X
Επικαιρότητα

O Chris Bangle επιστρέφει και ασκεί κριτική

Ο πρώην αρχισχεδιαστής της BMW αποκάλυψε πως εργάζεται πάνω σε ένα νέο project, ενώ σε σχετικές δηλώσεις του στη Διεθνή Έκθεση Αυτοκινήτου της Φρανκφούρτης δεν παρέλειψε να ασκήσει τη… δέουσα κριτική στις τετράτροχες δημιουργίες της σύγχρονης αυτοκινητοβιομηχανίας.

Ο πραγματικά… άφαντος από τη σύγχρονη αυτοκινητική σκηνή εδώ και μια σχεδόν δεκαετία πρώην σχεδιαστής της BMW, Chris Bangle, ο οποίος απεχώρησε από τις τάξεις του βαυαρικού γκρουπ το 2009 ύστερα από 16 χρόνια συνεργασίας μαζί του, δήλωσε πως εργάζεται πάνω σ’ ένα εντελώς νέο και «απελευθερωτικό», όπως ο ίδιος το χαρακτήρισε, εγχείρημα, για το οποίο όμως ο αμερικανός σχεδιαστής δεν θέλησε να αποκαλύψει περισσότερα στοιχεία μιλώντας σε εκπροσώπους του αυτοκινητικού Τύπου στο περιθώριο της Διεθνούς Έκθεσης Αυτοκινήτου της Φρανκφούρτης. Πολλοί πιστεύουν πως πρόκειται για ένα ακόμα τετράτροχο project της κινεζικής –ας μας επιτραπεί ο όρος- σχολής, ενώ δεν είναι λίγοι εκείνοι που θεωρούν πως η νέα αυτή συνεργασία του ταλαντούχου σχεδιαστή ταυτίζεται με την προσπάθεια της ιαπωνικής Yamaha να εισέλθει στον κόσμο των τεσσάρων τροχών ή με τις τύχες του φημολογούμενου αυτόνομου και ηλεκτρικού, ασφαλώς, αυτοκινήτου της Apple.

Όπως και να ‘χει, ο πάντοτε επικριτικός Chris Bangle, δεν απέφυγε τον πειρασμό να σχολιάσει τις νέες δημιουργίες της σύγχρονης αυτοκινητοβιομηχανίας αναφέροντας πως οι περισσότερες εξ αυτών δεν είναι παρά… αναμασημένα σχέδια παλαιοτέρων εγχειρημάτων.

«Τα ξέρω όλα αυτά από το παρελθόν. Ξέρω πολύ καλά αυτές τις γραμμές, ξέρω αυτές τις επιφάνειες και αυτές τις αναλογίες», δήλωσε ο Bangle.

Και συμπλήρωσε:

«Οι νέοι σχεδιαστές δεν ξέρουν την ιστορία των κατασκευαστών τους. Υπάρχει ελάχιστη κατανόηση από τους σχεδιαστές αυτοκινήτων σήμερα αναφορικά με το από πού προέρχεται το παρελθόν, επειδή ανησυχούν τόσο πολύ για την απλή εκμάθηση των νέων μεθόδων. Είναι πραγματικά καλοί σχεδιαστές όμως, άλλα όλα αυτά τα έχω δει στο παρελθόν. Υπάρχουν σήμερα κατασκευαστές που είναι τόσο καλοί στο να βγάζουν μια λάμψη πείθοντας το κοινό ότι πρόκειτια για κάτι το νέο».

Και συνέχισε συμπληρώνοντας:

«Όταν με ρωτούν ποιο είναι το πρόβλημα με το σχεδιασμό των αυτοκινήτων, αυτό που πάντα λέω είναι ότι πρόκειται για τα διανοητικά όρια των επικεφαλής των τμημάτων σχεδιασμού. Δεν είναι ευθύνη της διοίκησης ή του πελάτη ή πρόβλημα τεχνολογίας: το πρόβλημα είναι όλα αυτά τα πράγματα που έχουμε στο μυαλό μας. Πρέπει να βάλουμε ένα τέλος στις μπανάλ δημιουργίες. Πρέπει να απαλλαγούμε από την έννοια του φυσιολογικού» ._Χ.Α.     

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!