top icon
Επικαιρότητα

Νορβηγία: Σκέψεις για επιβολή φόρου στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα με κριτήριο το… βάρος

Φόρο ως ποσοστό επί της τελικής τιμής πώλησης μελετά να επιβάλει στα «βαριά» ηλεκτρικά αυτοκίνητα η κυβέρνηση της Νορβηγίας.

Σύμφωνα με τις προτάσεις της νορβηγικής κυβέρνησης που αυτή τη στιγμή έχουν τεθεί σε δημόσιο διαβούλευση σε συνεργασία με τους αρμόδιους φορείς της χώρας, τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα που θα πωλούνται στην εγχώρια αγορά από το 2018 και εξής θα επιβαρύνονται με φόρο που θα αγγίζει έως και το 10% επί της τιμής τους υπό την προϋπόθεση ότι τα βάρος τους –ναι, σωστά διαβάσατε- ξεπερνά τους 2 τόνους. Το σκεπτικό γύρω από την εν λόγω πρόταση έχει να κάνει με την επιδίωξη των αρχών της χώρας, που ως γνωστόν πρωτοστατεί αυτή τη στιγμή στον τομέα της ηλεκτροκίνησης με μερίδιο αγοράς οριακά κάτω του 30%, να βάλει τέλος στην άδικη(;), σε σχέση με τα οχήματα με συμβατικούς κινητήρες, φοροαπαλλαγή που αυτή τη στιγμή απολαμβάνουν τα αυτοκίνητα μηδενικών εκπομπών ρύπων.

Την ίδια στιγμή, οι κυβερνώντες θέλουν με τον τρόπο αυτό να απαλλαγούν και από τις εκπτώσεις στη φορολογία που αφορά στις πωλήσεις εταιρικών οχημάτων. Μα, πρωτίστως, να ενισχύσουν με το μέτρο αυτό τις ταξινομήσεις των ZEV μοντέλων χαμηλότερου κόστους, όπως εκείνες του Nissan Leaf για παράδειγμα, έναντι των πολυτελών και… χλιδάτων προτάσεων του είδους, όπως είναι τα Model X και S της αμερικάνικης Tesla.

Το τελευταίο και ενδεχομένως το πιο… ευτράπελο επιχείρημα της κυβέρνησης που έρχεται να υποστηρίξει την επιβολή του νέου αυτού φόρου έχει να κάνει με την παρόμοια με τα συμβατικά οχήματα επιβάρυνση και τις ζημιές που προκαλούν, όπως χαρακτηριστικά ανέφερε ο πρωθυπουργός της χώρας, Siv Jensen, τα βαριά ZEV’s στο οδικό δίκτυο της χώρας.

Έτσι, διόλου τυχαία, τόσο το κοινό, όσο και όλα σχεδόν τα μέσα μαζικής ενημέρωσης της χώρας έχουν… βαφτίσει τον επικείμενο αυτό φόρο ως «Tesla Tax». Επί του πρακτέου, σύμφωνα με τους προταθέντες συντελεστές φορολόγησης, η τιμή πώλησης ενός Tesla S, που ζυγίζει ανάλογα με την έκδοση από 2.090 έως 2.250 κιλά, θα αυξηθεί κατά 1.400 έως και 4.850 δολάρια, ενώ στην περίπτωση του βαρύτερου Model X (2.300 έως 2.509 κιλά) από 7.300 έως και 11.000 δολάρια.

Αυτή τη στιγμή υπολογίζεται πως στη Νορβηγία ο στόλος των κυκλοφορούντων ανά την επικράτειά της μοντέλων της Tesla ξεπερνά τις 13.000.

Στην κατά πολύ αυστηρότερη φορολόγηση των ηλεκτρικών οχημάτων προχώρησε πρόσφατα τόσο η Δανία, όσο και το Hong Kong, με αποτέλεσμα οι τιμές των αυτοκινήτων του είδους να αυξηθούν στη δεύτερη περίπτωση από 50 έως και 80%, απόφαση η οποία μοιραία μέσα σε λίγους μήνες ουσιαστικά νέκρωσε την αγορά των Zero Emission Vehicles στη χώρα._Χ.Α.

Μερίδιο ηλεκτρικών αυτοκινήτων: Νορβηγία: 28,8%, Ολλανδία: 6,4%, Σουηδία: 3,4%, Γαλλία: 1,5%, Μ. Βρετανία: 1,4%, Κίνα: 1,4%, ΗΠΑ: 0,9%, Γερμανία: 0,7%, Καναδάς: 0,6%, Ιαπωνία: 0,6%

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ