Στο κενό έπεσε η προσπάθεια της IΑG, της ιδιοκτήτριας εταιρείας της British Airways, να φέρει στους κόλπους του ομίλου της την αεροπορική εταιρεία Niki που ίδρυσε ο Αυστριακός πρώην Παγκόσμιος Πρωταθλητής της F1, Niki Lauda.
Η συμφωνία μεταβίβασης στην IΑG του πλειοψηφικού πακέτου της αεροπορικής εταιρείας που ίδρυσε ο Niki Lauda, τελικά δεν καρποφόρησε, καθώς δύο δικαστήρια απεφάνθησαν ότι η όλη διαδικασία πώλησης πρέπει να μεταφερθεί από τη Γερμανία στην Αυστρία. Έτσι, με την απόφαση αυτή άνοιξε και τυπικά ο δρόμος ώστε και άλλες εταιρείες του χώρου, όπως η Rynair και η Laudamotion GmbH, να πλειοδοτήσουν καταθέτοντας τις δικές τους προσφορές.
Όπως ανακοινώθηκαν οι πιστωτές της αεροπορικής εταιρείας Niki, την οποία και ίδρυσε ο Αυστριακός τρεις φορές Παγκόσμιος Πρωταθλητής της F1, Niki Lauda, το 2003, συναντήθηκαν χθες Δευτέρα ώστε να αποφασίσουν ποια είναι η καλύτερη προσφορά.
«Τις πρώτες πρωινές ώρες της Τρίτης, η εταιρεία Laudamotion GmbH προέκυψε μέσα από μια διαφανή διαδικασία υποβολής προσφορών ως ο καλύτερος υποψήφιος», αναφέρει χαρακτηριστικά η σχετική ανακοίνωση την οποία εξέδωσαν οι Αυστριακοί και Γερμανοί διαχειριστές της εταιρείας Niki, Ulla Reisch και Lucas Floether.
Οι πιστωτές της Niki δεν αποκάλυψαν το οικονομικό τίμημα που προτίθεται να καταβάλει η Laudamotion GmbH.
«Ασφαλώς και είμαι ικανοποιημένος. Πάντα έβαζα την καρδιά και την ψυχή μου στην Niki», δήλωσε χθες ο Niki Lauda, ο οποίος το 2011 είχε πουλήσει έναντι σεβαστού ποσού το εναπομείναν «μερτικό» του στην αεροπορική του εταιρεία στο γνωστό αερομεταφορέα, Air Berlin. Ο οποίος -παρεμπίπτοντος- αυτή τη στιγμή τελεί σε καθεστώς χρεοκοπίας.
Σε ραδιοφωνικές δηλώσεις του, ο Lauda εξέφρασε την επιθυμία η αεροπορική του εταιρεία να μετονομαστεί από Niki και Laudamotion.
Αυτή τη στιγμή, ο Lauda δηλώνει διατιθέμενος να διατηρήσει το υπάρχον προσωπικό της Niki (περί τους 1.000 εργαζομένους). Την ίδια στιγμή, ο 68χρονος Αυστριακός εξέφρασε τη σιγουριά ότι η «νέα» εταιρεία θα έχει τουλάχιστον 15 αεροσκάφη στις τάξεις εστιάζοντας τις δραστηριότητές της σε τουριστικούς προορισμούς, όπως η Ελλάδα, η Τουρκία και η Ισπανία.
Αυτή τη στιγμή, η Niki φέρεται να έχει στην κατοχή της περί τα 1.700 slots, ήτοι το 0,8% των διαθέσιμων δικαιωμάτων προσγείωσης αεροσκαφών σε συγκεκριμένες ώρες στο σύνολο της αυστριακής επικράτειας.
Από τη μεριά της, η IAG, η οποία εμφανίστηκε στο προσκήνιο ως αγοραστής της Niki μετά την απόσυρση των Γερμανών της Lufthansa, προσέφερε 20 εκ. ευρώ στους πιστωτές της Niki καθώς και ρευστότητα ύψους 16,5 εκ. για την εύρυθμη λειτουργία της στο μέλλον υπό τη σκέπη της Vueling. Στην ανακοίνωσε που εξέδωσε, η ING επισημαίνει τα εξής:
«Η IAG είναι απογοητευμένη από το γεγονός ότι η Niki δεν θα μπορέσει να αναπτυχθεί και να ενταχτεί ακόμα πιο ισχυρή στο δικό μας γκρουπ»._Χ.Α.