Η Tesla αποκάλυψε σήμερα το νέο Model S, το οποίο εντυπωσιάζει τόσο με τις προδιαγραφές όσο και με το σχεδιασμό του εσωτερικού στο οποίο την παράσταση κλέβει με το τιμόνι σχήματος U.
Πρόκειται για την πρώτη ουσιαστική ανανέωση του μοντέλου από το 2012, όταν και παρουσιάστηκε για πρώτη φορά το πρωτοπόρο για την εποχή του Model S. Εντούτοις, όλα αυτά τα χρόνια η 4θυρη ηλεκτρική λιμουζίνα της Tesla έχει δεχθεί μια σωρεία «σιωπηλών» αναβαθμίσεων – τόσο σε software όσο και σε hardware.
Σχεδιαστικά, το νέο Model S διατηρεί τη γνώριμη σιλουέτα του διαθέτοντας πλέον μια πιο σφηνοειδή και αθλητική μορφή. Το σημαντικότερο ωστόσο επίτευγμα της νέας εξωτερικής περιβολής του αυτοκινήτου είναι η κορυφαία αεροδυναμική του απόδοση (η καλύτερη στη Γη, όπως εμφατικά δηλώνει η Tesla!) με τον συντελεστή οπισθέλκουσας να ορίζεται στην καθ’ όλα εντυπωσιακή τιμή 0,208.
Σημείο αναφοράς στο νέο Model S (αλλά και στο επίσης νέο Model X) είναι το εσωτερικό, στο οποίο δεσπόζει ένα πηδάλιο σχήματος U, από το οποίο… απουσιάζει το άνω τμήμα της στεφάνης, ενώ εξίσου χαρακτηριστικό είναι και το επίπεδο κάτω τμήμα του. Από εκεί και πέρα, η κεντρική οθόνη σε διάταξη πορτρέτου του απερχόμενου Model S έχει αντικατασταθεί από μια νέα, όπως στο Model 3, με διαγώνιο 17 ιντσών και ανάλυση 2.200×1.300 pixels. Εμπρός από τον οδηγό και πίσω από το «περίεργο» τιμόνι υπάρχει μία ακόμα οθόνη με διαγώνιο 12,3 ιντσών. Η Tesla προσέθεσε στην καμπίνα του νέου Model S και μία τρίτη, ανάμεσα στα εμπρός καθίσματα, για τους επιβάτες των πίσω θέσεων η οποία έχει διαγώνιο 8 ίντσες και παρέχει στους τελευταίους τη δυνατότητα να ελέγχουν να συστήματα επικοινωνίας του οχήματος, να παίζουν παιχνίδια με την αρωγή ενός επεξεργαστή 10 teraflops, αλλά και να ρυθμίζουν τον κλιματισμό Airwave τριών ζωνών.
Σύμφωνα με την αμερικάνικη εταιρεία, το Model S διαθέτει ένα premium ηχοσύστημα 960 W με 22 ηχεία καθώς και μια ευμεγέθη γυάλινη οροφή. Κάθε επιβάτης του οχήματος έχει το δικό του θερμαινόμενο κάθισμα, με τα εμπρός να παρέχουν το καλοκαίρι την απαραίτητη… δροσιά. Από εκεί και πέρα, το προηγμένο σύστημα επικοινωνίας και διασύνδεσης του νέου Model S προσφέρει τη δυνατότητα video streaming με πρόσβαση σε Netflix, Hulu, Youtube, Twitch κ.α., ενώ εκ των ουκ άνευ είναι η δυνατότητα περιήγησης στο διαδίκτυο.
Η Tesla ανακοίνωσε ότι οι μονάδες κίνησης του νέου Model S είναι νέες ακολουθώντας τα τεχνολογικά μονοπάτια που είδαμε στα Model 3 και Model Y. Σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία, και με δεδομένο ότι η αμερικάνικη εταιρεία δεν δίνει στη δημοσιότητα στοιχεία που να αφορούν τη χωρητικότητα της -επίσης- νέας μπαταρίας, το νέο Model S είναι διαθέσιμο στην έκδοση Long Range, η οποία διαθέτει δύο ηλεκτροκινητήρες καθώς και στις Plaid και Plaid+, αμφότερες με τρεις μονάδες (όλες φυσικά είναι τετρακίνητες).
Η έκδοση Long Range έχει εκτιμώμενη αυτονομία 663 χλμ. με τη συνδυασμένη ισχύ των δύο μονάδων κίνησης να φτάνει τους 670 ίππους. Για την επιτάχυνση από στάση έως τα πρώτα 100 χλμ./ώρα το Model S των 2+ τόνων απαιτεί μόλις 3,2 δλ., ενώ η τελική ταχύτητά του φτάνει τα 250 χλμ./ώρα. Η μπαταρία του Model S Long Range, καθώς και εκείνη των εκδόσεων Plaid, μπορεί να φορτιστεί με ισχύ που φτάνει έως και τα 250 kW. Οι δύο κορυφαίες εκδόσεις με τους τρεις ηλεκτροκινητήρες αποδίδουν 1.020 ίππους εξασφαλίζοντας επιτάχυνση από στάση έως τα πρώτα 100 χλμ./ώρα σε 2,1 δλ. και τελική ταχύτητα 320 χλμ./ώρα για το Model S Plaid – χαρακτηριστικό είναι ότι το πρώτο «400άρι» ολοκληρώνεται με ταχύτητα εξόδου τα 250 χλμ./ώρα σε χρόνο 9,23 δλ. Σύμφωνα με την Tesla, το Model S Plaid έχει αυτονομία κίνησης με μία πλήρη φόρτιση της μπαταρίας που φτάνει τα 628 χλμ. και το Model S Plaid+ 820 χλμ.
Στην Ελλάδα το νέο Model S Long Range κοστίζει 90.990 ευρώ και οι εκδόσεις Plaid και Plaid+ αντίστοιχα 120.990 και 140.990 ευρώ.