top icon
Επικαιρότητα

Mitsubishi Lancer Evo: Tέλος εποχής…

…για το Mitsubishi Lancer Evolution στο τέλος της χρονιάς, αφού ο μελλοντικός υβριδικός διάδοχός του θα έχει διαφορετικό χαρακτήρα και τεχνολογία.

Τέλος εποχής για το Mitsubishi Lancer Evolution στο τέλος της χρονιάς, αφού ο μελλοντικός υβριδικός διάδοχός του θα έχει διαφορετικό χαρακτήρα και τεχνολογία. 

Από την πρώτη εκδοσή του μέχρι σήμερα το «Εvo» είναι ένα τετρακίνητο «όπλο», που προορίζεται πρώτα για τους αγώνες και μετά για την ιδιωτική αυτοκίνηση.

 
Μέχρι τα τέλη της δεκαετίας του ʼ80, οι επιτυχίες της Mitsubishi στο WRC ήταν μεμονωμένες. Eκείνη την εποχή η ιαπωνική εταιρεία έκανε αισθητή την παρουσία της με τη γρήγορη έκδοση των Galant, που έφερε κωδικό VR4. Τα αυτοκίνητα αυτά ήταν ιδιαίτερα αξιόπιστα, όμως το αυξημένο βάρος τα εμπόδιζε να πρωταγωνιστήσουν, παρά τις φιλότιμες προσπάθεις των οδηγών τους. To 1992, το βαρύ Galant VR4, ήλθε να αντικαταστήσει η έκδοση Evolution του μικρότερου Lancer. Το συγκεκριμένο μοντέλο διέθετε κινητήρα δύο λίτρων, που απέδιδε περίπου 250 ίππους με την βοήθεια ενός υπερσυμπιεστή. Η κίνηση μεταδιδόταν στους 4 τροχούς, ενώ και τα φρένα του ήταν ικανά να σταματήσουν το βάρους 1200 κιλών αμάξωμα, κάτω από όλες τις συνθήκες. Το αυτοκίνητο δεν προοριζόταν μονάχα γιά το Group A, αλλά και γιά το Ν, οπότε θα έπρεπε να ήταν αξιόμαχο και αξιόπιστο. Πράγματι, οι μεγαλύτερες επιτυχίες της Mitsubishi την εποχή των Εvo I & II, ήλθαν από το Group N στους αγώνες, ενώ πρέπει να αναφερθεί ότι η δεύτερη έκδοση, του 1993, παρήχθη με ελαφρώς ισχυρότερο κινητήρα.

 
1995-2005
Ίσως η πιο σημαντική έκδοση του Lancer να ήταν το Evolution III του 1995. Η δύναμη του κινητήρα έφτασε τους 270 ίππους, ενώ αρκετές αλλαγές έγιναν στην ανάρτηση και την αεροδυναμική. Από την έκδοση IV του 1996 και έπειτα, τα Lancer δρόμου φορούν το ίδιο «πακέτο» αεροδυναμικών βοηθημάτων με τα αντίστοιχα αγωνιστικά. Επιπροσθέτως, αλλαγές στον κινητήρα, και κυρίως στα ηλεκτρονικά του, έφεραν στη ζωή δέκα επιπλέον ίππους. Τα φρένα μεγάλωσαν και οι τροχοί των 16 ιντσών κρίνονταν πλέον οριακοί γιά το αυτοκίνητο. Η πιο επιτυχημένη σε πωλήσεις από όλες τις εκδόσεις της σειράς Evolution φαίνεται να είναι η V, με τα ίδια περίπου τεχνικά χαρακτηριστικά τόσο με τον προκάτοχο όσο και με τον αντικαταστάτη της, Evo VI, το οποίο εικαζόταν οτι θα είναι και το τελευταίο της σειράς. Όμως, τα πράγματα δεν έγιναν έτσι και το 2002 η Mitsubishi παρουσίασε το Evo VII των 280 ίππων, με επί της ουσίας διαφορές σε σχέση με τον προκάτοχό του: το αυτοκίνητο εφοδιάστηκε με ημιενεργό πίσω και μεσαίο διαφορικό, στο οποίο μάλιστα υπήρχε και δυνατότητα ρύθμισης από τον οδηγό. Την περίοδο 2003-2005 δύο ακόμη εκδόσεις Εvo (VIII & IX) έφθασαν τη φημισμένη σειρά της Μitsubishi εκεί που είναι σήμερα, μέσω επί μέρους μηχανικών βελτιώσεων και ενισχύσεων περισσότερο, με ελάχιστες αισθητικές αλλαγές. Άλλωστε, πόσο πιο πειστική στην όψη μπορεί να γίνει μια τόσο διάσημη «φτερούγα», που σε 13 χρόνια έχει κατακτήσει σε παγκόσμιο επίπεδο ένα τίτλο κατασκευαστών στα ράλλυ και τέσσερα συνεχόμενα πρωταθλήματα οδηγών; 

 
Τόμι Μάκινεν  
Ο τέσσερις φορές παγκόσμιος πρωταθλητής της Μitsubishi έχει πάρα πολλά να θυμηθεί από τα χρόνια που έζησε στα μπάκετ των διάφορων κορυφαίων Εvo, αλλά με ιδιαίτερη συγκίνηση το μυαλό του ανατρέχει στα πρώτα χρόνια με αυτά: «πρώτη φορά που οδήγησα το αγωνιστικό Lancer ήταν αμέσως μετά τον αγώνα των «1000 Λιμνών» το 1994, στον οποίο πέτυχα και την πρώτη μου νίκη στο Πρωτάθλημα με Ford Escort. Aρχικά κάναμε κάποιες δοκιμές στο Σαν Pέμο, και οι πρώτες εντυπώσεις από το αυτοκίνητο δεν ήταν καθόλου ενθαρρυντικές. Στο τέλος του χρόνου όμως αρχίσαμε να χρησιμοποιούμε το μπροστινό ενεργό διαφορικό και τα πράγματα βελτιώθηκαν αμέσως. H καριέρα μου με το Lancer άρχισε ουσιαστικά με το Evo II». Η εταιρεία, για τον τιμήσει, παρουσίασε το 2001 μία ακόμη «πολιτική» έκδοση του Εvo, που έφερε το όνομά του:«Tommi Makinen».
 
«4Τροχοί» Εvolution
To περιοδικό έχει οδηγήσει τις περισσότερες εκδόσεις των Lancer Evolution (έως το Εvo Χ, όλες) πολλές φορές σε τεστ, ράλλυ, πίστα Μεγάρων, αγωνιστικές γνωριμίες και ειδικές διαδρομές, μετρώντας τις επιδόσεις τους και συγκρίνοντάς τα συχνά με τον ανταγωνισμό τους στα ράλλυ και στους δρόμους. Δεν είναι λίγα επίσης τα Evo που συμμετέχουν στο πανελλήνιο πρωτάθλημα, έχοντας δοκιμαστεί κι από τους δικούς του ανθρώπους. Πώς άλλωστε θα μπορούσε να έχει γίνει διαφορετικά, με ένα αυτοκίνητο τόσο ισχυρής κι επιβλητικής προσωπικότητας, όσο αυτό; 
 
«Αν τα εντοπίσετε στο δρόμο σας, αφήστε τα καλύτερα να φύγουν. Σε αντίθετη περίπτωση, ο εγωισμός σας μπορεί να πληγωθεί σοβαρά»
 
TEXNIKA XAΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ: 4κύλινδρος σε σειρά
ΚΥΒΙΣΜΟΣ: 1.997 κ.εκ.
ΙΣΧΥΣ: 280 ίπποι/6.500 σ.α.λ.(VII) & 305 ίπποι/6.950 σ.α.λ.(ΙΧ)
ΡΟΠΗ: 39 χλγμ./3.500 σ.α.λ. & 30,3 χλγμ./4.400 σ.α.λ.
ΜΕΤΑΔΟΣΗ: στους τέσσερις τροχούς
ΚΙΒΩΤΙΟ ΤΑΧΥΤΗΤΩΝ: χειροκίνητο 5 & 6 σχέσεων
ΑΝΩΤΑΤΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ: 253 χλμ/ώρα
ΕΠΙΤΑΧΥΝΣΗ 0-100 ΧΛΜ/ΩΡΑ: 5,1 &4,7 δλ.
ΜxΠxΥ: 4,50×1,77×1,45 μ.
ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ: 2,63 μ.
ΒΑΡΟΣ: 1.400 κιλά
 

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ