H VW αποκαλύπτει περισσότερες λεπτομέρειες και στοιχεία για το τεχνολογικό ποιον του ID.3, του πρώτου αμιγώς ηλεκτροκίνητου μοντέλου της οικογένειας ID που θα παρουσιαστεί στη Φρανκφούρτη και θα είναι διαθέσιμο σε τρεις εκδόσεις στις κατά τόπου αγορές στις αρχές του 2020 με τιμή εκκίνησης κάτω από 30.000 €.
Το ID.3 αποτελεί το πρώτο αμιγώς ηλεκτροκίνητο μοντέλο μαζικής παραγωγής της οικογένειας ID της VW – και κατ’ επέκταση ένα πολύ σημαντικό για τους Γερμανούς στοίχημα. Μάλιστα, όπως χαρακτηριστικά επισημαίνουν σήμερα οι δημιουργοί του στις επίσημες ανακοινώσεις τους, το ID.3, το οποίο θα παρουσιαστεί στη Διεθνή Έκθεση Αυτοκινήτου της Φρανκφούρτης και θα είναι διαθέσιμο σε τρεις εκδόσεις στις κατά τόπου αγορές στις αρχές του 2020 με τιμή κάτω των 30.000 €, είναι το τρίτο πιο σημαντικό μοντέλο στην ιστορία της εταιρείας από το Wolsburg μετά το Beetle και το Golf.
Το ID.3 θα κατασκευάζεται στη μονάδα παραγωγής οχημάτων του Zwickau, με τη θυγατρική εταιρεία του VW Group, την VW Components, να στέκεται αρωγός στην προσπάθεια της μητρικής μαρκας να πρωτοστατήσει στην κατηγορία των οχημάτων με μηδενικές εκπομπές ρύπων. Όπως έχει ήδη ανακοινωθεί, τόσο επιλεγμένα μέρη του δαπέδου και επιμέρους τμήματα (βάσεις ανάρτησης και μπαταρίας κ.α.), όσο και ο ηλεκτροκινητήρας του νέου μοντέλου των Γερμανών, θα κατασκευάζονται στη μονάδα που έχει την έδρα της στο Kassel της Γερμανίας. Στην ίδια μονάδα θα συναρμολογείται και το σύστημα μετάδοσης του οχήματος «αθροίζοντας» μέρη που κατασκευάζονται στην εν λόγω μονάδα, αλλά και σε εκείνες που βρίσκονται στο Ανόβερο, στο Salzgitter και στο Poznan.
Στο Kassel θα κατασκευάζονται όλοι οι ηλεκτροκινητήρες που θα «φορεθούν» στα μοντέλα του Ομίλου VW που θα βασίζονται στο ηλεκτρικό δάπεδο MEB – αξιοσημείωτο είναι το γεγονός πως στο εγγύς μέλλον ο αριθμός των ηλεκτρο-μοτέρ που θα παράγονται εκεί σε ένα έτος θα ανέρχεται στις 500.000 μονάδες. Μαζί με την αντίστοιχη μονάδα που βρίσκεται στην Tianjin της Κίνας, ο συνολικός αριθμός των ενλόγω ηλεκτροκινητήρων θα φτάσει, με χρονικό ορίζοντα το 2023, σε ετήσια βάση τις 1,4 εκ. μονάδες. Οι ρότορες και οι στάτορες του ηλεκτροκινητήρα του νέου VW ID.3 θα «γεννιούνται» στο Salzgitter (εκεί όπου η VW κατασκευάζει σήμερα και συμβατικούς κινητήρες ντίζελ, βενζίνης και CNG, με τον συνολικό τους αριθμό να ανέρχεται στο εγγύς μέλλον σε 2.000 ανά ημέρα. Στην ίδια μονάδα θα ανακυκλώνονται και οι μπαταρίες του οχήματος, οι οποίες με τη σειρά τους θα κατασκευάζονται στο Brunswick από το τέλος της χρονιάς και μετά.
Το ηλεκτρικό κύκλωμα του οχήματος θα δίνει τη δυνατότητα για γρήγορη φόρτιση της μπαταρίας έως και τα 125 kW, γεγονός που θα επιτρέπει την εξασφάλιση μιας αυτονομίας κίνησης της τάξης των 290 περίπου χλμ. με το αυτοκίνητο να βρίσκεται σε πρίζα ταχυφορτιστή για χρονικό διάστημα 30 λεπτών. Μάλιστα, η γερμανική εταιρεία εκτιμά ότι στην περίπτωση του ID.3 το 20% των φορτίσεων θα πραγματοποιείται σε ταχυφορτιστές που θα βρίσκονται σε δημόσιους χώρους και μόλις το 5% σε αντίστοιχους που θα βρίσκονται σε εθνικό δίκτυο. Την ίδια στιγμή και με δεδομένη μελέτη της VW που καταδεικνύει ότι το 50% των φορτίσεων θα πραγματοποιούνται στο σπίτι και το 20% στο χώρο εργασίας των ιδιοκτητών του αυτοκινήτου, διαθέσιμος και για τις δύο περιπτώσεις θα είναι ήδη από το λανσάρισμα του μοντέλου μια παλέτα επιτοίχιων φορτιστών (wall-box), ο οποίος θα λειτουργεί με συνεχές ρεύμα 11 kW εξασφαλίζοντας μικρότερους χρόνους σε σχέση με την συμβατική παροχή των 230 V.
Το νέο VW ID.3 θα είναι διαθέσιμο σε τρεις εκδόσεις σε σχέση με τη δυναμική των μπαταριών του εξασφαλίζοντας αυτονομία από 330 έως 550 χλμ., σύμφωνα με τις μετρήσεις του πρωτοκόλλου WLTP. Η βασική έκδοση θα εφοδιάζεται με μια μπαταρία με ωφέλιμη δυναμική 45 kWh και η μεσαία με έναν συσσωρευτή ενέργειας ιόντων λιθίων των 58 kWh που θα «προσφέρει» 420 χλμ. με μία φόρτιση, ενώ η κορυφαία με μια συστοιχία των 77 kWh. Σε κάθε περίπτωση, η VW θα προσφέρει εγγύηση διατήρησης της αποθηκευτικής της δυναμικής των μπαταριών έως και 70% για χρονικό διάστημα 8 ετών ή 160.000 χλμ.
Η VW θα προσφέρει αρχικά το νέο ID.3 στην έκδοση λανσαρίσματος 1ST. Παρά το γεγονός ότι η βασική, η οποία θα εφοδιάζεται με την μικρότερη εκδοχή της μπαταρίας, θα έχει τιμή κάτω από 30.000 € στη Γερμανία, η 1ST θα τιμολογείται κάτω από το άτυπο φράγμα των 40.000 €, πριν την αφαίρεση της όποιας κρατικής επιδότησης. Την ίδια στιγμή, η εταιρεία προσφέρει στους αγοραστές του ID.3 1ST τη δυνατότητα να λαμβάνουν δωρεάν ηλεκτρική ενέργεια για τα οχήματά τους για 1 έτος και με μέγιστο όριο τις 2.000 kWh, σε όλα τα δημόσια σημεία φόρτισης Volkswagen We Charge, καθώς και στο πανευρωπαϊκό δίκτυο ταχείας φόρτισης Ionity, στο οποίο συμμετέχει η VW. Άξιο αναφοράς είναι επίσης το γεγονός ότι το ID.3 1ST – το οποίο θα ξεκινήσει να παραδίδεται στους ιδιοκτήτες του στα μέσα του 2020 – με τέσσερα χρώματα και τρεις εκδόσεις. Όλες θα διαθέτουν «μεγάλες ζάντες» και πλήρες επίπεδο εξοπλισμού με πολλές δυνατότητες και ευκολίες, συμπεριλαμβανομένου του φωνητικού ελέγχου και του συστήματος πλοήγησης. Η έκδοση 1ST Plus θα διαθέτει επιπλέον διχρωμία, καθώς και το σύστημα IQ.DRIVE, ενώ 1ST Max θα είναι εφοδιασμένη με μια μεγάλου μεγέθους πανοραμική οροφή και head-up display._Χ.Α.