Με το σλόγκαν «Driven by EQ», η Mercedes αναδεικνύει τον προσανατολισμό της για το εγγύς και απώτερο μέλλον παρουσιάζοντας την υφιστάμενη ηλεκτρική και υβριδική παλέτα των μοντέλων της. Και συγχρόνως την απόφασή της να διαθέσει στην αγορά από τα τέλη Οκτωβρίου τη νέα GLC F-Cell.
Η γερμανική εταιρεία επανεπιβεβαιώνει σήμερα τις δεσμεύσεις της για ένα καθαρότερο μέλλον, μόλις λίγες ώρες μετά τη συμφωνία των κρατών-μελών της ΕΕ για μείωση των μέσων εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα από τον κλάδο των επιβατικών και φορτηγών οχημάτων κατά 35% μέχρι το 2030. Σύμφωνα με τις σημερινές ανακοινώσεις της Mercedes, μέχρι το 2022, ολόκληρη η σειρά προϊόντων του Γερμανού κατασκευαστή πρόκειται να «ηλεκτροποιηθεί», καθώς το «παρών» θα δίνουν ηλεκτρικές εναλλακτικές λύσεις σε κάθε κατηγορία – από τα μοντέλα της Smart έως τα μεγάλα SUV της μάρκας – με περισσότερες από 130 παραλλαγές συνολικά.
Οι τελευταίες θα χρησιμοποιούν το 48βολτο ηλεκτρικό σύστημα EQ Boost (με γεννήτρια-μίζα), plug-in-υβριδικές μονάδες ή ηλεκτρικές με μπαταρία ή κυψέλες καυσίμου. Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις της Στουτγάρδης, οι πωλήσεις των ως άνω οχημάτων αναμένεται να «καταλάβουν» από 15% έως και 25% των συνολικών πωλήσεων μέχρι το 2025, ανάλογα με τις προτιμήσεις των πελατών και την ανάπτυξη των δημόσιων υποδομών υποστήριξής τους.
Η Mercedes θα διαθέτει στην plug-in ατζέντα της υβριδικές μονάδες κίνησης τρίτης γενιάς σε συνδυασμό με μπαταρίες 13,5 kWh, που θα συμβάλουν καθοριστικά στην περαιτέρω μείωση των εκπομπών ρύπων. Οι εκδόσεις αυτές θα έχουν ηλεκτρική αυτονομία της τάξης των 50 χλμ. με τον ηλεκτροκινητήρα να παράγει ισχύ 90 kW στις C-Class, E-Class και S-Class. Αξίζει να σημειωθεί πως ο τελευταίος θα συνεργάζεται είτε με βενζινοκινητήρα είτε με πετρελαιοκινητήρα. Για παράδειγμα, η νέα υβριδική C 300 de, η οποία θα είναι έτοιμη προς διάθεση στα μέσα του 2019 διαθέτοντας εκπομπές CΟ2 μόλις 42 gr/km και μέση κατανάλωση 1,6 λιτ./100 χλμ., φιλοξενεί κάτω από το καπό της τον 4κύλινδρο και 2λιτρο ΟΜ 654 ντίζελ κινητήρα της Mercedes. Την ίδια στιγμή, η Ε 300 e εξοπλίζεται με 2λιτρο κινητήρα βενζίνης, την ώρα που η S 560 e μ’ έναν 3λιτρο V6 βενζινοκινητήρα.
Αξίζει να σημειωθεί πως το σύστημα κίνησης των εν λόγω plug-in hybrid μοντέλων θα συνεργάζεται μ’ ένα αυτόματο κιβώτιο με μετατροπέα ροπής και 9 σχέσεις, το οποίο θα είναι σε θέση να «αντιμετωπίσει» ισχύ έως και 700 Nm.
Η γερμανική εταιρεία ξεκαθάρισε πως η Smart θα διαθέτει στην Ευρώπη από μόνο ηλεκτρικά μοντέλα από το 2020 και μετά – κάτι που έχει ξεκινήσει να συμβαίνει σε Νορβηγία, ΗΠΑ και Καναδά από το 2017.
Διαθέσιμη η Mercedes GLC F-Cell
Εκτός από την επαναφόρτιση σε πρίζα, η νέα GLC F-Cell μπορεί να ανεφοδιαστεί με καθαρό υδρογόνο. Η έξυπνη αλληλεπίδραση μεταξύ της μπαταρίας και της κυψέλης καυσίμου, η μεγάλη αυτονομία και οι περιορισμένοι χρόνοι ανεφοδιασμού καθιστούν την GLC F-Cell ένα όχημα για όλες τις χρήσεις, αλλά συνάμα και κατάλληλο για οδήγηση μικρών ή και μεγάλων αποστάσεων. Με 4,4 κιλά υδρογόνου, το SUV της Mercedes εξασφαλίζει αυτονομία 478 χλμ., σύμφωνα με τον κύκλο NEDC. Με την πλήρη φόρτισή της, η μπαταρία ιόντων λιθίου μπορεί από μόνη της να προσφέρει μία εμβέλεια 51 χλμ. Σύμφωνα με τη Mercedes, η νέα GLC F-Cell θα παράγεται στο εργοστάσιο της Βρέμης, εκεί όπου πολύ σύντομα θα κατασκευάζεται και η αμιγώς ηλεκτροκίνητη EQC._X.A.