Ραγδαία είναι η άνοδος της δημοτικότητας των μικρών SUV μοντέλων ανά την Ευρώπη. Και αυτό φαίνεται να είναι μόνο η αρχή.
Η κατηγορία των crossover αποτελεί αναμφίβολα μια από τις πλέον ανερχόμενες «συνομοταξίες» οχημάτων στο σύνολο της ευρωπαϊκής αγοράς αυτοκίνητου της Ευρώπης. Τα επίσημα στατιστικά στοιχεία των πωλήσεων τόσο για την περσινή χρονιά, όσο και για τους πρώτους μήνες της φετινής έρχονται απλά να επιβεβαιώσουν πως, πλέον, δεν πρόκειται για ένα προσωρινό trend, αλλά για μια πραγματικότητα που ήρθε για να μείνει. Και μάλιστα, για πολλά ακόμη χρόνια. Ενδεικτικό είναι το γεγονός πως το 2014 η εν λόγω κατηγορία απαρίθμησε πάνω από 2,5 εκ. νέα «μέλη», εκ των οποίων τα 761.087 στην κλάση των «μικρών». Σε σχέση με το 2013, η άνοδος των πωλήσεων για αυτοκίνητα, όπως το Renault Captur, το Opel Mokka, το Peugeot 2008 και το Nissan Juke, άγγιξε το 54%. Σύμφωνα με μελέτες έγκυρων αναλυτών, μέχρι το 2018 τα «μικρά» crossovers θα απαριθμούν σε ετήσια βάση πάνω από 930.000 μονάδες στι σύνολο της ευρωπαϊκής αγοράς αυτοκινήτου, ενώ δύο χρόνια αργότερα οι πωλήσεις τους αναμένεται να αγγίξουν τον εντυπωσιακό αριθμό των 1,3 εκ. μονάδων. Με απλά λόγια, ήδη από το 2015, ένα στα πέντε αυτοκίνητα που θα πωλούνται στο σύνολο των επιμέρους αγορών της γηραιάς ηπείρου θα ανήκουν στην κατηγορία των μικρών ή μεγάλων SUV και crossover μοντέλων.
Ας δούμε όμως μερικά ακόμα ενδιαφέροντα στοιχεία όσον αφορά στις ευρωπαϊκές «επιδόσεις» των μικρών crossover μοντέλων. Η Νο 1 προς το παρόν αγορά είναι η γαλλική, η οποία το 2014 «μέτρησε» πάνω από 158.000 πωλήσεις, ενώ στις επόμενες τέσσερις θέσεις συναντάμε εκείνες της Μ. Βρετανίας (129.862), της Ιταλίας (76.880), της Γερμανίας (76.761) και της Ισπανίας (39.066). Γαλλικό είναι το… άρωμα και σε ότι αφορά τους κυρίαρχους του παιχνιδιού, με το πρώτο 3μηνο της φετινής χρονιάς να βρίσκει στο ανώτερο σκαλί του βάθρου το Renault Capture, με 51.977 συνολικά πωλήσεις. Μάλιστα, το νέο «μικρό» crossover της Renault κατάφερε να αναρριχηθεί στην τρίτη θέση των πωλήσεων επί του συνόλου της εγχώριας αγοράς κατά τη διάρκεια της ίδιας χρονικής περιόδου. Στη δεύτερη θέση, πάντοτε για το σύνολο της αγοράς της Ευρώπης κατά τη διάρκεια των τριών πρώτων μηνών του 2015, βρέθηκε το Opel Mokka, σημειώνοντας 42.775 πωλήσεις και ποσοστιαίο άλμα σε σχέση με την αντίστοιχη περίοδο του 2014 που άγγιξε το 43%. Μια ανάσα πίσω του, το Peugeot 2008, με 41.246 ταξινομήσεις, ακολουθούμενο από μια ακόμα γαλλική πρόταση: το ανανεωμένο Dacia Duster, το οποίο αποσπά πάνω από 34.000 οπαδούς κατά τη διάρκεια του Q1 της τρέχουσας χρονιάς. Αμέσως μετά, όντας συνάμα και ο πρώτος εκπρόσωπος της ιαπωνικής σχολής, συναντάμε το Nissan Juke, το οποίο ήδη καταλαμβάνει την πέμπτη θέση με κάτι λιγότερο από 30.000 πωλήσεις. Εξαιρετική, τέλος, φαίνεται πως είναι και οι δυναμική των ομόσταυλων Jeep Renegade και Fiat 500X, με το καθένα ήδη να καταμετρά στην ευρωπαϊκή αγορά κατά τη διάρκεια του πρώτου τετάρτου της χρονιάς, πάνω από 10.000 ταξινομήσεις._X.A.