top icon
Επικαιρότητα

O κινητήρας χωρίς εκκεντροφόρους της Koenigsegg στην κινέζικη Qoros

Στην Έκθεση του Πεκίνου, η Qoros παρουσίασε σε συνεργασία με την θυγατρική εταιρεία, FreeValve, της σουηδικής Koenigsegg, ένα πρωτότυπο με κινητήρα χωρίς εκκεντροφόρους.

Η Koenigsegg έχει εντείνει τα τελευταία χρόνια τις προσπάθειες της προκειμένου να δημιουργήσει έναν… λειτουργικό κινητήρα που δεν θα διαθέτει εκκεντροφόρους. Προκειμένου να κάνει το όνειρό του πράξη, ο Christian von Koenigsegg δημιούργησε πριν καιρό την εταιρεία FreeValve, η οποία εξελίσσει επί του πρακτέου τη συγκεκριμένη ιδέα.

Επί της ουσίας, ο κινητήρας της FreeValve δεν διαθέτει κανέναν εκκεντροφόρο, καθώς οι βαλβίδες ανοίγουν με πεπιεσμένο αέρα με την αρωγή πνευματικών ενεργοποιητών και κλείνουν με τη βοήθεια ελατηρίων ή αέρα. Σύμφωνα με τον Christian von Koenigsegg, η όλη διάταξη επιτρέπει τον ευκολότερο και πιο αποτελεσματικό έλεγχο της κάθε βαλβίδας ξεχωριστά, συμπεριλαμβανομένου και του βυθίσματός της. Συν τοις άλλοις, ο συγκεκριμένος κινητήρας καθιστά ακόμα πιο απλή την ενσωμάτωση ενός συστήματος απενεργοποίησης κυλίνδρων σε συνθήκες αυξημένου κυκλοφοριακού φόρτου, όπου οι απαιτήσεις σε επίπεδο ισχύος καθίστανται μειωμένες.  

Σε ιδεατό επίπεδο, ο κινητήρας αυτός εξασφαλίζει 30% περισσότερη ισχύ και ροπή σε σχέση με έναν συμβατικό, όντας συγχρόνως 30% πιο οικονομικός σε κατανάλωση, αλλά και λιγότερο ρυπογόνος.

Στα πλαίσια, πάντως, της Έκθεσης του Πεκίνου, η οποία άνοιξε και επίσημα τις πύλες της την περασμένη Δευτέρα, ανακοινώθηκε πως ο κινητήρας χωρίς εκκεντροφόρους, ο οποίος αποτελεί ήδη εμπορικό προϊόν της FreeValve, θα χρησιμοποιηθεί από την Qoros σε κάποιο από τα μελλοντικά της μοντέλα! Προς το παρόν, ωστόσο, πέραν της παρουσίασης του στατικού πρωτοτύπου Qoros QamFree, καμία από τις δύο πλευρές δεν ανοίγει τα χαρτιά της, ανακοινώνοντας λεπτομέρειες που να αφορούν είτε στον κυλινδρισμό και στην απόδοσή του κινητήρα αυτού, είτε στο ακριβές χρονοδιάγραμμα για το λανσάρισμά του σε κάποιο μοντέλο μαζικής παραγωγής της κινέζικης εταιρείας._Χ.Α.

Αυτή τη στιγμή, η Σουηδική εταιρεία εργάζεται πυρετωδώς προκειμένου να επιλύσει ζητήματα πάνω στον συγκεκριμένο κινητήρα που αφορούν στην αξιοπιστία, στην ποιότητα λειτουργίας, καθώς και στα παραγόμενα επίπεδα θορύβου._Χ.Α.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ