X
Επικαιρότητα

Μελέτη του ΕΜΠ για τα βαρέα οχήματα

Το βαρύτατο οικονομικό κόστος που έχουν για τη χώρα μας τα τροχαία ατυχήματα με εμπλοκή βαρέων οχημάτων, καταδεικνύει μελέτη του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου, που παρουσίασε ο Σύνδεσμος Εισαγωγέων Αντιπροσώπων Αυτοκινήτων.

Σύμφωνα με τα αποτελέσματα της μελέτης, την 9ετία 1996-2004 η ελληνική οικονομία επιβαρύνθηκε με σχεδόν 11 δισ. ευρώ, από τα ατυχήματα στα οποία υπήρχε συμμετοχή φορτηγών και λεωφορείων. Η ετήσια επιβάρυνση για κάθε οικονομικά ενεργό πολίτη ανέρχεται σε 180 ευρώ. Σύμφωνα με προηγούμενη μελέτη του ΕΜΠ, τα γερασμένα βαρέα οχήματα αποδεικνύονται σχεδόν 5 φορές πιο επικίνδυνα για την οδική ασφάλεια, σε σύγκριση με τα υπόλοιπα.

Η μελέτη περιλαμβάνει τρία σενάρια για την ανανέωση του στόλου των βαρέων οχημάτων, που – μέσω της μείωσης των τροχαίων ατυχημάτων – θα απέφερε σημαντικό οικονομικό όφελος για τη χώρα μας. Ταυτόχρονα προτείνεται μία σειρά από μέτρα για την ανανέωση του στόλου των βαρέων οχημάτων, όπως κίνητρα για την απόσυρση των οχημάτων μεγάλης ηλικίας, αλλά και περιοριστικά μέτρα για την κυκλοφορία των παλαιών φορτηγών. Σύμφωνα με τα στοιχεία που παρουσίασε το ΕΜΠ, ο μέσος όρος ηλικίας των βαρέων οχημάτων στην Ελλάδα είναι 18 έτη, τη στιγμή που στην Τουρκία και τη Βουλγαρία είναι 13.

Αν και τα αποτελέσματα των σχετικών ερευνών έχουν παραδοθεί στους αρμόδιους φορείς, η ανταπόκριση της πολιτείας δεν ήταν η αναμενόμενη. «Υπήρχε στιγμιαία συγκίνηση, αλλά δεν διαρκούσε περισσότερο από 3-4 ημέρες», ανέφερε ο επίκουρος καθηγητής του ΕΜΠ, Ματθαίος Καρλαύτης. «Η πολιτεία δείχνει αρχικά ενδιαφέρον, δεν είναι όμως σε θέση να αναλάβει πρωτοβουλίες», προσέθεσε ο πρόεδρος του ΣΕΑΑ, Ανδρέας Ανδρικόπουλος.

Και οι δύο ομιλητές αναφέρθηκαν στην ευθύνη που έχουν τα δημόσια ΚΤΕΟ, για την κυκλοφορία επικίνδυνων βαρέων οχημάτων στους ελληνικούς δρόμους. «Είναι εξοργιστικό στην Ελλάδα του 2007 να υπάρχει η ένοχη απόκρυψη των στοιχείων από τα ΚΤΕΟ για τα βαρέα οχήματα» δήλωσε ο κ. Ανδρικόπουλος, ενώ από την πλευρά του ο κ. Καρλαύτης τόνισε ότι τα ΚΤΕΟ δεν διατηρούν ούτε καν χειρόγραφη βάση δεδομένων, για τους ελέγχους που έχουν πραγματοποιήσει._Κ. Μπιτ.

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!