top icon
Επικαιρότητα

Mitsubishi Lancer Evolution IX

Το θηριώδες EVO έφτασε αισίως στην ένατη γενιά του και όπως συνέβη με την παρουσίαση κάθε προηγούμενης έτσι και σε αυτήν η λέξη «εντυπωσιακό» προκύπτει αυθόρμητα. Βασισμένο στην ίδια πλατφόρμα με το EVO VIII, το νέο όπλο της Mitsubishi εξωτερικά μπορεί να άλλαξε ελάχιστα, αλλά στα μηχανικά μέρη δείχνει να κάνει ένα ξεκάθαρο βήμα εμπρός.
 
Ξεκινώντας από την… ενδυμασία, στο εμπρός μέρος μόλις και μετά βίας γίνονται αντιληπτοί οι δυο μικροί ελλειπτικοί αεραγωγοί που προστέθηκαν στον προφυλακτήρα, που στο σύνολό του έχει μείνει σχεδόν αναλλοίωτος. Αντίθετα, σαφώς πιο εμφανείς είναι οι διαχύτες στον πίσω προφυλακτήρα που τελικά μάλλον «του πηγαίνουν», από εκεί και πέρα σχεδόν καμία διαφοροποίηση με το μόνο σχόλιο που μπορεί να γίνει για το εσωτερικό είναι ότι η ρύθμιση του τιμονιού τώρα θα βολέψει ακόμα και τους λίγο ψηλότερους οδηγούς.
 
Στα μηχανικά μέρη έχουμε, όμως, αρκετές αλλαγές. Κατ’ αρχάς το δίλιτρο κινητήριο σύνολο της Mitsubishi απέκτησε μεταβλητό χρονισμό και βύθιση των βαλβίδων εισαγωγής (MIVEC) γεγονός που έχει βελτιώσει – ιδιαίτερα προς τις χαμηλές στροφές – την καμπύλη της ροπής, ενώ σε συνδυασμό και με την νέα τουρμπίνα που διαθέτει μεγαλύτερο διαχύτη και είναι κατασκευασμένη από αλουμίνιο και μαγνήσιο κατάφεραν να προσθέσουν άλλους 15 ίππους που πλέον φτάνουν τους 280 στις 6.500 σ.α.λ. (η μέγιστη ροπή παρέμεινε ίδια 36,2 χλγμ./ 3.500 σ.α.λ.). Αυτά σε συνδυασμό με το νέο 6-τάχυτο, πλέον, κιβώτιο φροντίζουν να κάνουν ακόμα πιο εκρηκτικό το ιαπωνικό τετρακίνητο σεντάν.
 
Μιλώντας για τετρακίνηση, έχουμε και εδώ κάποιες διαφοροποιήσεις. Εμπρός το μηχανικό διαφορικό απέκτησε ελικοειδή γρανάζια (μοιάζει με Torsen), ενώ και το πίσω επανασχεδιάστηκε ώστε να βελτιώσει ακόμα περισσότερο το AYC (Active Yaw Control) που φροντίζει να κόβει τις υπερστροφικές ορέξεις του EVO. Το μεσαίο ενεργό, αντίθετα, παρέμεινε ίδιο με το VIII. Από εκεί και πέρα, διατηρήθηκαν τα φρένα της Brembo με 4-πίστονες δαγκάνες εμπρός και 2-πίστονες πίσω, ενώ στον επιπλέον εξοπλισμό υπάρχει πλέον και μια πιο «σπορτιφ» ανάρτηση της Bilstein.
 
Στο δρόμο το EVO φροντίζει να επιβεβαιώνει τον «μύθο» που έχτισαν οι «πρόγονοί» του όντας εντυπωσιακό σε επιδόσεις (0-100 σε 5.7 δλ. έναντι 6,1 του VIII) και πραγματικά «αγωνιστικό» σε οδική συμπεριφορά. Η συνεργασία της ανάρτησης με τον κινητήρα και τα «έξυπνα» διαφορικά φέρνει τελικά ένα συνολικό αποτέλεσμα που θα οδηγήσει σε φρενήρεις ρυθμούς ακόμα και τους πλέον συντηρητικούς οδηγούς. Φιλικό και προβλέψιμο, φροντίζει να εξαφανίζει τις ευθείες μεταξύ των στροφών τις οποίες ούτως ή άλλως αντιμετωπίζει με μεγαλύτερες ταχύτητες από αυτές που αντιλαμβάνεται ο οδηγός.
 
Δεν θα ήταν υπερβολή αν λέγαμε ότι το αυτοκίνητο «κρύβει χιλιόμετρα» με την ευθυβολία και την σταθερότητά του. Χαρακτηριστικό του γνώρισμα παραμένει η υπερστροφή στο υπερβολικό γκάζι, αλλά χάρη στα εξελιγμένα διαφορικά δεν πρόκειται σε καμία περίπτωση αυτή η αντίδραση να αγχώσει το οδηγό. Μοναδικό μείον του EVO η πραγματικά απίστευτη βουλιμία με την οποία καταβροχθίζει την βενζίνη, αλλά και πάλι όταν μιλάμε για τέτοιου είδους αυτοκίνητα ποιος νοιάζεται.
 
To EVO ΙΧ θα διατίθεται στην Ελλάδα σε δυο εκδόσεις με τιμές 48.500 και 49.700 ευρώ. Η διαφορά της πιο πλούσιας έκδοσης, που στα χαρτιά ονομάζεται Sonic, είναι η ανάρτηση της Bilstein, οι 17άρες ζάντες από σφυρήλατο αλουμίνιο της BBS και η μεγάλη ανθρακονημάτινη αεροτομή. Αν μη τι άλλο, μάλλον τα 1.200 ευρώ της διαφοράς είναι λίγα.
 
Εύγε, λοιπόν, στην Mitsubishi που κατάφερε για άλλη μια φορά να βελτιώσει ό,τι ήταν ήδη εξαιρετικό._Κ.Φ.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ