Με την έξοδο σήμερα από τη γραμμή παραγωγής του τελευταίου αντιτύπου του VW Golf Estate, η μονάδα κατασκευής οχημάτων της γερμανικής εταιρείας στο Zwickau περνά ύστερα από 116 χρόνια στην ηλεκτρική εποχή.
Η παραγωγή του τελευταίου αυτοκινήτου με κινητήρα εσωτερικής καύσης σήμερα στη μονάδα που διατηρεί η VW στο Zwickau της Γερμανίας σηματοδοτεί και με τη… βούλα πλέον τη στροφή της συγκεκριμένης μονάδας στη νέα εποχή της ηλεκτροκίνησης – και μάλιστα στην πιο καθαρόαιμη μορφή της. Ως γνωστόν και με δεδομένη την ολοκλήρωση της παραγωγής του VW Golf Estate, στο εν λόγω εργοστάσιο θα κατασκευάζεται εφεξής μόνο ηλεκτρικά μοντέλα με αφετηρία το ID.3, ενώ από τις αρχές του επόμενου έτους στη δυναμική του θα προστεθεί και το νέο ID.4, το οποίο θα αποτελεί την SUV εκδοχή του ηλεκτρικού hatchback της γερμανικής εταιρείας.
Η συνολικές επενδύσεις για το μετασχηματισμό της συγκεκριμένης μονάδας ξεκίνησαν τον Νοέμβριο του 2019 και έχουν ανέλθει μέχρι σήμερα στα 1,2 δις €. Μετά την ολοκλήρωση του δεύτερου σταδίου αλλαγών και επεκτάσεων του συγκεκριμένου εργοστασίου, οι οποίες αναμένεται να ολοκληρωθούν από το νέο έτος, στο Zwickau θα κατασκευάζονται 6 στο σύνολο ηλεκτρικά μοντέλα, τα οποία θα πωλούνται για λογαριασμό τριών εταιρειών του VW Group – εντούτοις το πλαίσιο για τα πολυτελή SUV μοντέλα των ομογάλακτων Lamborghini και Bentley θα συνεχίσει να κατασκευάζεται στις εγκαταστάσεις του εργοστασίου στο οποίο γεννιόταν έως και το 1991 το θρυλικό Trabant.
Το εν λόγω εργοστάσιο κουβαλά μια ένδοξη ιστορία εγκαινιάζοντας την παραγωγή οχημάτων το μακρινό 1904. Ιδού και τα χαρακτηριστικά ορόσημά του στην 116ετή έως τώρα πορεία του:
Horch |
33.500 |
1904 έως 1940 |
Audi |
11.168 |
1910 έως 1940 |
DKW (συναρμογή) |
256.941 |
1931 έως 1942 |
IFA (αυτοκίνητα) |
26.908 |
1949 έως 1955 |
P 70 / P 240 |
38.178 |
1955 έως 1959 |
Trabant |
3.096.099 |
1957 έως 1991 |
VW |
6.049.207 |
1990 έως 2020 |
Σύνολο |
9.512.001 |
1904 έως 2020 |