Οι τρεις εταιρείες ανακοίνωσαν πως δεν θα συγχωνευτούν και βασιζόμενες σε μία νέα συμφωνία ανακατανέμουν τους τομείς ευθύνης κάθε μιας με σημείο αναφοράς καίριες τεχνολογίες αλλά και γεωγραφικές περιφέρειες.
Με τις σχέσεις των τριών εταιρειών να κλονίζονται μετά τη διαβόητη υπόθεση που σχετίζεται με τον πρώην ισχυρό άνδρα της συμμαχίας των Renault-Nissan-Mitsubishi, οι συνεργαζόμενες αυτοκινητοβιομηχανίες ανακοίνωσαν σήμερα ένα νέο πλαίσιο μέσα στο οποίο θα κατανέμονται οι ρόλοι κάθε μιας. Και όχι μόνο.
Σε κάθε περίπτωση, κοινός παρανομαστής για τις συμμαχικές δυνάμεις είναι η περαιτέρω ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας κάθε μάρκας, η ενδυνάμωση των μεταξύ τους σχέσεων, η δημιουργία σημαντικών εξοικονομήσεων στον τομέα της εξέλιξης και κατασκευής οχημάτων, αλλά και η ανεξαρτησία των συμβαλλόμενων μερών ως επιχειρηματικές οντότητες.
«Το νέο πλαίσιο, το οποίο επικυρώθηκε σε συνεδρίαση του επιχειρησιακού συμβουλίου της Συμμαχίας που έλαβε χώρα στην Γιοκοχάμα της Ιαπωνίας, θα ενισχύσει την ικανότητα των εταιρειών-μελών της συμμαχίας να εκμεταλλευτούν τα δυνατά σημεία κάθε εταιρείας και να συμπληρώσουν τις στρατηγικές τους», αναφέρει χαρακτηριστικά η κοινή δήλωση των Renault, Nissan και Mitsubishi.
Σύμφωνα με τη νέα συμφωνία, κάθε μια από τις τρεις εταιρείες θα αναλάβει ηγετικό ρόλο με σημείο αναφοράς συγκεκριμένες «γωνιές» του πλανήτη. Έτσι, από εδώ και στο εξής ο τομέας… ευθύνης της Nissan θα είναι η Κίνα, της Renault η Ευρώπη και της Mitsubishi η Νοτιοανατολική Ασία.
Στον τομέα της εξέλιξης κάθε μάρκα θα αναλάβει ηγετικό ρόλο στους τομείς των δαπέδων, των κινητήριων μονάδων και των επιμέρους βασικών τεχνολογιών. Προς το παρόν πάντως δεν προσδιορίζεται ποια εταιρεία θα είναι υπεύθυνη ανά τομέα. Σε κάθε περίπτωση, το εν λόγω μοντέλο δεν διαφοροποιείται σημαντικά σε σχέση με ό,τι ξέραμε μέχρι σήμερα, καθώς, για παράδειγμα η Nissan ηγείτο της συμμαχίας στον τομέα των ηλεκτρικών οχημάτων και η Mitsubishi σε εκείνον των plug-in υβριδικών αυτοκινήτων.
Όπως ανακοινώθηκε, για τον υπολογισμό των μέσων εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα των στόλων τους, οι τρεις εταιρείες θα υπολογίζονται από τους αρμόδιους φορείς της Ευρώπης ως μία, ήδη από το 2020.
Η συμμαχία ανακοίνωσε επίσης πως η Renault θα εξελίξει και θα κατασκευάσει ένα όχημα τύπου βαν για λογαριασμό της Mitsubishi, το οποίο θα βασίζεται στο Traffic και θα διατίθεται στην αγορά της Ωκεανίας.
Τέλος, το διοικητικό συμβούλιο της συμμαχίας κατέστησε γνωστό ότι επιπλέον στόχοι και κοινές δράσεις θα ανακοινωθούν τον προσεχή Μάιο.