Το Ευρωπαϊκό δικαστήριο ανακοίνωσε για μια ακόμη φορά με νέα του απόφαση ότι η μέθοδος φορολόγησης των μεταχειρισμένων αυτοκινήτων στη χώρα μας είναι ασύμβατη με την κοινοτική νομοθεσία. Σύμφωνα με αυτή, σε ορισμένες περιπτώσεις ομοειδών αυτοκινήτων παρατηρείται διαφορετική από φορολογικής απόψεως μεταχείριση υπέρ των ταξινομημένων στην Ελλάδα μεταχειρισμένων αυτοκινήτων. Σύμφωνα με την Ε.Ε., συνέπεια της ελληνικής νομοθεσίας είναι ο οφειλόμενος φόρος να υπερβαίνει, έστω και σε ορισμένες περιπτώσεις, το ποσό του εναπομένοντος φόρου που είναι ενσωματωμένος στην αξία των ταξινομημένων στο κράτος αυτό ομοειδών μεταχειρισμένων οχημάτων.
Η χώρας μας οδηγήθηκε για μία ακόμη φορά στο Ευρωπαϊκό Δικαστήριο, μετά από την προσφυγή της Ε.Ε. η οποία είχε ζητήσει να αναγνωριστεί ότι η Ελληνική Δημοκρατία, εφαρμόζοντας για τον προσδιορισμό της φορολογητέας αξίας των μεταχειρισμένων αυτοκινήτων που εισάγονται στην Ελλάδα από άλλο κράτος-μέλος ένα και μόνο κριτήριο απομείωσης της αξίας τους, το οποίο βασίζεται αποκλειστικά στην παλαιότητα του αυτοκινήτου, και επιτρέποντας απομείωση 7% για αυτοκίνητα έξι μηνών έως ενός έτους ή 14 % για αυτοκίνητα ενός έτους και πάνω, παραβιάζει το κοινοτικό Δίκαιο.