Η Honda αποκαλύπτει σήμερα τις τεχνολογικές περγαμηνές του… ανατρεπτικού υβριδικού συστήματος που κατ’ αποκλειστικότητα θα κινεί το νέο Jazz.
Το είδαμε τον περασμένο Οκτώβριο στην Έκθεση Αυτοκινήτου του Τόκιο και τώρα, λίγου μήνες πριν το επίσημο λανσάρισμά του στην Ευρώπη, ήρθε η ώρα ώστε οι Ιάπωνες να αποκαλύψουν πλήρως το τεχνολογικό προφίλ του νέου Honda Jazz – ενός αυτοκινήτου που θα διατίθεται κατ’ αποκλειστικότητα από το προσεχές καλοκαίρι με ένα αρκετά πρωτοποριακό υβριδικό σύστημα κίνησης.
Για την περίσταση, η μονάδα κίνησης του νέου Honda Jazz ακολουθεί τα τεχνολογικά χνάρια εκείνης που είδαμε για πρώτη φορά στο υβριδικό και 2λιτρο για την περίσταση CR-V. Με βασικούς πρωταγωνιστές δύο «συμπαγείς» ηλεκτροκινητήρες και μία μπαταρία ιόντων λιθίου, οι πρώτοι είναι συνδεδεμένοι με έναν 1.500αρη DOHC i-VTEC βενζινοκινητήρα, ο οποίος επιτελεί πρακτικά χρέη… range extender. Επί της ουσίας, το υβριδικό σύστημα του νέου Jazz φέρει την ονομασία e:HEV προσφέροντας τρία διαφορετικά προφίλ οδήγησης.
Στο EV Drive η μπαταρία παρέχει απευθείας ισχύ στον έναν ηλεκτροκινητήρα, με τον τελευταίο να αναλαμβάνει αποκλειστικά την κίνηση του αυτοκινήτου, ενώ στο Hybrid Drive ο θερμικός κινητήρας παρέχει ισχύ στον έτερο ηλεκτροκινητήρα, ο οποίος όμως λειτουργεί για την περίσταση ως γεννήτρια, παρέχοντας ισχύ στον βασικό (σ.σ.: την ίδια στιγμή, ο 1.500άρης συνεισφέρει και στη φόρτιση της μπαταρίας). Τέλος, υπάρχει το πρόγραμμα Engine Drive, στο οποίο ο i-VTEC συνδέεται με τους τροχούς, μέσω ενός συμπλέκτη που για την περίσταση «κλειδώνει», χωρίς να παρεμβάλλεται κιβώτιο, παρά μόνο μία σχέση υποπολλαπλασιασμού.
Στην πράξη, κατά την κίνηση του νέου Honda Jazz σε αστικό περιβάλλον, το σύστημα εναλλάσσεται μεταξύ των προγραμμάτων EV Drive και Hybrid Drive. Στον αυτοκινητόδρομο, η μονάδα ελέγχου επιλέγει το Engine Drive, στο οποίο όμως «μετέχει» και ο βασικός ηλεκτροκινητήρας. Αξίζει εδώ να σημειωθεί πως κάθε φορά που το αυτοκίνητο επιβραδύνει, τότε αυτόματα το σύστημα «επιστρέφει» στo ΕV Drive συλλέγοντας τη χαμένη από την πέδηση ενέργεια, που με τη σειρά της «αναζωογονεί» την μπαταρία.
Σύμφωνα με την Honda, το όλο «πακέτο» έχει συνολική απόδοση 109 ίππων με τη ροπή να διαμορφώνεται στα 253 Nm. Με τον βασικό ηλεκτροκινητήρα να περιστρέφεται με ρυθμό 13.300 σ.α.λ. (σ.σ.: αμφότεροι είναι κατασκευασμένοι in-house από την ίδια την Honda), το νέο Jazz μπορεί να επιταχύνει από στάση έως τα πρώτα 100 χλμ./ώρα σε χρόνο 9,4 δλ. εξασφαλίζοντας συγχρόνως τελική ταχύτητα 175 χλμ./ώρα. Σύμφωνα με τους Ιάπωνες, το νέο Jazz έχει εκπομπή διοξειδίου του άνθρακα από 102 gr/χλμ. (110 στην έκδοση Crossstar) και μέση κατανάλωση 4,5 λιτ./100 χλμ. (4,8 λιτ./100 χλμ. στην έκδοση Crossstar), σύμφωνα με το πρωτόκολλο WLTP.
Η νέα γενιά του ιαπωνικού μοντέλου έχει εξελίξει την άμεσα αναγνωρίσιμη σιλουέτα ενός όγκου του Jazz. Η απέριττη, καθαρή σχεδιαστική φιλοσοφία που θα προσδιορίζει την ταυτότητα των μελλοντικών μοντέλων Honda ακολουθεί τις βασικές λειτουργικές και στιλιστικές αρχές που πρωτοείδαμε στο Honda e. Χάρη στις νέες δομικές αναβαθμίσεις σε σχέση με το παρελθόν (βλ. καλύτερη στρεπτική ακαμψία), η κολόνα Α είναι μισή σε πλάτος συγκριτικά με αυτή του προηγούμενου μοντέλου, βελτιώνοντας την ορατότητα προς τα εμπρός.
Στο εσωτερικό, που θυμίζει αρκετά εκείνο του Honda e, η νέα γενιά των συστημάτων συνδεσιμότητας – πλέον και με WiFi hotspot – διασφαλίζουν ότι οι επιβάτες μπορούν να παραμένουν πάντα on-line στην καθημερινότητά τους. Η νέα διεπαφή με οθόνη αφής LCD υιοθετεί τη φιλοσοφία λειτουργίας ενός smartphone, με έλεγχο μέσω χειρονομιών (swipe) για την αναζήτηση πρόσφατων εφαρμογών και media lists. Στην ολοκληρωμένη γκάμα εφαρμογών μπορεί να προστεθεί το «smartphone mirroring», μέσω ενσωματωμένου Android Auto και Apple CarPlay, που διατίθεται για κατόχους Jazz μέσω ασύρματης σύνδεσης για πρώτη φορά.
Τα νέα, φαρδύτερα και καλύτερης στήριξης εμπρός καθίσματα περιλαμβάνουν ειδικά μαξιλάρια στήριξης, αντικαθιστώντας το προηγούμενο σύστημα με ελατήρια, για πιο ξεκούραστα μακρινά ταξίδια. Η βελτιωμένη σχεδίαση των πίσω καθισμάτων και η πιο παχιά επένδυση αυξάνουν επίσης την άνεση για τους πίσω επιβάτες. Από εκεί και πέρα, το νέο Jazz διατηρεί τα κορυφαία επίπεδα ευρυχωρίας που ήταν χαρακτηριστικό γνώρισμα των προηγούμενων γενιών, χάρη στην έξυπνη τοποθέτηση των εξαρτημάτων του υβριδικού συστήματος κίνησης στο πλαίσιο και στο χώρο του κινητήρα. Το μυστικό για τη μεγιστοποίηση του χώρου στην καμπίνα είναι η τοποθέτηση του ρεζερβουάρ στο κέντρο το πλαισίου, κάτω από τα εμπρός καθίσματα, που είναι μοναδικό στην κατηγορία. Με τον τρόπο αυτό, το Jazz διατηρεί τα «ευέλικτα» πίσω καθίσματα Magic Seats που παρέχουν δυνατότητα να ανασηκώνονται και να αναδιπλώνονται ανάλογα με τα μεταφερόμενα φορτία (από 298 έως και 1.203 λίτρα).
Ολοκληρώνοντας το ισχυρό «πακέτο» του νέου Jazz, η Honda προσφέρει μια πλήρη γκάμα προηγμένων χαρακτηριστικών ασφάλειας και βοηθημάτων οδηγού. Το πεδίο εφαρμογών της τεχνολογίας Honda Sensing έχει αυξηθεί με τη χρήση μιας νέας πιο ευρυγώνιας κάμερας υψηλότερης ευκρίνειας, που αντικαθιστά το προηγούμενο σύστημα. Αυτό επιτρέπει τη βελτιωμένη αναγνώριση του περιβάλλοντος χώρου, συμπεριλαμβανομένων των ορίων των δρόμων χωρίς κράσπεδα ή άλλες σημάνσεις στο πλάι. Το Collision Mitigation Brake System (CMBS) έχει αναβαθμιστεί με λειτουργία νύχτας για την ανίχνευση πεζών και δικυκλιστών ενώ τώρα ενεργοποιεί τα φρένα όταν αντίθετα εισερχόμενα οχήματα διασχίζουν το δρόμο ή εισέρχονται στην πορεία του αυτοκινήτου. Το νέο σύστημα κάμερας επιτρέπει επίσης στο Adaptive Cruise Control (ACC) να ακολουθεί την κυκλοφορία με χαμηλές ταχύτητες σε ένα μποτιλιάρισμα και χρησιμοποιεί το Lane Keep Assist σε αστικούς και αγροτικούς δρόμους – αλλά και σε αυτοκινητόδρομους πολλαπλών λωρίδων – για μεγαλύτερη οδική ασφάλεια σε περισσότερες περιπτώσεις.