Λίγα 24ωρα πριν δοθεί το εναρκτήριο λάκτισμα του Π.Π. της F1 στη Μελβούρνη για το 2018, η Mercedes-AMG αποκαλύπτει το νέο Safety Car της φετινής σεζόν.
Αυτή θα είναι η 23η διαδοχική σεζόν που μια τετράτροχη δημιουργία της Mercedes-AMG θα εκτελέσει καθήκοντα αυτοκινήτου ασφαλείας στην κορυφαία έκφανση του παγκόσμιου motorsport. Η αρχή έγινε το 1996 με μία C36 AMG, ενώ για φέτος τη σκυτάλη από την GT S θα παραλάβει η ακόμα πιο… κακιά Mercedes-AMG GT R, την οποία για μια ακόμα φορά θα «διαχειρίζεται» ο Bernd Mayländer.
«Αυτό το αυτοκίνητο είναι το απόλυτο highlight από άποψη της δυναμικής οδήγησης και είναι ένα επίπεδο υψηλότερη από την GT S των τελευταίων ετών. Ιδανικά, το αυτοκίνητο ασφαλείας θα πρέπει να βγαίνει όσο πιο σπάνια γίνεται -αλλά όταν πρέπει να μαζέψουμε με ασφάλεια τα μονοθέσια της Formula 1 και να τα καθοδηγήσουμε γύρω από την πίστα, θα είμαστε εξοπλισμένοι με την εκπληκτική AMG GT R», δήλωσε χαρακτηριστικά ο Γερμανός πιλότος.
Θυμίζουμε πως το φετινό Safety Car κινείται από έναν 4λιτρο V8 κινητήρα των Γερμανών, ο οποίος αποδίδει 585 ίππους εξασφαλίζοντας τελική ταχύτητα 318 χλμ./ώρα και επιτάχυνση από στάση έως τα πρώτα 100 χλμ./ώρα σε χρόνο 3,6 δλ.
Εκτός από τους κατάλληλους εξωτερικούς χρωματισμούς και τους χαρακτηριστικούς… φάρους στην οροφή της, η διαφορετική αυτή GT R είναι εφοδιασμένη με το «AMG Track Package», το οποίο αποτελείται από κεραμικά φρένα και σύστημα προστασίας από ανατροπή. Στο εσωτερικό έχουν εγκατασταθεί δύο iPad, τα οποία ελέγχει ο συνοδηγός του Bernd Mayländer, Richard Darker. Σε αυτό που βρίσκεται αριστερά προβάλλεται η εικόνα που λαμβάνουμε και εμείς μέσω των τηλεοπτικών μας δεκτών, ενώ στη δεύτερη απεικονίζονται σε πραγματικό χρόνο οι θέσεις των μονοθεσίων στην πίστα αξιοποιώντας το σύστημα τηλεμετρίας και καταγραφής δεδομένων της εκάστοτε πίστας.
Αυτοκίνητα ασφαλείας στην F1: C 36 AMG (1996/1997), CLK 55 AMG (19971998), CL 55 AMG (1999/2000), SL 55 AMG (2001/2002), CLK 55 AMG (2003), SLK 55 AMG (2004/2005), CLK 63 AMG (2006/2007), SL 63 AMG (2008/2009), SLS AMG (2010 έως 2014), AMG GT S (2015-2017).
Η γερμανική εταιρεία προμηθεύει τη διοργανώτρια αρχή του σπορ και με το επίσημο Ιατρικό Αυτοκίνητο, που για την περίσταση είναι μια ειδικά διαμορφωμένη Mercedes-AMG C63 S Estate. Σε αυτό επιβαίνουν ο οδηγός αγώνων, Alan van der Merwe, έχοντας δίπλα του τον αναπληρωτή ιατρικό εκπρόσωπο της FIA, Dr Ian Roberts. Στο πίσω κάθισμα επιβαίνουν ένας ή δύο βοηθοί γιατροί που τον υπόλοιπο χρόνο απασχολούνται σε εξειδικευμένες μονάδες του πλησιέστερου νοσοκομείου. Και οι τέσσερις φιλοξενούνται σε αγωνιστικού τύπου μπάκετ καθίσματα που πάνε… πακέτο με ζώνες ασφαλείας 6 σημείων. Φυσικά, όλοι μπορούν να επικοινωνήσουν μέσω ασυρμάτου με τους διοργανωτές του αγώνα. Στο δε χώρο φόρτωσης των 490 λίτρων του αυτοκινήτου συναντά κανείς τον απαραίτητο ιατρικό εξοπλισμό επείγουσας ανάγκης, συμπεριλαμβανομένου απινιδωτή και αναπνευστήρα._X.A.