Η γερμανική εταιρεία εγκαινιάζει μια νέα πολιτική στοχεύοντας στην κατασκευή καθαρότερων και πιο αποδοτικών κινητήριων μονάδων.
Το πρώτο δείγμα γραφής της νέας αυτής προσπάθειας το είδαμε πρόσφατα κάτω από το καπό της νέας E-Class. Πρόκειται για τον ΟΜ 654 2λιτρο πετρελαιοκινητήρα της Ε220d, ο οποίος αποδίδει 194 ίππους καταναλώνοντας κατά μέσο όρο 3,9 λιτ./100 χλμ. Οι δε εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα δεν ξεπερνούν τα 102 gr ανά χλμ. πληρώντας ήδη τις κοινοτικές νόρμες που θα τεθούν σε εφαρμογή από τον Σεπτέμβριο του 2017. Αξίζει να αναφέρουμε πως, ύστερα από δοκιμές που πραγματοποίησε σε πραγματικές συνθήκες οδήγησης η γερμανική DEKRA, ο εν λόγω κινητήρας δεν εκπέμπει περισσότερα από 80 mgr NOx ανά χλμ. όταν η εξωτερική θερμοκρασία κυμαίνεται μεταξύ 2 και 16 βαθμών της κλίμακας Κελσίου.
Στόχος της γερμανικής εταιρείας είναι να εφοδιάσει όλα τα πετρελαιοκίνητα μοντέλα της με τους κινητήρες της νέας αυτής γενιάς, το αργότερο έως τα τέλη του 2019. Στα τεχνολογικά highlights των εν λόγω κινητήρων περιλαμβάνεται ένα πιο συμπαγές σε διαστάσεις και πιο αποτελεσματικό στην πράξη σύστημα επανακυκλοφορίας των καυσαερίων (EGR), το οποίο έχει ενσωματωμένα όλα τα επιμέρους τμήματά του στο «σώμα» του κινητήρα.
Μια ακόμα σημαντική… κίνηση των Γερμανών της Mercedes αναμένεται να είναι και η τοποθέτηση φίλτρων παρακράτησης μικροσωματιδίων και στους βενζινοκινητήρες της, αρχής γενομένης από την αναβαθμισμένη S-Class, τακτική που μέχρι πρότινος συναντούσαμε μόνο στους πετρελαιοκινητήρες.
Ταυτόχρονα, η Mercedes, όπως άλλωστε και το σύνολο της παγκόσμιας αυτοκίνησης, αναμένεται να επενδύσει μεγάλα ποσά στην εξέλιξη ηλεκτροκινητήρων, οι οποίοι, όπως και η ίδια παραδέχεται, «δεν θα αργήσουν να κυριαρχήσουν έναντι των κινητήρων εσωτερικής καύσης»._Χ.Α.