Το μεγαλύτερο δημόσιο έργο της δεκαετίας, η Γραμμή 4 του Μετρό, βρίσκεται σε σταυροδρόμι που θα κρίνει την τύχη του.
Στο επίκεντρο του ενδιαφέροντος εξακολουθεί να βρίσκεται ο διαγωνισμός για τη Γραμμή 4 του Μετρό, που αποτελεί συγχρόνως και το μεγαλύτερο δημόσιο έργο της δεκαετίας, με προϋπολογισμό που αγγίζει τα δύο δις ευρώ. Η απόφαση του Συμβουλίου της Επικρατείας πριν από είκοσι ημέρες να αποδεχτεί και τις δύο προσφυγές των δύο τελικών διεκδικητών, έφερε αναστάτωση και το όλο ζήτημα βρέθηκε πολύ ψηλά σε κυβερνητικό επίπεδο. Όλα τα σενάρια είναι πλέον ανοιχτά, από τη συνέχεια του διαγωνισμού για το μεγαλεπήβολο έργο μέχρι την ακύρωσή του. Οι δικαστικές αντιπαραθέσεις έχουν στοιχίσει ως τώρα 18 μήνες καθυστέρηση στη διαδικασία για την εξέλιξη και την τελική ολοκλήρωσή του.
Στο υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών το σενάριο της ακύρωσης του διαγωνισμού επί τάπητος, ενώ υπάρχουν και οι πρόσφατες δυσάρεστες εξελίξεις στο διαγωνισμό του Άκτιο-Αμβρακία του Πάτρα-Πύργος. Ωστόσο, οι αρμόδιοι φέρονται αποφασισμένοι να μην επιτρέψουν αυτά τα έργα να καθυστερούν ήδη από τη φάση του διαγωνισμού. Επιπλέον αβεβαιότητα για τη Γραμμή 4 δημιουργεί και η μη ύπαρξη πρόβλεψης για την ένταξη των προκαταρκτικών εργασιών υποδομής στο συγκεκριμένο έργο. Να σημειωθεί ότι η Γραμμή 4 έχει ήδη εξασφαλισμένη χρηματοδότηση από τα προγράμματα ΕΣΠΑ και την ΕΤΕπ.
Yπενθυμίζουμε ότι μέσω της Γραμμής 4 επεκτείνεται το Αττικό Μετρό, με την κατασκευή της διαδρομής (Άλσος Βεΐκου–Γουδή), μήκους 12,8 χλμ., η οποία θα περιλαμβάνει 15 σταθμούς. Αυτοί που θα κατασκευαστούν είναι οι εξής: Βεΐκου, Γαλάτσι, Ελικώνος, Κυψέλη, Δικαστήρια, Αλεξάνδρας, Εξάρχεια, Ακαδημίας, Κολωνάκι, Ευαγγελισμός (διαγώνια σε σχέση με τον υφιστάμενο σταθμό Ευαγγελισμό της Γραμμής 3), Καισαριανή, Πανεπιστημιούπολη, Ιλίσια, Ζωγράφου και Γουδή.