Η τέταρτη γενιά του μοντέλου συνεχίζει μια παράδοση 25 ετών αξιοποιώντας για την περίσταση τη δυναμική που της εξασφαλίζει ένας 4λιτρος V8 κινητήρας με απόδοση 600 ίππων.
Το νέο Audi RS6 Avant αποτελεί το πρώτο από τα έξι στο σύνολο νέα μοντέλα που θα παρουσιάσει η γερμανική εταιρεία μέσα στο 2019 συνεχίζοντας έτσι μια παράδοση που ξεκίνησε εδώ και δυόμιση δεκαετίες. Σχεδιαστικά, τα μόνα στοιχεία που έχουν μεταφερθεί αυτούσια από το απλό Α6 Avant είναι οι εμπρός πόρτες, η οροφή και το κάλυμμα του χώρου αποσκευών, μιας και ο,τιδήποτε άλλο είναι ειδικά σχεδιασμένο για την κορυφαία έκδοση του μοντέλου. Χάρη στις αλλαγές αυτές, το αμάξωμα είναι κατά 80 χλστ. πιο φαρδύ (1.886 χλστ.), με το μετατρόχιο ωστόσο να παραμένει στα ίδια επίπεδα.
Από εκεί και πέρα, χαρακτηριστικό της εξωτερικής αμφίεσης του μοντέλου είναι η «γυαλιστερή» Singleframe γρίλια, οι τροχοί των 21 ή 22 ιντσών, τα λεπτότερα – αλά Α7 Sportback – φωτιστικά σώματα εμπρός, το ανασχεδιασμένο και πιο «νευρώδες» καπό και ο διαφορετικός προφυλακτήρας με τις μεγάλες εισαγωγές αέρα στο πλάι που θυμίζουν έντονα R8. Στο πίσω μέρος – εκεί όπου η αποθηκευτική ικανότητα του πορτ μπαγκάζ κυμαίνεται από 565 έως και 1.680 λίτρα – τα στοιχεία που ξεχωρίζουν είναι μεταξύ άλλων ο «τονισμένος» διαχύτης κλέβει την παράσταση καθώς και οι δύο οβάλ απολήξεις της εξάτμισης.
Την κίνηση στο νέο Audi RS6 Avant εξασφαλίζει ένας bi-turbo V8 TFSI κινητήρας με σύστημα απενεργοποίησης κυλίνδρων, λειτουργία coasting για 40 δλ. και χωρητικότητα 4,0 λίτρων, ο οποίος συνδυάζεται με ένα ήπια υβριδικό σύστημα κίνησης των 48V που μπορεί να ανακτήσει ισχύ έως και 12 kW. Σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία της γερμανικής εταιρείας, η απόδοσή του είναι 600 ίπποι και η μέγιστη ροπή του 800 Nm, τα οποία είναι διαθέσιμα από τις 2.100 έως και τις 4.500 σ.αλ. Χάρη στις καθ’ όλα εντυπωσιακές αυτές τιμές, το νέο RS6 Avant των 2.075 κιλών είναι σε θέση να επιταχύνει από στάση έως τα πρώτα 100 και 200 χλμ./ώρα σε χρόνο 3,6 και 12,0 δλ., αντίστοιχα. Η δε τελική ταχύτητα περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 250 χλμ./ώρα, ενώ με τα προαιρετικά πακέτα Dynamic και Dynamic Plus η τελική ένδειξη του κοντέρ μπορεί να φτάσει αντίστοιχα τα 280 και 305 χλμ./ώρα.
Φυσικά, η κίνηση μεταδίδεται σε όλους τους τροχούς του νέου RS6 Avant μέσω ενός αυτόματου κιβωτίου της οικογένειας Tiptronic με 8 σχέσεις, σε συνδυασμό με σύστημα τετρακίνησης που κατανέμει τη ροπή του V8 κινητήρα υπό κανονικές συνθήκες σε ποσοστό 40/60 εμπρός και πίσω – σε ακραίες συνθήκες στον εμπρός άξονα μπορεί να φτάσει έως και το 70% της ροπής και στον πίσω έως και το 85%. Στις εκδόσεις με τα προαναφερθέντα σπορ πακέτα προστίθεται και μπλοκέ εμπρός διαφορικό, ενώ στάνταρ είναι το σύστημα Launch Control. Μέσω του συστήματος Drive Select, το οποίο προσφέρει 6 στο σύνολο επιλογές, o οδηγός του αυτοκινήτου μπορεί να επιλέξει μεταξύ άλλων και τις ρυθμίσεις RS1 και RS2 (εκτός των auto, comfort, dynamic και efficiency) που διαμορφώνουν ανάλογα χαρακτηριστικά ελέγχου του αυτοκινήτου (αίσθηση τιμονιού, κατανομή της ροπής, ταχύτητα αλλαγής σχέσεων στο κιβώτιο, «ευαισθησία» ESC κοκ), καθώς και την απόκριση του κινητήρα μεταβάλλοντας συγχρόνως τις πληροφορίες που προβάλλονται στην καμπίνα μέσω του Virtual Cockpit.
Το νέο Audi RS6 Avant είναι διαθέσιμο με την RS αερανάρτηση με ενεργά αμορτισέρ. Εδώ, η ρύθμιση σκληραίνει αυτόματα όταν ο οδηγός πιέσει το αυτοκίνητο στις στροφές χαμηλώνοντας το ύψος της ήδη χαμηλωμένης κατά 20 χλστ. ανάρτησης κατά επιπλέον 10 χλστ. με ταχύτητες κίνησης του οχήματος άνω των 120 χλμ./ώρα. Όταν δε το νέο Audi RS6 Avant διέρχεται πάνω από έντονες ανωμαλίες ή σαμαράκια, η RS αερανάρτηση μπορεί να σηκωθεί κατά 20 χλστ., για ασφαλέστερες διελεύσεις. Από εκεί και πέρα, το σπορ μοντέλο της Audi μπορεί να εξοπλιστεί και με την ανάρτηση Dynamic Ride Control. Στην περίπτωση αυτή, οι αποσβεστήρες προσφέρουν τρία διαφορετικά στάδια ρύθμισης, με μία κεντρική βαλβίδα να συνδέει διαγωνίως τα αμορτισέρ του οχήματος. Αξίζει τέλος να σημειωθεί πως το σύστημα πέδησης με κεραμικούς δίσκους ανήκει στον προαιρετικό εξοπλισμό του μοντέλου._Χ.Α.