top icon
Επικαιρότητα

Νέος καθαρός κινητήρας ΤDI από τη VW

Με την έναρξη του 2007 η Volkswagen παρουσίασε τον εξελιγμένο και καθαρότερο πλέον diesel κινητήρα της, που στηρίζεται στον TDI και χαρακτηρίζεται από την μειωμένη εκπομπή οξειδίων του αζώτου (ΝΟx) ως και κατά 90%. Αυτό επιτυγχάνεται λόγω των επεμβάσεων που έγιναν στον κινητήρα, αλλά και στη νέα διαχείριση των καυσαερίων μέσα στο σύστημα της εξάτμισης.
 
Στα μοντέλα των μικρότερων κατηγοριών από αυτή του Passat, που θα διαθέτουν το νέο TDI, έχουν τοποθετηθεί νέου τύπου καταλυτικοί μετατροπείς οξειδίων του αζώτου, που απορροφούν το μεγαλύτερο μέρος του ΝΟx που περιέχεται στα καυσαέρια. Οι καταλύτες αυτοί έχουν την ικανότητα της αυτοκάθαρσης, διαδικασία που γίνεται με τη μεταβολή της λειτουργίας του κινητήρα για ελάχιστα δευτερόλεπτα, χωρίς αυτή να γίνεται αντιληπτή από τον οδηγό.

Στα πιο μεγάλα μοντέλα θα υπάρχει το σύστημα SCR (Selective Catalytic Reduction): ειδικό υδατικό διάλυμα «AdBlue» το οποίο κατά 32,5% περιέχει ουρία, θα ψεκάζεται στα παραγόμενα καυσαέρια σε αναλογία με τον όγκο τους και στη συνέχεια η αμμωνία που περιέχει αυτή θα αντιδρά στον καταλυτικό μετατροπέα με τα υπάρχοντα οξείδια του αζώτου, τα οποία θα διασπώνται και θα εκλύεται τελικά στην ατμόσφαιρα άζωτο και νερό.

 
Το «AdBlue» είναι ένα άοσμο μη τοξικό υγρό, βιοδιασπώμενο και θα φυλάσσεται σε ειδικές μικρές δεξαμενές, οι οποίες θα αναπληρώνονται σε κάθε επίσκεψη του αυτοκινήτου στο συνεργείο.

Ο νέος αυτός κινητήρας diesel είναι αποτέλεσμα της συνεργασίας μεταξύ Volkswagen, Audi και DaimlerChrysler, ενώ οι εκπομπές ρύπων συμβαδίζουν με τις προδιαγραφές που ορίζει η πολιτεία της Καλιφόρνια, που θεωρούνται από τις πιο αυστηρές στον κόσμο.

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ