Τη στιγμή που στις περισσότερες χώρες της γηραιάς ηπείρου τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα μόλις και μετά βίας αγγίζουν σήμερα σε μερίδιο αγοράς το 3%, στη Νορβηγία οι πωλήσεις τους φτάνουν σχεδόν στο ήμισυ των συνολικών ταξινομήσεων.
Νέο ρεκόρ κατέγραψαν οι πωλήσεις των ηλεκτρικών και υβριδικών αυτοκινήτων στη Νορβηγία, μια χώρα που χρόνια τώρα δείχνει το δρόμο τον οποίο -αργά ή γρήγορα- θα πρέπει να ακολουθήσουν και οι υπόλοιπες «ανεπτυγμένες» χώρες της Ευρώπης. Και όχι μόνο. Σύμφωνα με τα επίσημα στατιστικά στοιχεία που αφορούν στην πορεία της αγοράς της Νορβηγίας τον μήνα που μας πέρασε, το 42% των νέων ταξινομήσεων αφορούσε σε μοντέλα που διαθέτουν ηλεκτροκινητήρες. Από τα αυτά, το 27% ήταν αμιγώς ηλεκτρικά και τα υπόλοιπα υβριδικά και plug-in υβριδικά μοντέλοα. Το πιο πρόσφατο χρονικά «καθαρό» ρεκόρ της αγοράς της χώρας σημειώθηκε τον περασμένο Ιανουάριο, με τα ηλεκτρικά και υβριδικά αυτοκίνητα να απαριθμούν το 37% των αυτοκινήτων που πωλήθηκαν.
Σε ότι αφορά στα «φουλ» ηλεκτρικά μοντέλα, το Model X κέρδισε τον περασμένο μήνα στη Νορβηγία την εμπιστοσύνη 609 πολιτών, ενώ την ίδια στιγμή 874 εμπιστεύτηκαν τις υπηρεσίες του VW e-Golf. Το Renault Zoe, που πρωταγωνιστεί σε πολλές από τις υπόλοιπες ευρωπαϊκές χώρες, ταξινόμησε τον Ιούνιο 428 αντίτυπα, ενώ σε 389 ανλήλθαν οι πωλήσεις του πολλά υποσχόμενου Opel Ampera-e.
Θυμίζουμε πως στόχος της πολιτείας αλλά και τον κυβερνώντων της χώρας είναι το σύνολο των νέων ταξινομήσεων που θα πραγματοποιούνται σε ετήσια βάση από το 2025 και εξής να απαρτίζεται από αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα, κάτι που μοιραία θα στείλει οριστικά στο… πυρ το εξώτερο όλες τις προτάσεις της αγοράς που θα κινούνται από κινητήρες εσωτερικής καύσης._Χ.Α.