Η συνεργασία ανάμεσα σε BMW και Toyota πρόκειται πολύ σύντομα να αποδώσει καρπούς. Ας δούμε τις νεότερες πληροφορίες που έχουν προκύψει τόσο από το γερμανικό, όσο και από το ιαπωνικό στρατόπεδο.
Η άφιξη του νέου NSX φαίνεται πως έχει θορυβήσει πολλούς. Και πρωτίστως την Toyota, η οποία θέλει διακαώς να δώσει στους ανθρώπους της Honda τη δική της απάντηση. Και μάλιστα, με τον πλέον πειστικό τρόπο. Μια απάντηση, που θα… ανακαλέσει από το πρόσφατο παρελθόν ένδοξες μνήμες, άμεσα συνδεδεμένες μ’ ένα από τα πιο εντυπωσιακά, αλλά και «ικανά», συνάμα, σπορ κουπέ της παγκόσμιας αυτοκίνησης: την Supra. Η έλευση του σύγχρονου διαδόχου της, για όσους συντονισμένους με τις πρόσφατες εξελίξεις στους κόλπους της παγκόσμιας αυτοκινητοβιομηχανίας, δεν αποτελεί πλέον μια θεωρητική άσκηση επί… χάρτου. Τουναντίον, πρόκειται για ένα «ζωντανό» project, το οποίο δρομολογείται, με γοργούς μάλιστα ρυθμούς, ήδη από το 2012, εποχή που οι Ιάπωνες της Toyota ένωσαν και τυπικά τις δυνάμεις τους με τους Βαυαρούς της BMW δουλεύοντας από κοινού πάνω στο εν λόγω εγχείρημα. Προϊόν του; Η νέα Supra (ή όπως αλλιώς τελικά θα ονομάζεται), αλλά και η ολοκαίνουργια Z5.
Δύο χρόνια μετά και με τις συζητήσεις πάνω στο όλο θέμα να βρίθουν στα ηλεκτρονικά και όχι μόνο μέσα ενημέρωσης, το φως της δημοσιότητας βλέπουν σήμερα νέες πληροφορίες, οι οποίες θέλουν τις δύο αυτές υπερκατασκευές να χρησιμοποιούν μεν το ίδιο πάτωμα και τους ίδιους (σχεδόν) κινητήρες, αλλά εντελώς διαφορετική σχεδιαστική προσέγγιση. Σε ότι αφορά στη «βάση» των δύο αυτοκινήτων, οι πρόσφατες διαρροές αναφέρουν πως οι δύο πλευρές κατέληξαν στην υιοθέτηση του δαπέδου του BMW i8. Ο λόγος; Αφενός η… ικανότητά του να εξοικονομεί βάρος, αφετέρου η προηγμένη του δομή, η οποία επιτρέπει την ταυτόχρονη φιλοξενία ενός θερμικού και ενός ηλεκτρικού κινητήρα. Σε ότι αφορά τον πρώτο, οι αποφάσεις φαίνεται πως έχουν ήδη «κλειδώσει», φέροντας την υπογραφή των Βαυαρών: για τη νέα BMW Ζ5, οι επιλογές θα είναι ανάμεσα σε έναν 2λιτρο 4κύλινδρο κινητήρα τούρμπο και έναν 3λιτρο 6κύλινδρο, επίσης με υπερτροφοδοότη, με τον τελευταίο μάλιστα να «προσφέρεται» αποκλειστικά σε συνδυασμό με τον έναν και μοναδικό διαθέσιμο ηλεκτροκινητήρα. Η δεύτερη αυτή option, σύμφωνα με τις ίδιες πάντα πηγές, φαίνεται πως αποτελεί τη μία και μοναδική επιλογή για την ιαπωνική εκδοχή. Στην περίπτωση του 2λιτρου κινητήρα, η ισχύς θα φλερτάρει πολύ κοντά στους 245 ίππους, ενώ σε εκείνη του 3λιτρου straight six, στους 340 ίππους. «Προσθέτοντας» στην τελευταία αυτή τιμή την ισχύ που θα εγγυάται ο «made by Toyota» ηλεκτροκινητήρας, δεν θα πρέπει να περιμένουμε τίποτα λιγότερο από μια συνδυαστική απόδοση της τάξης των 480 ίππων.
Από εκεί και πέρα, στόχος των μηχανικών της BMW, οι οποίοι έχουν αναλάβει και την ευθύνη εξέλιξης του πλαισίου και για τις δύο πλευρές, είναι το συνολικό βάρος του αμαξώματος των 4,5 μ. να μην υπερβαίνει τα 1.500 κιλά στην περίπτωση των υβριδικών εκδοχών, αλλά και τα 1.300 κιλά, σε εκείνη της 2λιτρης Ζ5.
Κλείνοντας αξίζει να αναφέρουμε πως είναι πολύ πιθανό από τις αρχές της επόμενης χρονιάς και με αφορμή τις Διεθνείς Εκθέσεις Αυτοκινήτου σε Αμερική και Ευρώπη (Ντιτρόιτ τον Ιανουάριο και Γενεύης τον Μαρτιο), να δούμε τα πρώτα δείγματα γραφής των δύο αυτών αυτοκινήτων. Έστω και στις πρωτότυπες εκδοχές τους._Χ.Α.