Η Mobilize αποτελεί μια από τις 4 νέες επιχειρηματικές μονάδες του Groupe Renault, η οποία παρουσίασε ένα νέο πρωτότυπο όχημα για car sharing και θα προσφέρει υπηρεσίες κινητικότητας.
Στο πλαίσιο της ανακοίνωσης του νέου πλάνου της Renault για τα επόμενα χρόνια, έγινε γνωστή και η δημιουργία της Mobilize, μιας μάρκας που θα εστιάσει σε υπηρεσίες κινητικότητας και ενέργειας.
Όπως αποκαλύπτει το Groupe Renault, στόχος της Mobilize είναι να ξεφύγει από τα όρια της αυτοκίνησης, προσφέροντας τρόπους μετακίνησης ανθρώπων και αγαθών, με ή ακόμη και χωρίς τη χρήση οχημάτων, σε μια δομή που θα εξυπηρετεί ιδιώτες, εταιρείες, πόλεις, ακόμη και περιφερειακές αρχές.
Mobilize EZ-1: Ένα πρωτότυπο για “διαμοιρασμένη” κινητικότητα
Με το EZ-1 Prototype, η Mobilize θέλει να αναδείξει το όραμά της, που σύμφωνα με τους Γάλλους είναι η “υπηρεσία στην καρδιά του σχεδιασμού ενός οχήματος”. Το Mobilize EZ-1 Prototype αποτελεί μια νέα αστική λύση κινητικότητας, που προσφέρεται για “κοινή χρήση”, δηλαδή car sharing. Οι χρήστες θα πληρώνουν μόνο το σκέλος που οδήγησαν, από πλευράς χρόνου οδήγησης ή απόστασης, ενώ το όχημα θα είναι συνδεδεμένο, δε θα διαθέτει κλειδί και θα αλληλεπιδρά μαζί τους μέσω εφαρμογής στο smartphone.
Το Mobilize EZ-1 Prototype έχει μήκος μόλις 2,3 μέτρων, είναι διθέσιο και χαρακτηρίζεται από εντελώς γυάλινες πόρτες. Το γαλλικό πρωτότυπο διαθέτει ένα καινοτόμο σύστημα ανταλλαγής μπαταριών, προσφέροντας μια εναλλακτική λύση για τη διαρκή χρήση του οχήματος, κάτι που με τον “παραδοσιακό” τρόπο φόρτισης δεν είναι εφικτό, αφού απαιτείται η ακινητοποίηση ενός αυτοκινήτου, έστω και για λίγα λεπτά.
Επιπρόσθετα, το πρωτότυπο Mobilize EZ-1 έχει κατασκευαστεί κατά 50% από ανακυκλωμένα υλικά και στην ολοκλήρωση του κύκλου ζωής του, θα είναι ανακυκλώσιμο κατά 95%.
Από εκεί και έπειτα, σύμφωνα με το Groupe Renault η δημιουργία συνεργιών με εταιρείες που ανήκουν σε νέα “οικοσυστήματα”, όπως συχνά αποκαλούνται τα διαφορετικά τεχνολογικά πεδία, θα βοηθήσει τη γαλλική μάρκα ώστε να αντιμετωπίσει σημαντικές προκλήσεις που έχουν προκύψει για την αυτοκινητοβιομηχανία. Σε αυτές συγκαταλέγονται η μείωση του κενού ανάμεσα στο κόστος και την καθημερινή χρήση ενός οχήματος, καθώς υπολογίζεται ότι τα περισσότερα αυτοκίνητα δε χρησιμοποιούνται για το 90% του χρόνου, η μείωση του ρυθμού που “χάνουν τιμή” τα νέα αυτοκίνητα, η οποία μειώνεται κατά 50% μετά από 3 χρόνια και βέβαια, η συνεισφορά στην επίτευξη του στόχου της μηδενικής εκπομπής ρύπων.
Για τον παραπάνω σκοπό, μέσω της Mobilize θα δημιουργηθεί ένας συνδυασμός λογισμικού (software) και προϊόντων (hardware), ειδικά κατασκευασμένων οχημάτων και υπηρεσιών, για ανοιχτά “οικοσυστήματα”, όπως τα χαρακτηρίζει η Renault. Προσφέροντας πιο ευέλικτες μορφές υπηρεσιών, με βάση τις οποίες θα επιτρέπεται η αυξημένη χρήση αγαθών, με κυκλικό τρόπο και μέσω διαμοιρασμού, η Mobilize στοχεύει να συνεισφέρει σε ένα πιο βιώσιμο μέλλον.
Χάρη στο δίκτυο περισσότερων των 6.000 αντιπροσωπειών της Renault στην Ευρώπη, η Mobilize θα προσφέρει λύσεις κινητικότητας για χρήση από ένα λεπτό έως αρκετά χρόνια, σε πόλεις και κωμοπόλεις μιας περιοχής, ενώ επιπλέον σκοπός της είναι η αύξηση του χαρτοφυλακίου με προσθήκη start-up εταιρειών στον τομέα της ενέργειας.
Όσον αφορά στα οχήματα που θα προσφέρονται για κοινή χρήση (car sharing), η Mobilize θα επωφελείται από την τεχνογνωσία που έχει αναπτύξει εδώ και δεκαετίες στην ηλεκτροκίνηση και όχι μόνο, η “μαμά” Renault. Στα νέα, ειδικού σκοπού οχήματά της, που θα είναι πλήρως ηλεκτρικά και θα αφορούν σε νέες τάσεις της κινητικότητας όπως carsharing, ride-hailing και κίνηση τελευταίου μιλίου, θα εργάζονται εξειδικευμένες μηχανολογικές και σχεδιαστικές ομάδες ατόμων.
Έχοντας επωφεληθεί από την τεχνογνωσία των Renault Software Factory, Software Repuplique και άλλων συνεργατών, η Mobilize θα αναπτύξει αλγορίθμους και λογισμικό επεξεργασίας δεδομένων, για καλύτερη πρόβλεψη της ζήτησης όσον αφορά στη χρήση, καθώς και για καλύτερη κατανομή των οχημάτων. Σύμφωνα με τους Γάλλους, στόχος της Mobilize είναι η αύξηση ποσοστού χρήσης κάθε αυτοκινήτου κατά 20%.
Σημαντικό ρόλο θα παίξουν επίσης οι υπηρεσίες συντήρησης και ανακύκλωσης στον εκάστοτε στόλο οχημάτων. Συγκεκριμένα, όταν οι μπαταρίες των ηλεκτρικών αυτοκινήτων δεν θα προσφέρονται πια για χρήση στην αυτοκίνηση, η Mobilize θα τις ανακυκλώνει, ώστε να χρησιμοποιούνται ως σταθερή πηγή ενέργειας. Ακόμη, η εταιρεία έχει επενδύσει στη δημιουργία έξυπνων λύσεων φόρτισης και προηγμένης αποθήκευσης ενέργειας, με στόχο την επίτευξη μηδενικής εκπομπής ρύπων.
Όσον αφορά στην φόρτιση οχημάτων, η Mobilize θα παρέχει υποδομές σε ολόκληρη την Ευρώπη, μέσω της θυγατρικής της, Elexent.