Η 12κύλινδρη καρδιά της Τ.50 – της νέας δημιουργίας του Gordon Murray – είναι η πιο εύστροφη και ελαφριά που έχει ποτέ κατασκευαστεί στον μαγικό κόσμο των ατμοσφαιρικών κινητήρων ευρείας παραγωγής.
Στις 3 Αυγούστου η Gordon Murray Automotive και ο δημιουργός της εμβληματικής McLaren F1 θα αποκαλύψουν για πρώτη φορά στο ευρύ κοινό τη νέα τους δημιουργία, η οποία θα κινείται από έναν… χαρισματικό και ατμοσφαιρικό, για την περίσταση, κινητήρα με 12 κυλίνδρους σε διάταξη V που φέρει την υπογραφή της Cosworth
Πηγή έμπνευσης για την κινητήρια μονάδα της νέας Τ.50 αποτέλεσε, σύμφωνα με τον «αρχιτέκτονά» της, το ιταλικό και 12κύλινδρο επίσης διαμάντι των 3,3 λίτρων που έδινε κίνηση στη θρυλική Ferrari 250 GTO. Εντούτοις, η πρόταση της Cosworth, η οποία ανέλαβe το «χτίσιμο» της εν λόγω μονάδας, περιελάμβανε ένα «πακέτο» με μεγαλύτερο κυβισμό, που για την περίσταση ανέρχεται στα 3,9 λίτρα.
Το αίτημα του Gordon Murray προς τη βρετανική εταιρεία ήταν ξεκάθαρο: ο κινητήρας έπρεπε να είναι ελαφρύς (διαβάστε περισσότερα εδώ) και να έχει τον καλύτερο χρόνο απόκρισης σε σχέση με οποιοδήποτε κινητήρα που έχει κατασκευαστεί ποτέ για χρήση σε δημόσιο δρόμο, υπερβαίνοντας τις δυνατότες που τέθηκαν πριν πολλά χρόνια από τον κινητήρα της «διαχρονικής» McLaren F1. Επίσης, ο νέος V12 έπρεπε να είναι πολύστροφος, με χαρακτηριστικό ήχο, αλλά και «καθαρός» στην όψη, χωρίς καλύμματα ή βοηθητικά εξαρτήματα.
Ο κινητήρας της Τ.50 αποδίδει το 71% της ροπής του ήδη στις 2.500 σ.α.λ., με τη μέγιστη τιμή της τελευταίας να ορίζεται στα 467 Nm στις 9.000 σ.α.λ. Σε ότι αφορά στην ισχύ, ο V12 παράγει 663 καθαρόαιμους ίππους στις 11.500 σ.α.λ., με τον ηλεκτρονικό κόφτη να παρεμβαίνει στην εντυπωσιακή ένδειξη «12.100». Όπως χαρακτηριστικά ανακοινώνει η Gordon Murray Automotive, ο κινητήρας της Τ.50 χρειάζεται, χωρίς φορτίο, μόλις 0,3 δλ. προκειμένου να ανεβάσει τις στροφές του από το ρελαντί έως το όριο περιστροφής του.
Ένα ακόμα… κατόρθωμα της εν λόγω μονάδας είναι το εξαιρετικά περιορισμένο βάρος της, το οποίο αγγίζει τα 178 κιλά. Χαρακτηριστικό εδώ είναι το γεγονός ότι ο στροφαλοφόρος άξονας ζυγίζει μόλις 13 κιλά, με τις βαλβίδες να είναι κατασκευασμένες, όπως και το περίβλημα του συμπλέκτη, από τιτάνιο. Την ίδια στιγμή, χάρη στο πρωτοποριακό σύστημα λίπανσης της Cosworth, το ύψος του στροφαλοφόρου σε σχέση με το κάτω μέρος του κινητήρα είναι μόλις 85 χλστ., έναντι 125 χλστ. στην περίπτωση του V12 της McLaren F1. Από εκεί και πέρα, το βρετανικό διαμάντι συνεργάζεται με ένα χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων, σχήματος Η, που έχει επιμεληθεί η Xtrac, το οποίο ζυγίζει μόλις 80,5 κιλά – σε αυτό στηρίζονται πολλά δομικά στοιχεία της πίσω ανάρτησης. Το «παρών» δίνει για την περίσταση και μπλοκέ διαφορικό της εταιρείας Salisbury Transmission Specialist.