X
Επικαιρότητα

NAIAS 2016: Ποιους κινητήρες «φορά» η νέα Mercedes E-Class

Μετά την πρόωρη αποκάλυψη της μεσαίας λιμουζίνας της Mercedes, σειρά έχει το επίσημο ντεμπούτο της στα πλαίσια της NAIAS 2016. Ας δούμε τι εκπλήξεις κρύβει κάτι από το καπό της.

Σε αντίθεση με τις ομολογουμένως περιορισμένες επιλογές των αγοραστών στην αντίπερα όχθη του Ατλαντικού, στις κατά τόπους αγορές της γηραιάς ηπείρου η νέα Mercedes E-Class θα διατίθεται με ένα πλήρες portfolio κινητήριων συνόλων –ντίζελ και βενζίνης- που σταδιακά θα κάνουν την εμφάνισή τους μέχρι και το πέρας του 2016.

Αρχικά, το γερμανικό σεντάν θα προσφέρεται στη βενζινοκίνητη έκδοση Ε200, με τον γνωστό 2λιτρο κινητήρα τούρμπο της εταιρείας να αποδίδει 184 ίππους και ροπή 300 Nm. Στη βάση της πυραμίδας των πετρελαιοκινητήρων θα συναντάμε έναν επίσης 2λιτρο κινητήρα (Ε220d), με ισχύ 195 ίππων και μέγιστη ροπή 400 Nm. Αργότερα μέσα στη χρονιά, το αστέρι της Στουτγάρδης θα παρουσιάσει την έκδοση Ε350d, που θα φιλοξενεί έναν εντελώς νέο 6κύλινδρο κινητήρα, με ισχύ που θα φλερτάρει τους 260 ίππους, διαθέτοντας την ίδια στιγμή ροπή 620(!) Nm. Μέσα στο 2016, το ντεμπούτο τους θα πραγματοποιήσουν τόσο ο «βασικός» ντίζελ της έκδοσης Ε200d, ο οποίος θα είναι 2λιτρος και θα αποδίδει 150 ίππους, όσο και μια δυνατότερη παραλλαγή του κινητήρα της βενζινοκίνητης Ε200, που θα φέρει την ονομασία Ε250, αποδίδοντας 245 ίππους. Για τους πιο… σκληροπυρηνικούς, διαθέσιμη εν ευθέτω χρόνο θα είναι τόσο η Ε400 4Matic, που θα είναι 6κύλιλνδη αποδίδοντας 333 ίππους, όσο και η κορυφαία AMG, που θα κινείται από τον γνωστό 4λιτρο V8 twin-turbo κινητήρα της Mercedes.

Στο μέλλον το ντεμπούτο της θα πραγματοποιήσει και η υβριδική έκδοση Ε350 e plug-in hybrid, που θα αποδίδει 278 ίππους και 600 Nm ροπής «ποντάροντας» στα πλεονεκτήματα που θα της χαρίζουν ένας 2λιτρος κινητήρας βενζίνης και ένας ηλεκτροκινητήρας. Με την… αποκλειστική βοήθεια του τελευταίου, η συγκεκριμένη έκδοση θα μπορεί να κινηθεί χωρίς την αρωγή του θερμικού κινητήρα για μια απόσταση που δεν θα υπερβαίνει τα 30 χλμ.

Σε σχέση με την απελθούσα E-Class, η νέα διαθέτει μεγαλύτερο κατά 65 χλστ. μεταξόνιο (2.939 μ.), ενώ διευρυμένο, κατά 43 χλστ., εμφανίζεται και το μήκος της, που πλέον φλερτάρει έντονα τα 5 μ. Αξιοσημείωτες είναι και οι επιδόσεις του στον τομέα της αεροδυναμικής, καθώς ο «τυποποιημένος» συντελεστής οπισθέλκουσας δεν υπερβαίνει την καθ’ όλα εντυπωσιακή τιμή 0,23.

Όσον αφορά στο εσωτερικό, σημείο αναφοράς αποτελεί η (προαιρετική) ψηφιακή τεχνολογία του πίνακα οργάνων. Όπως γίνεται αντιληπτό, πρόκειται για αυτήν που πρωτοείδαμε στη μεγαλύτερη S-Class, με τη διαφορά ότι στη μικρότερη «αδελφή» της τελευταίας, οι δύο οθόνες διαμέτρου 12,3 ιντσών –αυτή που βρίσκεται εμπρός από τον οδηγό και η δεύτερη, η οποία είναι εγκατεστημένη στην κορυφή της κεντρικής κονσόλας- είναι ξεχωριστές και όχι σε ενιαία μορφή.

Σύμφωνα με τη γερμανική εταιρεία, οι ενδείξεις των οθονών είναι πλήρως προσαρμόσιμες στις ανάγκες του οδηγού μέσω τριών προεπιλογών (Classic, Sport και Progressive) ενσωματώνοντας, συν τοις άλλοις, το αναβαθμισμένο σε δυνατότητες Command, το γνωστό, με άλλα λόγια, σύστημα infotainment της Mercedes.

Ο χειρισμός του «περιεχομένου» των δύο οθονών πραγματοποιείται είτε μέσω των δύο touch pads που βρίσκονται αριστερά και δεξιά του τιμονιού, είτε με τον παραδοσιακό τρόπο με την αρωγή των γνώριμων διακοπτών.

Στην κεντρική κονσόλα της καμπίνας συναντάμε έναν χώρο στον οποίο βρίσκεται μια ειδικά διαμορφωμένη θέση για ασύρματη φόρτιση του κινητού τηλεφώνου, τρεις θύρες USB (η μια εξ αυτών συνδέει τις συσκευές των επιβατών με το Apple CarPlay και σύντομα με το Android Auto της Google) και μια για κάρτα SD.

Αξίζει να αναφέρουμε πως η νέα E-Class θα είναι εφοδιασμένη για πρώτη φορά με το ημιαυτόνομο σύστημα Active Lane Change Assist, το οποίο αποτελεί μέρος του Drive Pilot επιτρέπονται την αλλαγή λωρίδας του οχήματος με ταχύτητες κίνησης που κυμαίνονται από 80 έως 180 χλμ./ώρα.

Στον τεχνικό τομέα, άξια αναφοράς είναι τα τρία διαφορετικά set up ανάρτησης του αυτοκινήτου. Πιο συγκεκριμένα, οι εκδόσεις Avantgarde διαθέτουν πιο χαμηλά κατά 15 χλστ. ελατήρια, ενώ διαθέσιμες είναι δύο ακόμα επιλογές: η πρώτη αφορά στα ρυθμιζόμενα ως προς τη σκληρότητά τους αμορτισέρ, τα οποία συνδυάζονται με αναλόγου «χαρακτήρα» ελατήρια και η δεύτερη τη γνωστή, από τα μεγαλύτερα σεντάν της μάρκας, αερανάρτηση._Χ.Α.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!