X
Επικαιρότητα

Νέοι V6 και V8 κινητήρες από τη Mercedes

Ακούγεται άτοπο σε αυτή την οικονομική συγκυρία να μιλάμε για υπερκινητήρες 3,4, ή 5 λίτρων, αλλά υπάρχει και η διάσταση του θέματος που συνδέεται άμεσα με την προστασία του περιβάλλοντος και την τεχνολογία.

Ακούγεται άτοπο σε αυτή την οικονομική συγκυρία να μιλάμε για υπερκινητήρες 3,4, ή 5 λίτρων, αλλά υπάρχει και η διάσταση του θέματος που συνδέεται άμεσα με την προστασία του περιβάλλοντος και την τεχνολογία.
Ο λόγος για τους εντελώς νέους V6 και V8 κινητήρες που παρουσίασε πρόσφατα η Mercedes, δίνοντας δυνατά επιχειρήματα σε όσους πιστεύουν πως οι κινητήρες εσωτερικής καύσης δεν έχουν πει ακόμα την τελευταία τους κουβέντα, ούτε απαραίτητα πρέπει να «συμμαχήσουν» με υβριδική τεχνολογία. Ας πάρουμε τον κορυφαίο κινητήρα V8 που παρά το ότι μειώθηκε σε κυβισμό κατά 0,8 του λίτρου (τώρα 4.663 κ.εκ.) αποδίδει 435 ίππους δηλαδή ποσοστό 12 % καλύτερο από τον προκάτοχό του. Την ίδια ώρα η ροπή αυξήθηκε κατά 32 % στα 71,4 χγρμ., ενώ η μέση κατανάλωση μειώθηκε κατά 22 %. Η διαφορά είναι συγκλονιστική αρκεί να σκεφτούμε ότι η κατανάλωση της μέχρι τώρα CL 500 ήταν 12,3 λτ/100 χλμ. (τιμή εργοστασίου), με το νέο κινητήρα αυτή θα μειωθεί μόλις στα 9,5 λίτρα. Ανάλογη είναι και η μείωση στις εκπομπές ρύπων που φτάνει το 22% μόλις στα 224 γρ/χλμ., τιμή που από μόνη της δε λέει ίσως τίποτα, αλλά αν πάμε λίγο δίπλα να δούμε τις εκπομπές ρύπων του νέου V6 των 3,5 λίτρων μένουμε με ανοικτό στόμα.
Ο λόγος είναι απλός. Οι εκπομπές ρύπων στην S400 Hybrid με τον κινητήρα των 3,5 λίτρων και 299 ίππων είναι 186 γρ/χλμ,  την ώρα που ο νέος V6 χωρίς υβριδική τεχνολογία αποδίδει 306 ίππους και εκπέμπει μόλις 177 γρ/χλμ.!
Επιπλέον ο ίδιος κινητήρας με άμεσο ψεκασμό τρίτης γενιάς έχει μεγαλύτερη ροπή (37,7 χγρμ. αντί 35,7 χγρμ.) από τον ιδίου κυβισμού προκάτοχό του αλλά καταναλώνει 24 % λιγότερο καύσιμο, ήτοι 7,6 λτ./100 χλμ.! Η παραπάνω είδηση μπορεί να αφορά μια κατηγορία ουσιαστικά απαγορευμένη στη χώρα μας, αλλά ταυτόχρονα δείχνει τις τάσεις και τις δυνατότητες της τεχνολογίας που δεν είναι κατ’ ανάγκη υβριδική ή ηλεκτρική.
Κλείνοντας να σημειώσουμε πως ο κινητήρας εσωτερικής καύσης δεν είναι έτοιμος να καταθέσει τα όπλα και δεν είναι τυχαίο που οι κορυφαίες αυτοκινητοβιομηχανίες ασχολούνται ακόμα –κυρίως- μαζί του. _Ν.Τ.
Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!