X
Επικαιρότητα

O Walter Röhrl μας ξεναγεί στο μαγικό κόσμο της Porsche 911 Turbo

Κανείς άλλος δεν γνωρίζει καλύτερα την Porsche 911 Turbo από τον Walter Röhrl.

O οδηγός-θρύλος των αγώνων Ράλλυ και πρεσβευτής της Porsche ανά τον κόσμο εδώ και δεκαετίες αγόρασε την πρώτη του 911 Turbo πριν 41 χρόνια, ενώ το πρώτο… εταιρικό του αυτοκίνητο ήταν επίσης μια Porsche 911. Με αφορμή την τεράστια γνώση και εμπειρία του στη συγκεκριμένη έκδοση της αειθαλούς «911», ο 73χρονος σήμερα Γερμανός μας ξεναγεί στο μαγικό κόσμο του μοντέλου στο Porsche Experience Centre Hockenheimring.

Η γενιά 930

«Ο πρόγονος όλων των Turbo ήταν μια επανάσταση στον τεχνικό στην παραγωγή αυτοκινήτων. Η πρώτη παραλλαγή του μοντέλου των 260 ίππων με το 4τάχυτο κιβώτιο ήταν και τότε πολύ διακριτή σε σχέση με την εξέλιξη του κινητήρα, αλλά το γεγονός αυτό αποτελούσε μία φανταστική πρόκληση για οδηγούς με εξειδικευμένες δυνατότητες. Σχεδιαστικά, η 930 ήταν επίσης ένα όνειρο με τα τονισμένα φτερά και τους τροχούς της Fuchs – για να μην αναφέρουμε τη μεγάλη πίσω αεροτομή. Εκπλήρωσα ένα προσωπικό μου όνειρο το 1979 όταν αγόρασα την πρώτη μου 911 Turbo, τέσσερα χρόνια μετά το λανσάρισμά της», δηλώνει ο Walter Röhrl.

Η γενιά 965

«Η επόμενη γενιά είχε έναν κινητήρα 3,3 λίτρων, όπως και οι τελευταίες παραλλαγές της γενιάς 930. Η 935 ήταν εξαιρετικά όμορφη με τα φαρδιά φτερά, τους ψηλά τοποθετημένους προβολείς και την ψηλή πίσω πτέρυγα. Όπως και η 964 προσέφερε σημαντικά βελτιωμένη ασφάλεια, με ABS και υδραυλικό τιμόνι. Ωστόσο, οι κινητήρες των πρώτων παραλλαγών ήταν ελαφρώς ξεπερασμένοι. Δεν επρόκειτο για ένα μεγάλο βήμα προς τα εμπρός σε σύγκριση με τους προκατόχους, γι ‘αυτό και οι εκδόσεις που παρουσιάστηκαν στην αρχή είναι από τις λιγότερο δημοφιλείς σήμερα. Αυτό άλλαξε ριζικά με την Turbo 3.6. Με έναν εντελώς νέο κινητήρα με ισχύ 360 ίππων, παραμένει ένα ονειρεμένο αυτοκίνητο μέχρι σήμερα».

Η γενιά 993

«Το επόμενο μεγάλο βήμα προς τα εμπρός ήταν η τετρακίνηση. Πιστεύω ότι με κάποιο τρόπο έπαιξα έναν διόλου ασήμαντο ρόλο σε αυτό. Νωρίς κατά τη διάρκεια της εξέλιξης είπα ότι δεν ήταν δυνατό η Porsche να κατασκευάσει ένα αυτοκίνητο με 408 ίππους χωρίς τετρακίνηση. Μετά από πολλές δοκιμές, αποφασίσαμε να εγκαταστήσουμε έναν συμπλέκτη, με μεταβαλλόμενη κατανομή της ισχύος προς τα εμπρός, αντί για την παλιά διάταξη με την σταθερή κατανομή. Ιδιαίτερα σε συνδυασμό με τον νέο πίσω άξονα Weissach και την ομαλή ροή της ισχύος του κινητήρα biturbo, η 993 Turbo είναι απλά φανταστική στην οδήγηση και δύσκολα μπορεί να νικηθεί σε δυναμικά χαρακτηριστικά».

Η γενιά 996

«Το επόμενο ορόσημο ήρθε με τη νέα γενιά: ο υδρόψυκτος κινητήρας. Το αυτοκίνητο ήταν εξαιρετικό από τεχνική σκοπιά. Ακόμη και τα κεραμικά φρένα που προέρχονταν από τους αγώνες ήταν τώρα διαθέσιμα ως στάνταρ. Η 996 ήταν μακράν η καλύτερη Turbo που υπήρξε μέχρι τότε. Όμως η εμφάνιση του νέου αυτοκινήτου δεν ήταν πολύ δημοφιλής, καθώς πολλοί άνθρωποι παραπονέθηκαν για τους προβολείς που θύμιζαν “τηγανητό αυγό”. Κατά την άποψη μου αυτό είναι απολύτως αδικαιολόγητο. Για μένα, η 996 Turbo εξακολουθεί να είναι ένα πολύ γρήγορο σπορ αυτοκίνητο που είναι απολύτως κατάλληλο για καθημερινή οδήγηση, και σε λογική τιμή – αν και θα προτιμούσα προσωπικά το χειροκίνητο κιβώτιο. Το αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων Tiptronic που παρουσιάστηκε για πρώτη φορά σε 911 Turbo με την 996, αμβλύνει σημαντικά την απόδοση των 420 ίππων του κινητήρα».

Η γενιά 997

«Η 997, πάνω απ ‘όλα, αντιπροσώπευε ένα βήμα προς τα εμπρός στη σύγχρονη εποχή όσον αφορά τον σχεδιασμό. Ακόμα και σήμερα το αυτοκίνητο δεν έχει γεράσει – συνεχίζει να ενσωματώνει την αισθητική μιας σύγχρονης Porsche. Από τεχνικής πλευράς, το τότε μαγικό όριο των 500 ίππων επιτεύχθηκε με την 997.2 Turbo και το κιβώτιο διπλού συμπλέκτη PDK εισήχθη για πρώτη φορά. Ως αποτέλεσμα, το αυτοκίνητο ήταν υπέροχο. Ακόμα και σήμερα δεν μπορώ να βρω κάτι αρνητικό να πω, και μου αρέσει πάντα να κάθομαι πίσω από το τιμόνι μιας 997 Turbo. Υπάρχει μια θαυμάσια αναλογική αίσθηση στη ρύθμιση του τιμονιού, του κιβωτίου και των φρένων».

Η γενιά 991

«Τα ακόμη ευρύτερα φτερά θυμίζουν σχεδόν τα φτερά της αρχέτυπης Turbo. Στην 991 υπάρχει επίσης μια πιο εκλεπτυσμένη κατανομή της ισχύος μέσω της τετρακίνητης κίνησης, η τετραδιεύθυνσης και, φυσικά, ακόμη μεγαλύτερη ισχύς: τα μοντέλα της οικογένειας 991 Turbo θέτουν προσφέρουν κορυφαία δυναμική οδήγησης που είναι δύσκολο να πιστέψεις ότι είναι δυνατό να βελτιωθεί κάτι. Η απόκριση, η ισορροπία και η ωμή ισχύς των κινητήρων – είναι απλώς απίστευτο».

Η γενιά 992

«Θα είμαι αρκετά ειλικρινής εδώ: Απλώς δεν μπορούσα να φανταστώ πώς θα ήταν δυνατό να βελτιώσουμε περαιτέρω την εμπειρία που προσφέρει η προηγούμενη γενιά. Αλλά όταν οδηγώ την 992 Turbo σήμερα στο Hockenheim, είναι απίστευτο. Έχει βελτιωθεί και πάλι σε τόσο σημεία που με αφήνει σχεδόν άφωνο. Η 992 Turbo είναι ένα σούπερ σπορ αυτοκίνητο, αλλά μπορείς να βάλεις οποιονδήποτε πίσω από το τιμόνι της χωρίς να φοβάσαι. Δεν υπάρχει υπερστροφή ή υποστροφή. Είναι απίστευτα γρήγορη. Βγάζω το καπέλο μου στο τμήμα εξέλιξης, επειδή τα πολλά και διαφορετικά ταλέντα αυτού του αυτοκινητου ήταν απλά ασύλληπτα πριν από μερικά χρόνια.»

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!