top icon
Επικαιρότητα

Ο 2λιτρος κινητήρας turbo του νέου Lexus NX200t

Δείτε αναλυτικά τις τεχνολογικές περγαμηνές του πρώτου σύγχρονου κινητήρα turbo της ιαπωνικής εταιρείας.

Δείτε αναλυτικά τις τεχνολογικές περγαμηνές του πρώτου σύγχρονου κινητήρα turbo της ιαπωνικής εταιρείας.

Η Toyota και κατʼ επέκταση η «αδελφή» εταιρεία Lexus, δεν θα μπορούσαν να μείνουν… αδιάφορες απέναντι στη ραγδαία εξάπλωση των κινητήρων turbo, που συνδυάζουν, όπως αποδεικνύει περίτρανα η σύγχρονη πρακτική, την περιορισμένη χωρητικότητα και την αυξημένη απόδοση με τους περιορισμένους ρύπους και τη μικρότερη δυνατή κατανάλωση καυσίμου. Το πρώτο (χρονικά) σύγχρονο δείγμα γραφής της νέας αυτής «λογικής» των Ιαπώνων αποτελεί ο 2λιτρος κινητήρας turbo που εγκαθίσταται κάτω από το καπό του Lexus NX200t. Πρόκειται για ένα 4κύλινδρο μηχανικό σύνολο που πληροί τις προδιαγραφές Euro 6, με χωρητικότητα 2,0 λίτρων, το οποίο υιοθετεί ο,τι πιο προηγμένο έχει να παρουσιάσει σήμερα ο συγκεκριμένος κλάδος, όπως είναι ο άμεσος ψεκασμός, ο twin scroll υπερσυμπιεστής, το διπλό σύστημα μεταβλητού χρονισμού όλων των βαλβίδων του (VVT-iW), η  «4 σε 2» πολλαπλή εξαγωγής, καθώς και η δυνατότητα να λειτουργεί τόσο στον κύκλο Otto, όσο και στον κύκλο Atkinson.

Σύμφωνα με τους Ιάπωνες, η μέγιστη ισχύ του ανέρχεται στους 238 ίππους σταθερά από τις 4.800 έως και τις 5.600 σ.α.λ., με τη διαθέσιμη ροπή του να φτάνει τα 350 Nm από τις 1.650 έως και τις 4.000 σ.α.λ., τιμές που εξασφαλίζουν επιτάχυνση από στάση έως τα πρώτα 100 χλμ./ώρα σε χρόνο 7,1 δλ., τελική ταχύτητα 200 χλμ./ώρα, μέση κατανάλωση 7,1 λιτ./100 χλμ. και εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα της τάξης των 178 gr για κάθε χιλιόμετρο κίνησης. Χάρη στο σύστημα χρονισμού των βαλβίδων VVT-iW επιτρέπει το… καθυστερημένο κλείσιμο των βαλβίδων εισαγωγής, επιλογή που μειώνει τις απώλειες αυξάνοντας συγχρόνως τις επιδόσεις στον τομέα της οικονομίας καυσίμου. Επίσης, η νέα πολλαπλή εισαγωγής, η οποία είναι ενσωματωμένη στην κυλινδροκεφαλή, συμβάλλει στην καλύτερη ψύξη των καυσαερίων, ενώ χάρη στην έξυπνη σχεδίασή της επιτρέπει τον διαχωρισμό των καυσαερίων κάθε κυλίνδρου. Αυτό έχει σαν αποτέλεσμα, σύμφωνα με τους ιθύνοντες της ιαπωνικής εταιρείας, η παραγόμενη ροπή να είναι διαθέσιμη σε ένα ιδιαίτερα ευρύ φάσμα περιστροφής του κινητήρα. Συν τοις άλλοις, ο εναλλάκτης αέρος-νερού (intercooler) του 4κυλινδρου συνόλου, το οποίο ζυγίζει μόλις 160 κιλά, είναι εγκατεστημένος απευθείας στον κινητήρα, μειώνοντας έτσι το ανεπιθύμητο φαινόμενο της υστέρησης στην απόκριση (turbo lag). Κλείνοντας αξίζει να προσθέσουμε πως ο νέος αυτός κινητήρας συνδυάζεται με ένα ολοκαίνουργιο επίσης αυτόματο κιβώτιο 6 σχέσεων.

Σε ότι αφορά στον τομέα της πολιτισμένης λειτουργίας, οι Ιάπωνες εφοδίασαν το νέο τους «διαμάντι» με έναν ειδικά σχεδιασμένο αντικραδασμικό άξονα. Επίσης, η Toyota έχει εξελίξει ειδικά για την περίπτωση έναν νέο λιπαντικό, το οποίο ελαχιστοποιεί τα τόσο ανεπιθύμητα «πυράκια» όταν ο κινητήρας περιστρέφεται με χαμηλούς ρυθμούς. Τέλος, ο κινητήρας του νέου Lexus NX200t, προκειμένου να είναι όσο το δυνατόν πιο αθόρυβος στο άφημα του γκαζιού, είναι «εξοπλισμένος» με ένα ειδικά σχεδιασμένο αντηχείο._Χ.Α.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ