Η τελευταία διεθνής έκθεση του 2008 ετοιμάζεται να ανοίξει την Παρασκευή τις πύλες της στο κοινό.
Σε ένα χώρο έκτασης 140.000 τετραγωνικών μέτρων, 304 κατασκευαστές και εταιρίες από το χώρο του αυτοκινήτου θα παρουσιάσουν τα εκθέματά τους στο διεθνές σαλόνι αυτοκινήτου της Μπολόνια, που θα διαρκέσει έως τις 14 Δεκεμβρίου.
Στη Μπολόνια βρίσκονται αυτή τη στιγμή αρκετά από τα μοντέλα που πρωτοείδαμε 2 μήνες πριν, στο Παρίσι, καθώς επίσης 7 παγκόσμιες και 9 πανευρωπαϊκές πρεμιέρες, που αναβαθμίζουν το κύρος της διοργάνωσης στη διεθνή σκηνή.
Ένα από τα σημαντικότερα μοντέλα της έκθεσης είναι το νέο Mazda3, το οποίο εμφανίζεται για πρώτη φορά στην πεντάθυρη εκδοχή του. Πρόκειται για τον τρίτο εκπρόσωπο της δεύτερης γενιάς zoom-zoom της ιαπωνικής εταιρίας, μετά τα «2» και «6». Αυτό, άλλωστε, φαίνεται και από την εξωτερική εμφάνιση, που δείχνει μοντέρνα και δυναμική. Σε σχέση με το απερχόμενο «3», το νέο μοντέλο είναι αισθητά μεγαλύτερο, αγγίζοντας σε μήκος τα 4,46 μέτρα. Το αυτοκίνητο διαθέτει ένα προηγμένο τεχνολογικό υπόβαθρο, προσφέροντας -μεταξύ άλλων- ενεργά φώτα και ένα σύστημα ανίχνευσης παράλληλα κινούμενων οχημάτων, που ενημερώνει έγκαιρα τον οδηγό κατά τις αλλαγές πορείας.
Στον τομέα των κινητήρων, η βασική έκδοση είναι 1,6 λίτρων, απόδοσης 105 ίππων, ενώ αμέσως μετά ακολουθεί μία δίλιτρη, 150 ίππων, που συνοδεύεται από αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων. Τη γκάμα συμπληρώνουν 2 ντίζελ σύνολα, 1.6 και 2.2 λίτρων, αμφότερα προδιαγραφών ρύπων euro 5. Στην Ελλάδα αναμένεται να κυκλοφορήσει τον Απρίλιο του 2009.
Αφήνοντας τη Mazda, η Chevrolet παρουσιάζει την αγωνιστική έκδοση του νέου Cruze, ενώ η VW φιλοξενεί στο περίπτερό της όχι μία αλλά 3 παγκόσμιες πρεμιέρες. Το νέο Golf Plus, που είχε ανακοινωθεί, το Golf BiFuel και το πρωτότυπο Scirocco Studie R, για το οποίο κανείς δεν γνώριζε τίποτα, μέχρι την Τετάρτη που έγιναν τα εγκαίνια της έκθεσης, παρουσία δημοσιογράφων.
Σε ο,τι αφορά το Golf Plus, αποτελεί τη δεύτερη γενιά της πολυμορφικής εκδοχής του ομώνυμου μοντέλου. Πέρα από τις ελαφρά αυξημένες διαστάσεις, που ενισχύουν τις μεταφορικές του δυνατότητες, διαθέτει σύγχρονα μηχανικά σύνολα, που συνδυάζονται προαιρετικά με κιβώτια DSG, 6 και 7 σχέσεων. Από άποψης εξοπλισμού, μεταξύ άλλων, φέρει adaptive cruise control, κάμερα υποβοήθησης στάθμευσης και το αυτοματοποιημένο σύστημα Park Assist. Η διάθεσή του στην ευρωπαϊκή αγορά θα ξεκινήσει την άνοιξη του 2009. Με τη σειρά του, το Golf BiFuel μπορεί να χρησιμοποιεί τόσο βενζίνη, όσο και αέριο LPG (liquified petroleum gas), μειώνοντας με αυτό τον τρόπο τις εκπομπές ρύπων κατά 10%.
Όσο για το Scirocco Studie R, αποτελεί ουσιαστικά μία έκδοση δρόμου του αγωνιστικού μοντέλου, με κινητήρα ισχύος 270 ίππων και κιβώτιο διπλού συμπλέκτη, 6 σχέσεων. Κατά τα άλλα, το περίπτερο της Porsche κοσμούν με την παρουσία τους οι πρόσφατα ανανεωμένες Boxster και Cayman.
Η Tata, η οποία δραστηριοποιείται από το 1994 στην Ιταλία, παρουσίασε το πρώτο της ηλεκτρικό αυτοκίνητο, που βασίζεται στη γκάμα του Indica. Ηχηρή είναι και η παρουσία των Ιταλών, όπου στα περίπτερα των Fiat, Lancia και Alfa Romeo, παρουσιάζουν ολόκληρη τη γκάμα τους. Πλήρες, από άποψης μοντέλων, είναι και το περίπτερο της Ferrari, στο οποίο δεσπόζει η καινούρια F430 16M Scuderia Spider.
Όσο για τη Lamborghini, αν και βρίσκεται σε έναν αισθητά μικρότερο χώρο, η παρουσία της είναι εξίσου πληθωρική, χάρη στην πρωτότυπη Estoque και στη νέα Gallardo LP 560-4 Spyder._Μ.Κ.