Η Nissan παρουσίασε σήμερα στην Έκθεση του Τόκιο το Ariya, ένα ηλεκτρικό SUV που θα δούμε να μπαίνει στην παραγωγή σε περίπου δύο χρόνια από σήμερα – ίσως και νωρίτερα.
Την Έκθεση του Τόκιο στην Ιαπωνία επέλεξε η Nissan προκειμένου να παρουσιάσει το Ariya, ένα SUV στο μέγεθος του Χ-Trail, το οποίο θα μπει στην παραγωγή κάποια στιγμή μέσα στα προσεχή δύο χρόνια. Το ηλεκτροκίνητο Ariya – ή για πολλούς, το Leaf SUV! – έχει μήκος 4,6 μ. και πλάτος 1,92 μ., με την οροφή του να είναι χαμηλότερη κατά 100 χλστ. σε σχέση με εκείνη του συμβατικού, 7θέσιου αδελφού του.
Σχεδιαστικά, υιοθετούνται πολλά στοιχεία από παλαιότερα πρωτότυπα της Nissan, όπως τα ΙΜk Concept και IMx Concept, τα οποία θα «μεταφερθούν» με μικρές μάλιστα αλλαγές στο μοντέλο παραγωγής, όπως διαβεβαιώνουν οι ιθύνοντες της ιαπωνικής εταιρείας από τη Yokohama στις επίσημες δηλώσεις τους στο 46ο Διεθνές Σαλόνι Αυτοκινήτου του Τόκιο, όπου και πραγματοποιήθηκαν τα επίσημα αποκαλυπτήρια του Ariya.
Σήμα κατατεθέν του σχεδιαστικού DNA του νέου Nissan Ariya, εκτός από τις ζάντες των 21 ιντσών, είναι οι λεπτοί, τύπου LED, εμπρός προβολείς, η εμπρόσθια μάσκα σχήματος V, αλλά και η κυρτή, όσο και λεπτή, κολώνα C, η οποία έρχεται να διαμορφώσει ένα προφίλ που παραπέμπει σε CUV.
«Όταν η Nissan δίνει ένα πραγματικό όνομα σε κάποιο αυτοκίνητο, και όχι έναν κωδικό, συμβαίνει πάντα γιατί το αυτοκίνητο αυτό είναι κοντά στην παραγωγή», δήλωσε με έμφαση ο επικεφαλής σχεδιασμού της εταιρείας, Alfonso Albaisa.
Το Ariya, που τυπικά συνοδεύεται από την ονομασία «Concept», βασίζεται σε μια νέα πλατφόρμα, η οποία έχει εξελιχθεί αποκλειστικά για ηλεκτρικά μοντέλα που σιγά σιγά θα αρχίσουν να… ξεπηδούν από τους κόλπους των Nissan, Renault και Mitsubishi. Μάλιστα, το δάπεδο αυτό χαρακτηρίζεται ως «ευέλικτο», γεγονός που θα δίνει στα μέλη της συμμαχίας τη δυνατότητα να «χτίσουν» πάνω σε αυτό διαφορετικούς τύπους αμαξωμάτων.
Το εσωτερικό του πρωτοτύπου είναι διαμορφωμένο με τέτοιο τρόπο ώστε να επωφελείται της απουσίας θερμικού κινητήρα – εξ ου και το επίπεδο πάτωμα στο οποίο φιλοξενούνται οι μπαταρίες του. Από εκεί και πέρα, το κυρίαρχο στοιχείο είναι ο μινιμαλιστικός σχεδιασμός, με τα παραδοσιακά κουμπιά-φυσικούς διακόπτες να επιστρατεύονται για τον έλεγχο του κλιματισμού και της εκκίνησης των δύο μονάδων κίνησης αλλά και του ελέγχου των λειτουργιών της οθόνης των 12,3 ιντσών. Το λεπτό πλαίσιο των εμπρός καθίσματα πλαισίου ενισχύουν την ορατότητα και το διαθέσιμο χώρο, ενώ τα πίσω είναι τοποθετημένα με τέτοιο τρόπο ώστε να προσφέρουν εξαιρετική θέα για όλους τους επιβάτες.
Το Ariya αποτελεί επίσης τον φορέα του συστήματος ημι-αυτόνομης οδήγησης ProPilot 2.0 της Nissan, το οποίο επιτρέπει στον οδηγό να σηκώσει τα χέρια από το τιμόνι κατά την κίνηση του οχήματος σε μια λωρίδα αποφασίζοντας. Επιπλέον, το ProPilot 2.0 θα μπορεί να κρίνει με βάσει τα δεδομένα που θα λαμβάνει από το σύστημα πλοήγησης, ποιο είναι το κατάλληλο σημείο ώστε ο οδηγός να πραγματοποιήσει το προσπέρασμα του αυτοκινήτου που βρίσκεται εμπρός του.
Προς το παρόν, η Nissan δεν δίνει στη δημοσιότητα στοιχεία για τις μονάδες κίνησης (δύο στο σύνολο), ούτε για τη μπαταρία στην οποία θα αποθηκεύεται η ενέργεια. Ωστόσο, χάρη στο σύστημα Nissan Energy, η ενέργεια που θα είναι αποθηκευμένη στην τελευταία θα μπορεί να παρέχει ισχύ στο σπίτι, όταν το όχημα θα βρίσκεται σταθμευμένο, ακόμα και να πουλά ενέργεια η οποία θα διοχετεύεται στο δίκτυο._Χ.Α.