Ο Όμιλος VW στρέφει την προσοχή του στην κερδοφορία και λιγότερο στην αύξηση του όγκου των πωλήσεων σύμφωνα με το νέο 10ετές πλάνο ανάπτυξης που πρόκειται να ανακοινωθεί με περισσότερες λεπτομέρειες στα μέσα περίπου του 2016.
Strategy 2025. Αυτός είναι ο τίτλος του νέου στρατηγικού πλάνου ανάπτυξης του Ομίλου VW, τον οποίο προανήγγειλε με χθεσινές του δηλώσεις στο Wolfsburg ο νέος CEO του, Matthias Muller, λίγες μόλις ώρες πριν συνοδεύσει την Καγκελάριο της Γερμανίας, Angela Merkel, μαζί με 20 και πλέον υψηλόβαθμα στελέχη της κατασκευαστικής βιομηχανίας χώρας, σε επίσημη επίσκεψή της στην Κίνα.
Η «κεντρική ιδέα» του Strategy 2025, το οποίο έρχεται να αντικαταστήσει το… Strategy 2018 του Martin Winterkorn, είναι πως, από εδώ και στο εξής και με δεδομένες τις εμπορικές και οικονομικές «ρωγμές» που τα προσεχή χρόνια αναμένεται να αφήσει στους κόλπους του Ομίλου το διαβόητο σκάνδαλο #dieselgate, ο τελευταίος θα εστιάσει πολύ περισσότερο στην οικονομική ευρωστία του ιδίου, αλλά και κάθε μέλους του ξεχωριστά, και λιγότερο στην… αναρρίχηση του VW Group στην πρώτη θέση των παγκόσμιων πωλήσεων.
Βασική προτεραιότητα, σύμφωνα με τον Muller, είναι η μείωση των μοντέλων του Ομίλου, ο οποίος περιλαμβάνει σήμερα στις τάξεις του τις VW, Audi, Porsche, Seat, Skoda, Bugatti, Bentley και Lamborghini.
«Θα εξετάσουμε με κάθε λεπτομέρεια κάθε ένα από τα 300 μοντέλα του Ομίλου, καθώς και τη συνεισφορά τους στην κερδοφορία μας», δήλωσε ο Matthias Muller. Συμπλήρωσε δε πως «το ζήτημα δεν είναι να πουλήσουμε 100.000 λιγότερα ή περισσότερα αυτοκίνητα, αλλά να αναπτυχθούμε στο εξής με περισσότερη ποιότητα».
Προς το παρόν, πάντως, ο Όμιλος VW καλείται να βρει λύσεις στον οικονομικό τομέα εν όψει των επερχόμενων συνεπειών του σκανδάλου #dieselgate, οι οποίες και την υποχρέωσαν να «δεσμεύσει» προκαταβολικά περί τα 6,7 δις ευρώ, ποσό που αναμένεται να καλύψει ένα μικρό μόνο μέρος των εξόδων που αφορούν στην αποκατάσταση των 11 εκ. οχημάτων που αποδεδειγμένα φέρουν το παράτυπο λογισμικό, αλλά και στις αποζημιώσεις που μοιραία θα απαιτήσουν, μέσω της δικαστικής οδού, πολλοί από τους ιδιοκτήτες τους.
Εξαιτίας της… αποταμίευσης αυτής, ο Όμιλος VW παρουσίασε ζημιές για πρώτη φορά στα τελευταία 15 χρόνια κατά το τρίτο 3μηνο της χρονιάς και συγκεκριμένα απώλειες ύψους 3,5 δις ευρώ, έναντι κερδών συνολικής αποτίμησης 3,2 δις για την αντίστοιχη περίοδο του 2014.
Από εκεί και πέρα, στο Strategy 2025 περιλαμβάνεται και η παροχή περισσότερων ελευθεριών στις επιμέρους μάρκες του Ομίλου, αλλά και η δημιουργία μιας νέας και πιο αποκεντρωμένης διοικητικής δομής που θα είναι περισσότερο «ανοιχτή και συνεργάσιμη», όπως χαρακτηριστικά επισήμανε ο νέος CEO του Ομίλου VW._X.A.