X
Επικαιρότητα

Mercedes TecDay

Σε πρόσφατη ημερίδα τεχνολογίας, η γερμανική εταιρία έδωσε την ευκαιρία για μια αναλυτικότερη ματιά στο τεχνολογικό της προφίλ παρουσιάζοντας τον σύγχρονο εξοπλισμό που χρησιμοποιείται για την εξέλιξη των μελλοντικών μοντέλων της.

Σε πρόσφατη ημερίδα τεχνολογίας, η γερμανική εταιρία έδωσε την ευκαιρία για μια αναλυτικότερη ματιά στο τεχνολογικό της προφίλ παρουσιάζοντας τον σύγχρονο εξοπλισμό που χρησιμοποιείται για την εξέλιξη των μελλοντικών μοντέλων της.
H Mercedes, όχι τυχαία, θεωρείται μια από τις πρωτοπόρες στον τομέα της τεχνολογικής εξέλιξης, εταιρίες, όντας η πρώτη που παρουσίασε και εφάρμοσε συστήματα ασφαλείας, όπως το ABS και το ESP, που σήμερα απολαμβάνουμε σε όλα τα αυτοκίνητα. Σε μια ειδική παρουσίαση που πραγματοποιήθηκε για τους εκπροσώπους του Τύπου, είχαμε την ευκαιρία να διαπιστώσουμε από κοντά πολλά από τα νέα συστήματα άνεσης και ασφάλειας που εξελίσσει, καθώς και αρκετά από τα συστήματα κίνησης και μετάδοσης που σήμερα φιλοξενούνται στα πρωτότυπα μοντέλα της, όπως το F800 και που αύριο θα έχουν την ευθύνη για την κίνηση των επερχόμενων μοντέλων της Mercedes.
Εικονική πραγματικότητα
Το Κέντρο Εξομοίωσης Οδήγησης της Mercedes στο Σιντελφίνγκεν εγκαινιάστηκε πριν από λίγους μήνες σηματοδοτώντας ένα σημαντικό βήμα για την εξέλιξη των νέων μοντέλων της εταιρίας. Η κατασκευή του νέου κέντρου διήρκησε πέντε χρόνια με το κόστος να φθάνει τα 160 εκατομμύρια ευρώ, καθιστώντας το ως το πιο προηγμένο του είδους του καθώς στις ίδιες εγκαταστάσεις φιλοξενεί διαφόρων ειδών εξομοιωτές οδήγησης, αίθουσα εξομοίωσης κλιματικών συνθηκών αλλά και αεροδυναμικό τούνελ. Στους εξομοιωτές οδήγησης, με την χρήση ισχυρών υπολογιστικών συστημάτων μπορούν να δημιουργηθούν ψηφιακά μαθηματικά πρωτότυπα των υπό εξέλιξη μοντέλων και αυτά να αξιολογηθούν σε διάφορες οδηγικές συνθήκες στις αρχικές φάσεις της εξέλιξης πριν την δημιουργία του πραγματικού πρωτοτύπου. Με αυτό τον τρόπο οι εξομοιωτές οδήγησης προσφέρουν σημαντική εξοικονόμηση χρόνου αλλά και κεφαλαίων κατά την εξέλιξη ενός νέου μοντέλου. Στο Σιντελφίνγκεν φιλοξενείται και ο νέος υπέργειος κινούμενος εξομοιωτής της Mercedes με δυνατότητα απεικόνισης 360º ο οποίος μπορεί να εξομοιώσει μια ευρεία γκάμα οδηγικών συνθηκών. Ο κορυφαίος στον χώρο εξομοιωτής πλαισιώνεται και από άλλους σταθερούς εξομοιωτές για την αξιολόγηση του θορύβου, τον έλεγχο και την αξιολόγηση των βοηθητικών συστημάτων οδήγησης αλλά και για την ανάλυση των χαρακτηριστικών απόσβεσης των υπό ανάπτυξη αναρτήσεων.

Στην υπηρεσία του οδηγού
Μεταξύ των βοηθητικών συστημάτων που στοχεύουν στην ευκολία και βοήθεια του οδηγού ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσιάζει η εξελιγμένη έκδοση του γνωστού συστήματος Distronic Plus το οποίο ελέγχει αυτόματα την ταχύτητα του αυτοκινήτου με βάση αυτή του προπορευόμενου οχήματος διατηρώντας μια σταθερή απόσταση από αυτό με δυνατότητα μέχρι και πλήρους ακινητοποίησης εάν απαιτηθεί. Το νέο χαρακτηριστικό του συστήματος είναι η προσθήκη και της δυνατότητας ελέγχου του τιμονιού σε ταχύτητες μέχρι τα 40 χλμ./ώρα. Έτσι σε συνθήκες αυξημένης κίνησης το αυτοκίνητο ακολουθεί την πορεία του προπορευόμενου ρυθμίζοντας όχι μόνο την ταχύτητα αλλά και την κατεύθυνση εντός των ορίων της λωρίδας που βρίσκεται χωρίς να απαιτείται καμία παρέμβαση από τον οδηγό.
Στον τομέα της άνεσης στοχεύει και το νέο σύστημα Magic Body Control που συνεργάζεται με το Active Body Control της ηλεκτρονικά ελεγχόμενης απόσβεσης της ανάρτησης. Με την βοήθεια μιας στερεοσκοπικής κάμερας υψηλής ευαισθησίας το MBC διαβάζει και καταγράφει τις ανωμαλίες του οδοστρώματος μπροστά από το αυτοκίνητο και στη συνέχεια ρυθμίζει τα χαρακτηριστικά απόσβεσης κάθε αμορτισέρ ξεχωριστά ώστε να μειωθούν στο ελάχιστο οι κινήσεις του αμαξώματος.

Απόδοση και οικονομία
Η πρωτότυπη F800, που παρουσιάστηκε στην πρόσφατη έκθεση της Γενεύης, δείχνει τις σχεδιαστικές τάσεις αλλά και υποδεικνύει τις τεχνολογικές κατευθύνσεις της Mercedes στο μέλλον. Δεν θα σταθούμε τόσο στο δυναμισμό που φαίνεται να υιοθετείται στις γραμμές των μελλοντικών γερμανικών premium μοντέλων αλλά στην τεχνολογία που θα έχει την ευθύνη της κίνησης τους. Πάνω στην πλατφόρμα της F800 οι γερμανοί τεχνικοί εξελίσσουν δύο εναλλακτικά συστήματα κίνησης, ένα υβριδικό και ένα ενεργειακών κυψελών. Στην περίπτωση της Plug-in HYBRID υβριδικής έκδοσης ένας V6 κινητήρας 3.5 λίτρων συνδυάζεται με έναν ηλεκτροκινητήρα ισχύος 108 ίππων σε παράλληλη σύζευξη που δίνει την δυνατότητα συνδυαστικής ή και αποκλειστικά ηλεκτρικής κίνησης. Το σημαντικό στοιχείο είναι πως ο ηλεκτροκινητήρας, που είναι τοποθετημένος μεταξύ του κινητήρα και του κιβωτίου, μπορεί να κινήσει το αυτοκίνητο αποκλειστικά ηλεκτρικά με ταχύτητες έως 120χλμ./ώρα με την αυτονομία να αγγίζει τα 30 χιλιόμετρα. Επίσης σημαντικό στοιχείο είναι και το πώς έχει επιτευχθεί η χρήση στο υβριδικό σύστημα του υπάρχοντος αυτόματου κιβωτίου 7G Tronic το οποίο ακόμα και στην αποκλειστικά ηλεκτρική λειτουργία προσφέρει την αίσθηση αλλά και την λειτουργικότητα των συμβατικών εκδόσεων. Το υβριδικό σύστημα έχει συνδυαστική ισχύ που ξεπερνά τους 400 ίππους προσφέροντας επιδόσεις ενός V8 συνόλου ενώ υπολογίζεται πως η κατανάλωση δεν θα ξεπερνά τα 3 λίτρα / 100 χλμ. με τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα να φθάνουν τα 68 γρ./χλμ.
Η πλατφόρμα της F800 είναι σχεδιασμένη έτσι ώστε να μπορεί να φιλοξενήσει και σύστημα με ενεργειακές κυψέλες και καύσιμο υδρογόνο το οποίο προσφέρει μηδενικές εκπομπές ρύπων. Οι ενεργειακές κυψέλες θα μετατρέπουν την καύση του υδρογόνου σε ηλεκτρική ενέργεια η οποία θα αποθηκεύεται σε μπαταρίες ιόντων λιθίου οι οποίες με την σειρά τους θα τροφοδοτούν έναν ηλεκτροκινητήρα που θα είναι τοποθετημένος στον πίσω άξονα κάνοντας την F800 το πρώτο αυτοκίνητο με τέτοιο σύστημα και κίνηση στους πίσω τροχούς. Η ισχύς του συστήματος θα φθάνει τους 136 ίππους με την αυτονομία να αξίζει τα 600 χλμ. _Γ.Χ.

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!