Ο πάλαι ποτέ ισχυρός άνδρας της VW Group φέρεται να εκδήλωσε το 2013 έντονο ενδιαφέρον προκειμένου να αγοράσει την Tesla.
Ο Ferdinand Piech, ο οποίος έφυγε από τη ζωή σε ηλικία 82 ετών τον Αύγουστο του 2019, αποτέλεσε τον ιθύνοντα νου, αλλά και τον βασικό συνάμα αρχιτέκτονα, πίσω από τη δημιουργία του πιο ισχυρού γκρουπ εταιρειών στο μαγικό κόσμο της αυτοκίνησης.
Το 1993, ο Piech ανέβαλε τη θέση του Προέδρου του Διοικητικού Συμβουλίου της VW σε μια εποχή κατά την οποία η γερμανική εταιρεία αντιμετώπιζε σημαντικά προβλήματα. Ο Piech ήταν ο άνθρωπος που ανάπτυξε για λογαριασμό της μητρικής εταιρείας του VW Group την τεχνολογία των αρθρωτών δαπέδων που εν συνεχεία βρήκαν εφαρμογή σε όλες τις μάρκες του ομίλου. Κατά τη διάρκεια της θητείας του σε αυτόν, ο εγγονός του Ferdinand Porsche άσκησε μια εξαιρετικά επιθετική τακτική εντάσσοντας σταδιακά στους κόλπους του τις Skoda, Bentley, Bugatti και Lamborghini – και εν τέλει και την Porsche, το 2012.
Τα «επεκτατικά» πλάνα του Ferdinand Piech στο χτίσιμο μιας ακόμα πιο ισχυρής αυτοκρατορίας φαίνεται πως δεν σταμάτησαν ποτέ, καθώς ένα χρόνο αργότερα ο ισχυρός άνδρας του VW Group φέρεται, σύμφωνα με αναφορές της γερμανικής έκδοσης του Business Insider αλλά και της ηλεκτρονικής έκδοσης του Manager Magazin, να έδωσε εντολή ώστε ο όμιλος να διευρευνήσει την πιθανότητα αγοράς την Tesla.
«Αγοράστε την εταιρεία για εμένα», φέρεται να ήταν η εντολή του Ferdinand Piech.
Το έναυσμα για την απόφαση αυτή δόθηκε τον Ιούλιο του 2013, όταν ο Piech οδήγησε για πρώτη φορά στις ΗΠΑ το νέο, την εποχή εκείνη, Model S, με τη συνδρομή του επίσημου αντιπροσώπου της Porsche στο Beverly Hills. Σύμφωνα με τον γερμανικό Τύπο, ο Piech ήταν τόσο εντυπωσιασμένος με το ηλεκτρικό σεντάν της Tesla που αμέσως έδωσε τη σχετική εντολή.
Ωστόσο, ο τότε διευθύνων σύμβουλος της VW, Martin Winterkorn, αλλά και ο Ulrich Hackenberg, δεν έδειξαν ανάλογο ενθουσιασμό. Μολαταύτα, το σχέδιο του ισχυρού άνδρα της VW φέρεται να προχώρησε, με τον Piech να καλεί αρκετούς τραπεζίτες προκειμένου να προετοιμάσει μια πρόταση εξαγοράς της αμερικανικής εταιρείας. Εντούτοις, το αφεντικό της Tesla, την απέρριψε δίχως δεύτερη σκέψη.
Το καλοκαίρι του 2013 η χρηματιστηριακή αξία της Tesla δεν υπερέβαινε τα 16 δισεκατομμύρια δολάρια, ενώ σήμερα, επτά χρόνια μετά, κάτι λιγότερο από 600 δισεκατομμύρια δολάρια.