Η μελλοντική SUV ναυαρχίδα της Audi σε πρωτότυπη μορφή πραγματοποιεί την πρεμιέρα της στο Ντιτρόιτ. Πολυτελής, τεχνολογικά προηγμένη και φυσικά υβριδική.
Το Q8 Concept είναι σίγουρα ένα αυτοκίνητο που κάνει περίφανους τους ανθρώπους της Audi. Δείχνει δυναμικό, τουλάχιστον στις φωτογραφίες, είναι προηγμένο σε επίπεδο τεχνολογιών και μηχανικών μερών, δε μένει παρά να αποδειχτεί και πολυτελές ώστε να πείσει το ομολογουμένως απαιτητικό κοινό στο οποίο θα απευθυνθεί η έκδοση παραγωγής που αναμένεται να πατήσει τους τροχούς της και επισήμως στην άσφαλτο μέσα στο 2018.
Το πρωτότυπο των 5,02 μ. που φιγουράρει από σήμερα στο περίπτερο των Γερμανών κινείται από έναν 3λιτρο V6 κινητήρα βενζίνης που αποδίδει, διόλου τυχαία, 354 ίππους σε συνδυασμό μ’ έναν ηλεκτροκινητήρα που φορτίζει μια συστοιχία μπαταριών ιόντων λιθίου 17,9 kW. Ο ηλεκτροκινητήρας του Q8 Concept προσθέτει 136 «δικούς» του ίππους, κάτι που έχει ως αποτέλεσμα η συνδυαστική ισχύ των δύο κινητήριων μονάδων να φτάνει τους 450 ίππους, σύμφωνα με την Audi. Η τελευταία, μέσω των επίσημων ανακοινώσεών της, επισημαίνει πως η «ηλεκτρική αυτονομία» του οχήματος ανέρχεται στα 60 χλμ. και η συνολική με το ρεζερβουάρ βενζίνης γεμάτο, στη μάλλον υπερ-αισιόδοξη τιμή των 1.000 χλμ. Όλα τα παραπάνω εξασφαλίζουν, όπως υποστηρίζουν οι Γερμανοί, επιτάχυνση από στάση έως τα πρώτα 100 χλμ./ώρα σε χρόνο 5,4 δλ. και τελική ταχύτητα 250 χλμ./ώρα. Όσο για τη μέση κατανάλωση, η Audi ανακοινώνει πως η υβριδική μονάδα κίνηση απαιτεί κατά μέσο όρο μόλις 2,3 λιτ./100 χλμ.
Η ανάρτηση υιοθετεί μια διάταξη πέντε συνδέσμων εμπρός και πίσω, τα αμορτισέρ ελέγχονται ηλεκτρονικά, το ίδιο και το ύψος του αμαξώματος από το έδαφος, οι τροχοί έχουν διάμετρο 23 ίντσες και τα ελαστικά πέλμα 305 χλστ., ενώ η πλήρης φόρτιση των συσσωρευτών ενέργειας δε διαρκεί περισσότερο από 2μιση ώρες.
Σχεδιαστικά, το πρωτότυπο υιοθετεί αιχμηρές γραμμές, που παντρεύουν τα χαρακτηριστικά σχεδίασης των παραδοσιακών SUV με εκείνα των κουπέ μοντέλων, κυρίως χάρη στην κυρτή διαμόρφωση της οροφής στο πίσω μέρος. Από εκεί και πέρα, σημείο αναφοράς αποτελούν η οκταγωνική μάσκα, οι πόρτες χωρίς μεταλλικό πλαίσιο, οι οποίες ανοίγουν με το άγγιγμα του σχετικού αισθητήρα, καθώς και τα στενά φωτιστικά σώματα εμπρός και πίσω.
Στο εσωτερικό, το οποίο είναι αυστηρά 4θεσιο με ανεξάρτητα πίσω καθίσματα, η Audi υπόσχεται μια διαφορετική εμπειρία μετακίνησης, με άφθονα «γκάτζετ», όπως η οθόνη αφής TFT διαμέτρου 12,3 ιντσών και το νέο head-up display, στοιχεία που συνδυάζονται με μεγάλους χώρους για του επιβάτες._Χ.Α.