Το υπερτροφοδοτούμενο μηχανικό σύνολο των 1,8 λίτρων του γαλλικού κουπέ είναι πολύ πιθανό να είναι αυτό που τελικά θα προσφέρει… απλόχερα τις υπηρεσίες του κάτω από το καπό του επερχόμενου Renault Megane RS.
Στη Διεθνή Έκθεση Αυτοκινήτου της Γενεύης οι ιθύνοντες της Renault αποφάσισαν να εστιάσουν την προσοχή τους στο επαναλανσάρισμα της θρυλικής Alpine με την αμέριστη αρωγή της εντυπωσιακής σε όψη και προδιαγραφές Α110, ενός κουπέ που ήδη έχει… αναστατώσει το κοινό. Και φυσικά τον ανταγωνισμό. Έτσι, η πρεμιέρα του πολυαναμενόμενου Megane RS μετετέθη «υποχρεωτικά» για την επόμενη ευρωπαϊκή γιορτή της αυτοκίνησης: την Έκθεση της Φρανκφούρτης, δηλαδή, η οποία θα ανοίξει τις πύλες της τον προσεχή Σεπτέμβρη.
Σύμφωνα με δημοσιεύματα του γαλλικού Τύπου, τα οποία επικαλούνται πηγές προερχόμενες από το εσωτερικό της Renault Sport, την κίνηση στο νέο Megane RS δεν θα προσφέρει ο «παλαίμαχος» F4RT 2λιτρος κινητήρας της εταιρείας, ο οποίος είναι προφανές πως δεν πληροί πλέον τις νέες νόρμες που αφορούν στις εκπομπές ρύπων, αλλά ο ολοκαίνουργιος 1.800άρης τούρμπο της Α110. Και μάλιστα, με ισχύ που θα ξεπερνά κατά πολύ τους 252 «μόλις» ίππους τους οποίους αποδίδει στην περίπτωση του «ελαφριού» κουπέ των Γάλλων. Μάλιστα, οι εν λόγω αναφορές κάνουν λόγο για ισχύ που θα κυμαίνεται μετά 280 και 325 ίππων.
Αξίζει να αναφέρουμε πως σύμφωνα με μη επιβεβαιωμένες μέχρι και αυτή τη στιγμή πληροφορίες, στην εξέλιξη του εν λόγω κινητήρα έχει βάλει το… χεράκι της η γερμανική AMG, το σπορτίφ παράρτημα της Mercedes-Benz, με άλλα λόγια, με την οποία η «συμμαχία» των Renault-Nissan έχει ήδη αναπτύξει στενές σχέσεις στον τομέα της τεχνολογίας.
Θυμίζουμε πως με πρόσφατες δηλώσεις του, ο Patrice Ratti, το αφεντικό της Renault Sport, έχει ξεκαθαρίσει το τοπίο αναφορικά με τον τύπο της μετάδοσης που θα διαθέτει το νέο Megane RS. Έτσι, για λόγους χαρακτήρα, κόστους αλλά και απλότητας στη γραμμή παραγωγής, το νέο γαλλικό χάτσμπακ φαίνεται πως για μια ακόμα φορά θα επιμείνει στην κίνηση στους εμπρός τροχούς επιχειρώντας μάλιστα στο εγγύς μέλλον να… πάρει πίσω το ρεκόρ του ταχύτερου προσθιοκίνητου μοντέλου στην Πράσινη Κόλαση του Nurburgring από το VW Golf Clubsport S.
Από εκεί και πέρα, οι ιθύνοντες της γαλλικής φίρμας φαίνεται να έχουν ήδη αποφασίσει και για τα υπόλοιπα «μέρη» του συστήματος μετάδοσης του αυτοκινήτου προσφέροντας την πιο «καυτή» έκδοση του νέου Megane τόσο με χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων, όσο και με μια εξελιγμένη εκδοχή του γνωστού EDC (βλ. διπλού συμπλέκτη), που είδαμε στο Clio RS.
Μια ακόμα καινοτομία της κορυφαίας έκδοσης του νέου Megane, το οποίο θα είναι διαθέσιμο, όπως ακριβώς συμβαίνει με τo νέο Civic Type-R και το Focus RS, αποκλειστικά με 5θυρο αμάξωμα, θα είναι η ενσωμάτωση του συστήματος τετραδιεύθυνσης 4Control που «φορά» σήμερα η έκδοση GT, με τη διαφορά ότι εδώ οι ρυθμίσεις θα είναι εμφανώς πιο «επιθετικές»._Χ.Α.