Η Toyota παρουσίασε διαδικτυακά το νέο Yaris ρίχνοντας άπλετο φως σε κάθε τεχνολογική – και όχι μόνο – πτυχή του best seller μοντέλου της.
Το νέο Toyota Yaris, που παρουσιάστηκε διαδικτυακά πριν λίγο, γυρίζει μία ακόμα σελίδα – την τέταρτη από το 1999, όταν και παρουσιάστηκε για πρώτη φορά – υιοθετώντας κάτω από τις σμιλευμένες εξωτερικές του επιφάνειες τη νέα πλατφόρμα GA-B του Ιάπωνα κατασκευαστή, η οποία παρουσιάζει υψηλότερη κατά 37% στρεπτική ακαμψία και χαμηλότερο κατά 12 χλστ. κέντρο βάρους σε σχέση με την προγενέστερη, αλλά και την τέταρτη κατά σειρά γενιά του γνωστού και μη εξαιρετέου υβριδικού συστήματος κίνησης της εταιρείας.
Χάρη στη νέα, σπονδυλωτή πλατφόρμα κατέστη εφικτή η συνολική μείωση του ύψος του αμαξώματος κατά 40 χλστ., ενώ αυξημένο κατά 50 και 57 χλστ. είναι τόσο το πλάτος και το μεταξόνιο, όσο και τα μετατρόχια, αντίστοιχα. Την ίδια στιγμή και με το συνολικό μήκος του αυτοκινήτου να συγκρατείται κάτω από το ψυχολογικό (και όχι μόνο) φράγμα των 4 μ., οι εμπρός και πίσω πρόβολοι έχουν μειωθεί κατά 10 και 45 χλστ. εμπρός και πίσω, αγγίζοντας αντίστοιχα τα 800 και 580 χλστ.
Χωροταξικά, ο διαθέσιμος… αέρας ανάμεσα στους επιβάτες των εμπρός καθισμάτων είναι αυξημένος κατά 20 χλστ. Η θέση οδήγησης είναι μετατοπισμένη προς τα πίσω κατά 60 χλστ., με τον πάγκο του αντίστοιχου καθίσματος να βρίσκεται εγκατεστημένος κατά 20 χλστ. χαμηλότερα. Την ίδια στιγμή, το τιμόνι διαθέτει πιο οριζόντια, κατά 6 μοίρες, θέση, ενώ βελτιώσεις έχουν γίνει και στην τηλεσκοπική του ρύθμιση, η οποία φέρνει το μικρότερο σε μέγεθος πηδάλιο πιο κοντά στον οδηγό κατά 77 χλστ. σε σχέση με το παρελθόν – την ίδια ώρα, το πορτ μπαγκάζ έχει χωρητικότητα 286 λίτρα και βάθος που ανέρχεται στα 700 χλστ.
Το νέο Yaris αξιοποιεί στο ακέραιο την τελευταία, τέταρτης γενιάς υβριδική τεχνολογία της Toyota, η οποία συνίσταται από εξαρτήματα και επιμέρους μέρη που έχουν σχεδιαστεί για να είναι συμπαγή σε μέγεθος, ελαφριά σε βάρος, αλλά και αποτελεσματικά στην πράξη. Σύμφωνα με τους Ιάπωνες, η συνολική απόδοση της νέας μονάδας έχει αυξηθεί κατά 20%, κάτι που κατά τεκμήριο «κοστίζει» σε απόδοση. Στην πραγματικότητα όμως η ισχύς είναι κατά 16% υψηλότερη, φτάνοντας στους 116 ίππους, ενώ βελτιωμένη κατά 15% είναι και η επιτάχυνση από στάση έως τα πρώτα 100 χλ,./ώρα (9,7 δλ.), αλλά και εκείνη από τα 80 στα 120 χλμ./ώρα (-2 δλ.).
Ο θερμικός κινητήρας των 1,5 λίτρων του νέου Toyota Yaris με την ονομασία Hybrid Dynamic Force είναι 3κύλινδρος και βασίζεται τεχνολογικά στον 2λιτρο, αλλά 4κύλινδρο, των υβριδικών Corolla και CH-R. Με μεγαλύτερη διαδρομή και σχέση συμπίεσης στο 14:1, ο κινητήρας του νέου Yaris προτάσσει όχι μόνο εντυπωσιακή θερμική απόδοση, η οποία αγγίζει το 40%, αλλά και πολύ χαμηλές απαιτήσεις σε καύσιμο και εκπομπές ρύπων – τα νεότερα στοιχεία πιστοποίησης αναφέρουν ότι η εκπομπή διοξειδίου του άνθρακα, σύμφωνα με το πρωτόκολλο WLTP, είναι τα 85 γρ./χλμ. και η μέση κατανάλωση καυσίμου τα μόλις 3,7 λιτ./100 χλμ.
Όπως συμβαίνει με όλους τους κινητήρες εσωτερικής καύσης της Toyota που «συνθέτουν» τις σύγχρονες υβριδικές μονάδες του Ιάπωνα κατασκευαστή, ο 3κύλινδρος του νέου Toyota Yaris λειτουργεί σύμφωνα με τον κύκλο Atkinson, ο οποίος κρατά τις βαλβίδες εισαγωγής ανοιχτές για μεγαλύτερο χρονικό διάστημα, γεγονός που βελτιώνει την απόδοση και την οικονομία καυσίμου. Από… μόνος του, ο νέος κινητήρας, ο οποίος συνδυάζεται με το αυτόματο e-CVT κιβώτο της εταιρείας (electric Continuously Variable Transmission) έχει μέγιστη ισχύ 93 ίππων και μέγιστη ροπή 120 Nm, η οποία κάνει την εμφάνισή της σε χαμηλότερες απ’ ότι στο παρελθόν στροφές (3.600 σ.α.λ.). Άξιο αναφοράς είναι επίσης το γεγονός ότι ο θόρυβος που παράγει στις 4.000 σ.α.λ. είναι ο ίδιος με εκείνον ενός 4κύλιδνρου που λειτουργεί στις 3.000 σ.α.λ.
Από εκεί και πέρα, η νέα υβριδική καρδιά του αυτοκινήτου συνεπικουρείται από δύο μοτέρ/γεννήτριες – τις MG1 και MG2. Η τελευταία συνδέεται με τους εμπρόσθιους τροχούς και μπορεί να χρησιμοποιηθεί ως πηγή ισχύος για την οδήγηση του οχήματος. Οι στροφές του κινητήρα στις οποίες η ισχύς μπορεί να κατευθύνεται στους τροχούς καθορίζει και τη μέγιστη ταχύτητα με την οποία το αυτοκίνητο μπορεί να οδηγείται σε πρόγραμμα EV. Την ίδια δε στιγμή, η μονάδα MG1 επενεργεί τόσο για την εκκίνηση του 3κύλινδρου όσο και για την παραγωγή ισχύος για τη φόρτιση της μπαταρίας.
Το νέο Toyota Yaris υιοθετεί έναν συσσωρευτή ενέργειας ιόντων λιθίου, αντί για νικελίου μετάλλου-υδριδίου, με τάση 177,6 V, έναντι 144 Volt, και την ίδια χωρητικότητα (0,94 kWh). Ο αριθμός των κυψελών της έχει μειωθεί από 120 σε 48 παρέχοντας στην πράξη βελτιωμένη ροή ενέργειας από και προς την μπαταρία 50% και 100%, αντίστοιχα. Με σημαντικά υψηλότερη πυκνότητα ισχύος, η εν λόγω μπαταρία είναι μικρότερη σε μέγεθος απ’ ότι στο παρελθόν, αλλά και ελαφρύτερη κατά 12 κιλά. Οι συμπαγείς διαστάσεις της δε επιτρέπουν την εγκατάστασή της κάτω από το κάθισμα του συνοδηγού, μαζί με τη 12βoλτη μπαταρία, εξοικονομώντας έτσι πολύτιμο χώρο φόρτωσης στο πίσω μέρος της κατασκευής.
Το ολοκαίνουργιο υβριδικό σύστημα μετάδοσης του αυτοκινήτου είναι πιο συμπαγές και ελαφρύ, με τις MG1 και MG2 να τοποθετούνται σε πολλαπλούς άξονες, αντί η μία πίσω από την άλλη, μειώνοντας έτσι το πλάτος της μονάδας κατά περίπου 37 χλστ. Αξίζει να σημειωθεί ότι η MG2 διαθέτει νέα πηνία στο στάτορα, γεγονός που την καθιστά όχι μόνο πιο συμπαγή αλλά και πιο αποδοτική προσφέροντας ισχύ 59 kW (περίπου 79 ίπποι) και ροπή 141 Nm – ο μέγιστος ρυθμός περιστροφής του είναι οι 17.000 σ.α.λ. και η μέγιστη ταχύτητα που εξασφαλίζει στο πρόγραμμα EV τα 130 χλμ./ώρα.
Το ιαπωνικό σούπερ μίνι είναι διαθέσιμο, εκτός από υβριδικό, σε έκδοση που κινείται μόνο από τον θερμικό 1.500άρη κινητήρα της Toyota, ο οποίος αποδίδει για την περίσταση 121 ίππους και μπορεί να συνδυαστεί με χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων ή εναλλακτικά με ένα αυτόματο W-CVT. Σε ορισμένες δε αγορές, συμπεριλαμβανομένης της ελληνικής, το νέο Toyota Yaris θα προσφέρεται και με έναν 1.000άρη ατμοσφαιρικό κινητήρα, επίσης με 3 κυλίνδρους, με ισχύ 72 ίππων και ροπή 93 Nm – η τιμή της συγκεκριμένης έκδοσης ξεκινά από τα 13.600 ευρώ.
Αξίζει να σημειωθει ότι όλες οι εκδόσεις – εξοπλισμού και κινητήριων μονάδων – του νέου Toyota Yaris διαθέτουν στο βασικό τους εξοπλισμό το πλήρες και προηγμένο σε δυνατότητες πακέτο συστημάτων υποβοήθησης της οδήγησης και ασφάλειας Toyota Safety Sense 2.5, στοιχείο που σε συνδυασμό με τις προσιτές τιμές δημιουργεί μια γκάμα με υψηλό value for money.
Διαβάστε επίσης: Οι τιμές και ο εξοπλισμός του νέου Toyota Yaris στην Ελλάδα
Διαβάστε επίσης: Οδηγούμε το νέο Toyota Yaris
Διαβάστε επίσης: Ξεκίνησε η παραγωγή του νέου Toyota Yaris στη Γαλλία