top icon
Επικαιρότητα

Μια ανάσα πριν τη μείωση του Τέλους Ταξινόμησης!

Οριστική φαίνεται να είναι η απόφαση της κυβέρνησης να μειώσει έως και 50% το ύψος του Τέλους Ταξινόμησης που θα επιβάλλεται στα επιβατικά Ι.Χ. για το 2011, σε μια προσπάθεια να αναθερμανθεί η «παγωμένη» εγχώρια αγορά αυτοκινήτου.

Οριστική φαίνεται να είναι η απόφαση της κυβέρνησης να μειώσει έως και 50% το ύψος του Τέλους Ταξινόμησης που θα επιβάλλεται στα επιβατικά Ι.Χ. για το 2011, σε μια προσπάθεια να αναθερμανθεί η «παγωμένη» εγχώρια αγορά αυτοκινήτου.
 
Στα πλαίσια της κατάθεσης του φορολογικού νομοσχεδίου για τη νέα χρονιά, που αναμένεται να πραγματοποιηθεί από τους ιθύνοντες του Υπουργείου Οικονομικών στα μέσα της εβδομάδας, η ελληνική κυβέρνηση αναμένεται να θεσμοθετήσει και επίσημα πλέον τη φημολογούμενη –έως τώρα- απόφασή της για μείωση του Τέλους Ταξινόμησης που «παραδοσιακά» επιβάλλεται επί της εργοστασιακής τιμής σε κάθε νέα εγγραφή επιβατικού οχήματος. Σύμφωνα λοιπόν με τις… διαρρέουσες μέχρι και αυτή τη στιγμή πληροφορίες μας, το ποσοστό της εν λόγω μείωσης θα φτάνει έως και το 50% για τα επιβατικά αυτοκίνητα με κυβισμό έως τα 2.000 κ.εκ.. Πιο συγκεκριμένα, όπως εκτιμάται, η μείωση αναμένεται να επιβληθεί με κλιμακωτό τρόπο έως το άτυπο αυτό όριο (βλ. 2,0 λίτρα), με τα χαμηλού κυλινδρισμού οχήματα να αποτελούν την αφετηρία, επωφελούμενα μιας έκπτωσης επί του Τέλους Ταξινόμησης της τάξης του 10%. Πως μεταφράζονται όλα αυτά στην πράξη και συγκεκριμένα ως κέρδος στην… τσέπη των δυνητικών αγοραστών; Για τα αυτοκίνητα με κινητήρα που ο κυβισμός τους θα κυμαίνεται κάτω από τα 900 κ.εκ., το όφελος στην τελική τιμή αγοράς του αυτοκινήτου υπολογίζεται πως θα είναι μόλις 100 ευρώ, ενώ για εκείνα από τα 900 έως και τα 1.400 κ.εκ. η μείωση θα φτάνει τα 400 ευρώ. Ανεβαίνοντας πιο «ψηλά» τώρα, τα οχήματα με κινητήρες από 1,4 έως και 1,6 λίτρα, το κέρδος για τον αγοραστή θα κυμαίνεται –ανάλογα με την περίπτωση- ανάμεσα στα 1.000 και 2.000 ευρώ, ενώ, από εκεί και πέρα, και με δεδομένη την υψηλότερη εργοστασιακή τιμή των αυτοκινήτων από τα 1,6 έως και τα 2,0 λίτρα, η μείωση στην τιμή μπορεί να φτάνει έως και τα 4.000 ευρώ.
 
Παράλληλα με τα παραπάνω, όπως είχαμε επισημάνει σε πρόσφατη αναφορά μας, η σχετική τροπολογία θα προβλέπει ένα ακόμα bonus με τον επαναπροσδιορισμό των συντελεστών βάσει των οποίων επιβάλλεται ο γνωστός και –επίσης- μη εξαιρετέος πλέον, Φόρος Πολυτελείας. Σύμφωνα με τα όσα ήδη έχουν δει το φως της δημοσιότητας, ο τελευταίος δεν θα επιβάλλεται πλέον σε αυτοκίνητα που η εργοστασιακή τους τιμή δεν θα υπερβαίνει τα 20.000 ευρώ (15.000 ευρώ σήμερα), ενώ την ίδια στιγμή διαμορφώνονται νέες κλίμακες για τα οχήματα με υψηλότερη αξία. Πιο συγκεκριμένα, ο Φόρος Πολυτελείας επανακαθορίζεται σε 10%, 30% και 40% για τιμή εργοστασίου από 20.000 έως 25.000 ευρώ, 25.001 έως 35.000 και 35.001 ευρώ και άνω, αντίστοιχα.  
 
Από τη μεριά μας, έως ότου επιβεβαιωθούν και επίσημα οι παραπάνω πληροφορίες, δεν έχουμε παρά να σχολιάσουμε πως όλα τα παραπάνω δεν αποτελούν παρά το μίνιμουμ των «διορθωτικών κινήσεων» που οφείλει να πάρει από τη μεριά της η ελληνική πολιτεία, ούτως ώστε να τονωθεί στοιχειωδώς η πολύπαθη αγορά αυτοκινήτου της χώρας μας, αλλά ταυτόχρονα και μια εξίσου απαραίτητη κίνηση προκειμένου να αυξηθούν τα κρατικά έσοδα μέσω της αύξησης των πωλήσεων, αφού, αποδεδειγμένα πλέον, η τακτική της υπερφορολόγισης των επιβατικών οχημάτων δεν είχε τελικά την προσδοκώμενη εισροή εσόδων στα κρατικά ταμεία… _Χ.Α.
Δείτε πως διαμορφώνονται τα νέα Τέλη Κυκλοφορίας για το 2011
Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ