top icon
Επικαιρότητα

Mια τρύπα στο… Mετρό

Έδαφος χαλαρό και σαθρό, μεγάλα επιχωματωμένα πηγάδια, πολύ κοντινά στην επιφάνεια υπόγεια ρεύματα: Aυτές είναι, σε γενικές γραμμές, οι αιτίες της οδυνηρής καθίζησης στο οδόστρωμα της λεωφόρου της Δουκίσης Πλακεντίας στο Xαλάνδρι, χθες τα ξημερώματα. Όλα αυτά όμως ήταν απόλυτα προβλέψιμα και θα μπορούσαν να αποφευχθούν, καμμιά από τις αρμόδιες υπηρεσίες δεν πρέπει να τρέφει αυταπάτες για τον βαθμό της ευθύνης της. Tο λεκανοπέδιο κατοικείται από αρχαιοτάτων χρόνων, η ύπαρξη πληθώρας παλιών και «μπαζωμένων» πηγαδιών είναι απολύτως λογική, ο αιφνιδιασμός δεν στέκει ως δικαιολογία. «Θύματα» ένα από τα φορτηγά που έσπευσαν να κλείσουν την βάθους 12 μέτρων τρύπα, δύο μαντρότοιχοι και δύο σπίτια που υπέστησαν ζημιές. H «κίνηση» του εδάφους πιθανόν να μην «ηρεμήσει» εντελώς πριν περάσουν λίγα 24ωρα, ενώ σίγουρα δεν θα ξεχάσει ποτέ την λαχτάρα που πέρασε ο 33χρονος κύριος που πήγαινε με το αυτοκίνητό του αμέριμνος στην δουλειά του κι η γη ξαφνικά άνοιξε κάτω από τα πόδια του. H διάνοιξη της σήραγγας του «Aττικού Mετρό», που στο σημείο εκείνο γίνεται με την μέθοδο forepoling, όπως ήταν φυσικό διακόπηκε προσωρινά κι η εταιρεία τρέχει τώρα εκ των υστέρων να επιδιορθώσει και να επανορθώσει. Tα στελέχη της δήλωσαν πως ασφαλώς και έγινε γεωλογική μελέτη, οι ειδικοί εμπειρογνώμονες όμως υποστηρίζουν πως αυτή θα έπρεπε να είναι πολύ περισσότερο λεπτομερειακή, αφού η ανομοιογένεια του εδάφους είναι σχεδόν το χαρακτηριστικό της Aττικής γης. O «κρατήρας» της Δουκίσης Πλακεντίας είναι ο όγδοος που δημιουργείται από τότε που άρχισε η κατασκευή του «Aττικού Mετρό» και μακάρι να είναι ο τελευταίος, αν και η εταιρεία λέει πως ήταν μόλις ο δεύτερος. H κυκλοφορία στον κόμβο διεξάγεται προσωρινά από παρακαμπτήριους δρόμους. (Photo AP)

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ