top icon
Επικαιρότητα

Mitsubishi Concept PX-MiEV

Το πρωτότυπο υβριδικό PX-MiEV της Mitsubishi είναι ένα crossover που συνδυάζει υψηλές επιδόσεις εντός και εκτός δρόμου με περιβαλλοντικά διαπιστευτήρια.

Το Mitsubishi PX-MiEV χρησιμοποιεί ηλεκτροκινητήρες διαφορικών και το νέο S-AWC (Super All Wheel Control) με E-AYC (Electric-powered Active Yaw Control) για τη μεταφορά ροπής στους πίσω δεξιούς και αριστερούς τροχούς. Οι εμπρός και πίσω τροχοί του Mitsubishi Concept PX-MiEV κινούνται από δύο σύγχρονους κινητήρες μόνιμου μαγνήτη ενώ υπάρχει και ο βενζινοκινητήρας 1.6L DOHC MIVEC, ο οποίος μπορεί να κινήσει τους εμπρός τροχούς και να λειτουργήσει σαν γεννήτρια.
 
Επιπλέον, το όχημα χρησιμοποιεί το νέο Mitsubishi Plug-in Hybrid System, στο οποίο ο ηλεκτρονικός εγκέφαλος επιλέγει αυτόματα το βέλτιστο πρόγραμμα οδήγησης, για διαφορετικές συνθήκες και ανάλογα με τη φόρτιση της μπαταρίας, ώστε να επιτυγχάνεται η μέγιστη δυνατή απόδοση από τους ηλεκτροκινητήρες και τον βενζινοκινητήρα. Το Mitsubishi Concept PX-MiEV χρησιμοποιεί επίσης το MiEV OS (MiEV Operating System), που επιλέγει το βέλτιστο πρόγραμμα κίνησης μέσω ολοκληρωμένου ελέγχου των στοιχείων EV και του βενζινοκινητήρα ενώ ελέγχει και τη βέλτιστη ηλεκτρική φόρτιση και παραγωγή ισχύος, ανάλογα με το επίπεδο φόρτισης της μπαταρίας που βρίσκεται υπό συνεχή παρακολούθηση.
 
Στις χαμηλές μέχρι μεσαίες ταχύτητες του αυτοκινήτου, η μπαταρία του Concept PX-MiEV παρέχει ισχύ στον εμπρός ηλεκτροκινητήρα με κίνηση μόνο μπροστά (FWD). Όταν κινείται στο χιόνι, στη βροχή ή σε δρόμους με χαμηλό συντελεστή τριβής, όπου απαιτείται μέγιστη ευστάθεια, το σύστημα αλλάζει αυτόματα σε πρόγραμμα τετρακίνησης (4WD) παρέχοντας ισχύ και στον ηλεκτροκινητήρα των πίσω τροχών, όπως επίσης και όταν οι αισθητήρες ανιχνεύσουν ολίσθηση στους εμπρός τροχούς.
 
Όταν η στάθμη φόρτισης της μπαταρίας πέσει σε ένα προκαθορισμένο επίπεδο, το σύστημα ενεργοποιεί το βενζινοκινητήρα για την παραγωγή ηλεκτρισμού και αλλάζει αυτόματα στο series hybrid mode χρησιμοποιώντας τον παραγόμενο ηλεκτρισμό για τη λειτουργία των ηλεκτροκινητήρων. Και σ’ αυτό το πρόγραμμα, το σύστημα επιλέγει την τετρακίνηση ενεργοποιώντας τον πίσω ηλεκτροκινητήρα, ανάλογα με τις οδηγικές συνθήκες. Στις υψηλότερες ταχύτητες, το όχημα υποστηρίζεται από το βενζινοκινητήρα, ο οποίος λειτουργεί πιο οικονομικά από τους ηλεκτροκινητήρες στις υψηλές στροφές. Σ’ αυτό το πρόγραμμα, ο βενζινοκινητήρας βοηθά στην κίνηση των τροχών. Όταν ο οδηγός αλλάζει ξαφνικά λωρίδα ή κάνει άλλους ελιγμούς που απαιτούν μεγαλύτερη ευστάθεια, το σύστημα επιλέγει τετρακίνηση, με τον πίσω ηλεκτροκινητήρα να κινεί τους πίσω τροχούς, βελτιώνοντας έτσι την ευστάθεια. Επιπλέον, στις προσπεράσεις στις υψηλότερες ταχύτητες ή άλλες καταστάσεις που απαιτούν πιο δυνατή επιτάχυνση, το σύστημα επιλέγει τη λειτουργία των εμπρός και πίσω ηλεκτροκινητήρων για πρόσθετη ισχύ προκειμένου να βοηθήσουν το βενζινοκινητήρα να αναπτύξει την επιθυμητή επιτάχυνση.
 
Όταν το όχημα επιβραδύνει ή ρολάρει σε μία μεγάλη κατηφόρα, το σύστημα αλλάζει σε πρόγραμμα ανάκτησης ενέργειας (regenerative mode), στο οποίο η κινητική ενέργεια που ανακτάται από τους τροχούς αποθηκεύεται στη μπαταρία. Όπως το i-MiEV παραγωγής, έτσι και το Mitsubishi Concept PX-MiEV έχει ένα σύστημα φόρτισης μπαταρίας 3 δρόμων, χρησιμοποιώντας μία οικιακή πρίζα 100-volt ή 200-volt ή ένα σταθμό ταχείας φόρτισης, υψηλής ισχύος. Το σύστημα περιλαμβάνει επίσης ένα Τηλεχειριζόμενο Πρόγραμμα Φόρτισης που επιτρέπει στον ιδιοκτήτη να φορτίσει τη μπαταρία ή να ενεργοποιήσει το σύστημα κλιματισμού σε προγραμματιζόμενο χρόνο ακόμα και όταν βρίσκεται μακριά από το αυτοκίνητο.
 
Το Concept PX-MiEV είναι συμβατό με τη φιλοσοφία έξυπνης φόρτισης Smart Grid, με στόχο τη μεγιστοποίηση της αποτελεσματικής χρήσης της ηλεκτρικής ενέργειας, που αυτή τη στιγμή παρουσιάζει αυξανόμενο ενδιαφέρον στον αγώνα ενάντια στην κλιματική αλλαγή. Όταν το Concept PX-MiEV δεν κυκλοφορεί, επιτρέπει στον ιδιοκτήτη να αποθηκεύει ενέργεια τη νύχτα και στη συνέχεια να τη χρησιμοποιεί (μέσω της κανονικής πρίζας φόρτισης) για τη λειτουργία οικιακών ηλεκτρικών συσκευών κατά τη διάρκεια της ημέρας, όταν η κατανάλωση ηλεκτρισμού στο σπίτι είναι πολύ υψηλή. Αυτό σημαίνει ότι η μπαταρία μπορεί να χρησιμοποιηθεί σαν πηγή ισχύος σε περίπτωση μιας π.χ. φυσικής καταστροφής.
 
Το Concept PX-MiEV εφοδιάζεται με ηλεκτρονικά ελεγχόμενη αερανάρτηση με επιλογή από τρία προγράμματα ύψους αμαξώματος – Auto, High, Low – για βελτιωμένη ευστάθεια σε κακές οδικές επιφάνειες ή σε υψηλές ταχύτητες και για ευκολότερη πρόσβαση προς και από το αυτοκίνητο. Στο Driving Monitor System, μία κάμερα τοποθετημένη απέναντι από τον οδηγό παρακολουθεί τις κινήσεις των ματιών του για να προσδιορίσει το επίπεδο εγρήγορσής του. Αν το σύστημα ανιχνεύσει μείωση στη συγκέντρωσή του, εκδίδει όχι μόνον ακουστικές αλλά οπτικές και κραδασμικές προειδοποιήσεις καθώς και ένα χαρακτηριστικό άρωμα που τον αφυπνίζει.
 
Μήκος: 4,51 μ.
Πλάτος: 1,83 μ.
Ύψος: 1,65 μ.
Μεταξόνιο: 2,63 μ.
 

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ