Ένα νέο σύστημα ανάκτησης της κινητικής ενέργειας, που συνδυάζεται με κινητήρες στο κέντρο του αμαξώματος, παρουσίασε η Ferrari με αφορμή την παρουσία της στην Έκθεση του Πεκίνου.
Ένα νέο σύστημα ανάκτησης της κινητικής ενέργειας, που συνδυάζεται με κινητήρες στο κέντρο του αμαξώματος, παρουσίασε η Ferrari με αφορμή την παρουσία της στην Έκθεση Αυτοκινήτου του Πεκίνου.
Σε μια προσπάθεια περιβαλλοντικής… προσαρμογής, η ιταλική εταιρεία παρουσίασε και επίσημα στην Έκθεση του Πεκίνου ένα νέο σύστημα ανάκτησης της κινητικής ενέργειας (HY_KERS είναι η επίσημη ονομασία του), το οποίο εφαρμόζεται σε κινητήρες τοποθετημένους στο κέντρο του αμαξώματος και, ειδικά για την περίσταση, σʼ ένα 12κύλινδρο σε διάταξη V μηχανικό σύνολο, το οποίο συνεργάζεται με κιβώτιο διπλού συμπλέκτη. Η όλη διάταξη αποτελείται από δύο ηλεκτροκινητήρες, με τον πρώτο να είναι ενσωματωμένος στον κινητήρα εσωτερικής καύσης, ενώ ο δεύτερος, ο οποίος αναλαμβάνει… δράση σε σχέση με τα περιφερειακά συστήματα λειτουργίας του αυτοκινήτου, βρίσκεται εγκατεστημένος εμπρός από τον V12. Σύμφωνα με τα ανακοινωθέντα τις ιταλικής φίρμας αμφότεροι οι ηλεκτροκινητήρες συνεργάζονται με μια συστοιχία συσσωρευτών ενέργειας (μπαταρίες), οι οποίες είναι εγκατεστημένες σε σειρά, κάτω από το δάπεδο του οχήματος.
Ο στόχος του νέου συστήματος HY-KERS της Ferrari, ο οποίος αντλεί την τεχνογνωσία του από τα «κόκκινα» μονοθέσια της F1, είναι διττός: αφενός το να ενισχυθούν τα σπορτίφ χαρακτηριστικά των αυτοκινήτων στα οποία θα τοποθετείται, μέσω της αύξησης της ιπποδύναμης, αφετέρου να μειωθούν όσο το δυνατόν περισσότερο οι εκπομπές ρύπων τους. Σύμφωνα με την ιταλική εταιρεία, η όλη διάταξη ξεχωρίζει για τις «μαζεμένες» διαστάσεις της, ενώ την ίδια στιγμή στόχος είναι για κάθε 1 κιλό πρόσθετου βάρος που η τελευταία θα προσθέτει, η παρεχόμενη ισχύς να ανέρχεται στα 1 kW, δηλαδή τους 1,36 περίπου ίππους.
Πως όμως λειτουργεί πρακτικά το νέο αυτό σύστημα ανάκτησης της κινητικής ενέργειας; Σύμφωνα με την εταιρεία, ο «βασικός» ηλεκτροκινητήρας εμπλέκεται με την αρωγή του ενός εκ των δύο συμπλεκτών του κιβωτίου ταχυτήτων, όντας συνδεδεμένος με τον έναν από τους δύο κύριους άξονες. Το αποτέλεσμα είναι η παροχή ισχύος μέσω της διαρκούς «εναλλαγής» της λειτουργίας ανάμεσα στον ηλεκτροκινητήρα και τον κινητήρα εσωτερικής καύσης. Όπως είναι αναμενόμενο, κατά τη διαδικασία του φρεναρίσματος, ο ηλεκτροκινητήρας δρα ως γεννήτρια χρησιμοποιώντας την κινητική ενέργεια των τροχών του οχήματος προκειμένου να φορτιστούν οι μπαταρίες. Κλείνοντας, αξίζει να αναφέρουμε πως σύμφωνα με την ιταλική εταιρεία, η εξέλιξη του νέου συστήματος HY-KERS έχει ολοκληρωθεί πλήρως, ενώ το εμπορικό λανσάρισμά του σε μοντέλα παραγωγής αναμένεται να πραγματοποιηθεί στο προσεχές μέλλον. Τέλος, σε πρακτικό επίπεδο, το HY-KERS αναμένεται να μειώσει τις εκπομπές ρύπων των αυτοκινήτων της ιταλικής εταιρείας σε ποσοστό που θα κυμαίνεται πολύ κοντά στο 40%.