X
Επικαιρότητα

Mειώνεται η φορολογία των εισαγόμενων μεταχειρισμένων

Τροπολογία του υπουργείου οικονομικών που κατατέθηκε την Παρασκευή στη Βουλή προβλέπει μεταξύ άλλων μείωση της φορολογίας για τα εισαγόμενα μεταχειρισμένα αυτοκίνητα, αλλά και απαλλαγή των ηλεκτροκίνητων οχημάτων από τον φόρο πολυτελείας.

Τροπολογία του υπουργείου οικονομικών που κατατέθηκε την Παρασκευή στη Βουλή προβλέπει μεταξύ άλλων μείωση της φορολογίας για τα εισαγόμενα μεταχειρισμένα αυτοκίνητα, αλλά και απαλλαγή των ηλεκτροκίνητων οχημάτων από τον φόρο πολυτελείας. Σε ό,τι έχει σχέση με τα εισαγόμενα μεταχειρισμένα αυτοκίνητα, προβλέπονται συντελεστές απομείωσης των τελών ταξινόμησης και με τον τρόπο αυτό η χώρα μας εναρμονίζεται με σχετική απόφαση του Ευρωπαϊκού Δικαστηρίου. Οι συντελεστές θα καθοριστούν με υπουργική απόφαση. Κατά συνέπεια, μειώνεται ο φόρος στα εισαγόμενα μεταχειρισμένα αυτοκίνητα από χώρες της ΕΕ, με αποτέλεσμα να υποχωρεί και η τελική τιμή για τον αγοραστή. Υπενθυμίζουμε ότι στα μεταχειρισμένα αυτοκίνητα η φορολογητέα αξία τους υπολογίζεται επί της εργοστασιακής αξίας του όμοιου καινούργιου, αφού σε αυτήν εφαρμοστεί το ποσοστό απομείωσης που ορίζεται ανάλογα με την ηλικία του. Η φορολογητέα αξία μειώνεται περαιτέρω, ανάλογα με τα χιλιόμετρα που έχει διανύσει το κάθε όχημα.

Επίσης, προβλέπονται και απαλλαγές από τον φόρο πολυτελείας, με κυριότερη την εξαίρεση από την υποχρέωση καταβολής του για τα ηλεκτροκίνητα οχήματα. Ακόμη, απαλλάσσονται από τον φόρο πολυτελείας τα κοινοτικά αυτοκίνητα που έχουν ταξινομηθεί σε άλλο κράτος μέλος της ΕΕ. Η τροπολογία προβλέπει επίσης απαλλαγή και συγκεκριμένων κατηγοριών αυτοκινήτων, όπως των επιβατικών που προορίζονται να κυκλοφορήσουν ως δημοσίας χρήσης, των αυτοκινούμενων τροχόσπιτων, των ασθενοφόρων, των νεκροφόρων και των αστυνομικών οχημάτων (κλούβες).

Οι επιφυλάξεις μας…
Επιχειρώντας να αξιολογήσουμε την τροπολογία του υπουργείου Οικονομικών με βάση τα πρώτα (και ολίγον γενικά) στοιχεία, εκτιμούμε ότι σαφώς έπρεπε η νομοθεσία μας στα εισαγόμενα μεταχειρισμένα να εναρμοστεί με την ευρωπαϊκή, όμως αυτό μάλλον έπρεπε να συμβεί εδώ και αρκετά χρόνια. Όπως είναι γνωστό, η αγορά εισαγόμενου μεταχειρισμένου αυτοκινήτου συμφέρει σχεδόν αποκλειστικά μόνο για τα πολυτελή μοντέλα μεγάλου κυβισμού, όπου στο παρελθόν υπήρχε σημαντικό οικονομικό όφελος σε σχέση με την εγχώρια αγορά. Όμως, η οικονομική κρίση στη χώρα μας άλλαξε τα δεδομένα και απαξίωσε σε συντριπτικό βαθμό την αξία των αυτοκινήτων αυτής της κατηγορίας (τα οποία σήμερα μπορείς να αγοράσεις με 10.000-15.000 ευρώ). Επομένως, η φορολογική ελάφρυνση που θα προκύψει για τα εισαγόμενα μεταχειρισμένα, κατά πόσο θα μπορέσει να λειτουργήσει στην πράξη; Όσο για τα ηλεκτροκίνητα μοντέλα, σαφώς είναι θετικό να μην έχουν φόρο πολυτελείας (αν και τα σημαντικότερα προβλήματα για την κυκλοφορία τους στην Ελλάδα, έχουν σχέση με τις ανύπαρκτες ακόμη υποδομές για την επαναφόρτισή τους). Το μεγάλο θέμα όμως, είναι ο ΦΠΑ. Στις περισσότερες από τις χώρες της ΕΕ (μπορεί και σε όλες) τα αυτοκίνητα μηδενικών εκπομπών καυσαερίων πληρώνουν μόνο 3% ΦΠΑ, για να υπάρχει ένα σημαντικό κίνητρο για την αγορά τους. Στην Ελλάδα, 23%.

 

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!