X
Επικαιρότητα

O Montezemolo προειδοποιεί…

Λίγους μήνες πριν την προαποφασισμένη ανεξαρτητοποίηση της Ferrari από τη μαμά εταιρεία, αλλά και τη δημόσια διάθεση του 10% των μετοχών της μέσω της εισόδου της μάρκας στο χρηματιστήριο της Ν. Υόρκης, το πρώην αφεντικό των «κόκκινων» εκφράζει ανοιχτά τους προβληματισμούς του αφήνοντας για πρώτη φορά σαφείς αιχμές για την τακτική που ακολουθεί ο πρώην εργοδότης του!

Αν μη τι άλλο, η αναγκαστική αποχώρηση του Luca di Montezemolo από το τιμόνι της Scuderia τον περασμένο Σεπτέμβριο άφησε πίσω της μια τεράστια κληρονομιά και, παρά τις… πλάγιες αντιρρήσεις του νυν CEO της Fiat Chrysler Automobiles, ουκ ολίγες επιτυχίες. Θυμίζουμε πως ο Luca, ο ευφυής αλλά και ιδιαίτερα αγαπητός στους εργαζομένους της εταιρείας Ιταλός manager, αποτέλεσε τον ιθύνοντα νου που από τις αρχές της δεκαετίας του ’90, όταν και ανέλαβε το πηδάλιο της Ferrari, κατάφερε να αναδιοργανώσει πλήρως μια μικρή έως τότε εταιρεία. Και ιδιαίτερα τον κλάδο που αφορά στα μοντέλα παραγωγής της, δημιουργώντας με πάθος και αφοσίωση μια εντυπωσιακή και σίγουρα την πιο ποθητή σήμερα γκάμα τετράτροχων υπερ-κατασκευών. Συγχρόνως, πρόκειται για τον βασικό… ενορχηστρωτή μιας πολυετούς προσπάθειας στο πολύχρωμο τσίρκο της F1 που κατά τη διάρκεια της 23ετούς θητείας του κατάφερε να αποσπάσει για λογαριασμό της πιο αναγνωρίσιμης μάρκας αυτοκινήτων στον κόσμο 8 τίτλους στο Πρωτάθλημα Κατασκευαστών και 6 στο Πρωτάθλημα Οδηγών. Όπως είναι φυσικό, λοιπόν, ακόμα και από τη θέση του… εξωτερικού πλέον σχολιαστή, η επίσημα διατυπωμένη άποψη του ανθρώπου που επί χρόνια καθόριζε τις τύχες της θρυλικής αυτής εταιρείας, συνεχίζει, ακόμα και σήμερα, να έχει βαρύνουσα σημασία.

Με αφορμή την παρουσία του 68χρονου πλέον Ιταλού σε μια ειδική εκδήλωση που διοργανώθηκε στο Ντιτρόιτ των ΗΠΑ με αντικείμενο την ένταξη του ιδίου, αλλά και τριών ακόμα προσωπικοτήτων της παγκόσμιας αυτοκινητικής σκηνής, στο «Automotive Hall of Fame», ο Montezemelo δεν παρέλειψε να μιλήσει για την… παντοτινή του αγάπη εκφράζονται με τον πιο ξεκάθαρο τρόπο τη διαφωνία του για το επερχόμενο «spin off» της Ferrari. «Ελπίζω οι πελάτες της Ferrari να συνεχίσουν να είναι περισσότερο σημαντικοί από τους αναλυτές ή τους επενδυτές ή ακόμα και από τις ίδιες της αγορές», δήλωσε χαρακτηριστικά καυτηριάζοντας, εμμέσως πλην σαφώς, την στρατηγική που ακολουθεί το τελευταίο διάστημα ο Sergio Marchionne προκειμένου να αντλήσει… ζεστό χρήμα που στο εγγύς μέλλον θα χρηματοδοτήσει τα επενδυτικά πλάνα των υπολοίπων μελών της Fiat Chrysler Automobiles. Μιλώντας σε διακεκριμένους δημοσιογράφους εξήγησε πως «οι εισηγμένες στο χρηματιστήριο εταιρείες πολύ συχνά πιέζονται από τους επενδυτές προκειμένου να αυξηθεί η κερδοφορία αλλά και ο όγκος πωλήσεων εις βάρος τόσο της αξίας των προϊόντων, όσο και της ικανοποίησης του πελάτη». Στο ίδιος μήκος κύματος, o Montezemolo εξέφρασε την αντίρρησή του και για τα σχέδια του Sergio Marchionne που αφορούν στη δυνητική αύξηση της παραγωγικής δυναμικής της Ferrari από τις 7.000 στις 10.000 μονάδες σε ετήσια βάση επισημαίνοντας με νόημα ότι «η επιτυχία της Ferrari βασίστηκε σε μεγάλο βαθμό στην αφοσίωσή της στους ανθρώπους, στο προϊόν και στον πελάτη, καθώς και στη μοναδικότητα που απορρέει από τον περιορισμένο αριθμό των αυτοκινήτων που παράγονται».

ΥΓ1: Ο Luca di  Montezemolo αφιέρωσε την τιμητική, όπως την χαρακτήρισε, είσοδο του στο «Automotive Hall of Fame» τόσο στο ανθρώπινο δυναμικό που στελεχώνει το cavallino rampante, όσο και στον Γερμανό επτά φορές Παγκόσμιο Πρωταθλητή, Michael Schumacher. «Χωρίς τον Michael, δεν θα μπορούσα να απολαύσω τη διάκριση αυτή. Την αφιερώνω στον άνθρωπο που αυτή τη στιγμή προσπαθεί να κερδίσει τον σκληρότερο αγώνα του», δήλωσε χαρακτηριστικά (δείτε εδώ το σχετικό βίντεο-αφιέρωμα).

ΥΓ2: Μόλις επτά είναι οι Ιταλοί που έχουν καταφέρει να ενταχθούν στις λίστες του «Automotive Hall of Fame». Εκτός από τον Montezemolo, τη διάκριση αυτή έχουν λάβει στο παρελθόν οι Gianni Agnelli, Nuccio Bertone, Ettore Bugatti, Enzo Ferrari, Giorgetto Giugiato και Sergio Pininfarina.

ΥΓ3: Αναφορικά με τη σημερινή εικόνα της Formula 1, ο Montezemolo αποδείχτηκε εξίσου επικριτικός. «Η F1 χρειάζεται περισσότερη ταχύτητα, χαμηλότερα κόστη και διαφορετικούς κανονισμούς που θα είναι περισσότερο κατανοητοί στους θεατές. Το θέαμα πρέπει να βελτιωθεί. Δεν μπορείς τον Ιούλιο και τον Αύγουστο να πραγματοποιείς τον αγώνα στις 2 το μεσημέρι όταν ο κόσμος θέλει να βρίσκεται στις παραλίες»._Χ.Α.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!