Η ηλεκτρική οικογένεια πρωτοτύπων ID της VW πολλαπλασιάζεται με τελευταίο δείγμα γραφής το Crozz Concept.
Τον περασμένο Σεπτέμβριο, η VW εγκαινίασε την οικογένεια των εν λόγω πρωτοτύπων της παρουσιάζοντας για πρώτη φορά και με πάσα… επισημότητα στη Διεθνή Έκθεση του Παρισιού το ID Concept, ένα αμιγώς ηλεκτρικό χάτσμπακ και τον περασμένο μόλις Ιανουάριο στη Διεθνή Έκθεση Αυτοκινήτου του Ντιτρόιτ, το ID Buzz, ένα εξίσου καθαρό mini bus με σαφείς σχεδιαστικές επιρροές από το παρελθόν. Σήμερα, η τριπλέτα ολοκληρώνεται στην Έκθεση της Σαγκάης με το Crozz Concept, ένα αυτοκίνητο με μοντέρνα αισθητική που κατηγοριοποιείται στην αναπτυσσόμενη με γοργούς ρυθμούς κλάση των ηλεκτρικών crossover οχημάτων.
Όπως ακριβώς συμβαίνει και με τα δύο προγενέστερα μέλη της οικογένειας ID, το Crozz Concept «πατά» και αυτό με τη σειρά του πάνω στην ευέλικτη πλατφόρμα MEB, η οποία έχει εξελιχθεί προκειμένου να φιλοξενεί –τι άλλο- ηλεκτροκινητήρες και μπαταρίες! Σχεδιαστικά, οι ομοιότητες με το ID Concept είναι διακριτές, με τη διαφορά, όμως, ότι εδώ οι πίσω πόρτες είναι συρόμενες, ενώ χαρακτηριστικό είναι και το τελείωμα της οροφής, που παραπέμπει δίχως περιστροφές σε… κουπέ.
Στο εσωτερικό, οι ιθύνοντες της VW επέλεξαν μια 4θεσια διάταξη καθισμάτων σε συνδυασμό με μια πανοραμική οροφή και έναν χώρο αποσκευών με χωρητικότητα 515 λίτρων. Η γερμανική εταιρεία αναφέρει πως, παρά την έντονη κλίση της οροφής, οι επιβάτες του Crozz Concept απολαμβάνουν χώρους εφάμιλλους με εκείνους του Tiguan. Σύμφωνα πάντως με την VW, το μήκος του πρωτοτύπου ξεπερνά τα 4,6 μ., το πλάτος «ακουμπά» τα 1,9 μ., ενώ το ύψος οριακά ξεπερνά το άτυπο φράγμα των 1,6 μ.
Την κίνηση στο ID Crozz προσφέρουν απλόχερα όχι ένας, αλλά δύο ηλεκτροκινητήρες. Εκείνος που παρέχει ισχύ στους εμπρός τροχούς αποδίδει 101 ίππους και ο… οπίσθιος 201 ίππους. Συνδυαστικά, η ισχύς το «πακέτου» ανέρχεται στους 302 ίππους (διόλου τυχαία, ανάλογα χαρακτηριστικά απόδοσης διαθέτουν και οι μονάδες που κινούν το ομόσταβλο Skoda Vision E Concept που είδαμε επίσης στη Σαγκάη), τιμή ικανή να προσφέρει τελική ταχύτητα 180 χλμ./ώρα.
Η ενέργεια στο ID Crozz αποθηκεύεται σε μπαταρίες 81 kWh, οι οποίες θα εξασφαλίζουν αυτονομία 500 χλμ. σύμφωνα με τον πάντοτε… αισιόδοξο κύκλο NEDC (New European Driving Cycle). Όπως αναφέρουν με έμφαση οι ιθύνοντες της γερμανικής φίρμας, η κατανομή της ισχύος ανάμεσα στους δύο άξονες θα ελέγχεται ηλεκτρονικά προσδίδοντας σπορτίφ χαρακτηριστικά σε επίπεδο συμπεριφοράς. Μάλιστα, οι τελευταίοι δε δίστασαν να παρομοιάσουν το οδηγικό προφίλ του νέου ηλεκτρικού πρωτοτύπου τους με το αντίστοιχο του VW Golf GTi!
Ένα ακόμα ενδιαφέρον στοιχείο είναι τo σύστημα αυτόνομης οδήγησης –ID Pilot το αποκαλούν οι Γερμανοί- οι λειτουργίες του οποίου αναμένονται… πλήρεις το αργότερο έως το 2020. Χρονιά που τα πρώτα μέλη της ηλεκτρικής οικογένειας ID αναμένεται να πατήσουν και επίσημα τους τροχούς τους στην ευρωπαϊκή και όχι μόνο άσφαλτο. Θυμίζουμε πως στόχος της μητρικής εταιρείας του γερμανικού Ομίλου είναι οι πωλήσεις των ηλεκτρικών της αυτοκινήτων να έχουν αγγίζει το αργότερο έως το 2025 το ορόσημο των 1 εκ. μονάδων σε παγκόσμιο επίπεδο._Χ.Α.