X
Επικαιρότητα

Με το ηλεκτρικό Mini Cooper SE στο Nurburgring

Το πρώτο αμιγώς ηλεκτροκίνητο μοντέλο της βρετανικής εταιρείας επισκέπτεται το Nurburgring όχι για να καταρρίψει κάποιο ρεκόρ ταχύτητας, αλλά για να αναδείξει την αποδοτικότητα της μονάδας κίνησης που το τροφοδοτεί.

Θέλοντας να αναδείξει τις δυνατότητες των ηλεκτρικών αυτοκινήτων, και ειδικότερα εκείνες του νέου Cooper SE που από το 2020 θα είναι διαθέσιμο προς πώληση στις κατά τόπους αγορές, η Mini επισκέπτεται με το πρώτο ηλεκτρικό μοντέλο στην ιστορία της χαρακτηριστικές «τοποθεσίες» στην Ευρώπη που μέχρι πρότινος ήταν ταυτισμένες με… βενζινοαίματες κατασκευές. Έτσι, μετά την περιήγηση στην περίφημη Transfăgărăşan στη Ρουμανία, την οποία ο εκκεντρικός Βρετανός παρουσιαστής, Jeremy Clarkson, έχει χαρακτηρίσει ως τον «καλύτερο δρόμο στον κόσμο», σειρά έχει η ακόμα πιο διάσημη γερμανική πίστα του Nurburgring, την οποία ο τρεις φορές Παγκόσμιος Πρωταθλητής της F1, Jackie Stewart, έχει ορθά αποκαλέσει ως «Πράσινη Κόλαση».

Στόχος της Mini με το Cooper SE δεν ήταν να καταρρίψει στο ‘Ring κάποιο ρεκόρ ταχύτητας, αλλά να αναδείξει τόσο την αποδοτικότητα του συστήματος κίνησης που το τροφοδοτεί, όσο και τις δυνατότητες του συστήματος ανάκτησης ενέργειας κατά επιβράδυνση. Επ’ αυτού, η βρετανική εταιρεία μπορεί πλέον να καυχιέται ότι το νέο Mini Cooper SE είναι το πρώτο ηλεκτρικό μοντέλο παραγωγής το οποίο κατάφερε να συμπληρώσει ένα γρήγορο γύρο στο Nordschleife χωρίς ο οδηγός του να αναγκαστεί να πατήσει το πεντάλ του φρένου! 

Έτσι, καθ’ όλη τη διάρκεια του γύρου, ο οδηγός του Mini Cooper SE δεν είχε παρά να σηκώσει το πόδι του από το πεντάλ γκαζιού αξιοποιώντας την επιβράδυνση που του προσέφερε το σύστημα ανάκτησης της ενέργειας με το οποίο εξοπλίζεται το βρετανικό EV. Μάλιστα, ανάλογα με τις απαιτήσεις, ο χειριστής μπορεί να επιλέξει ένα από τα δύο διαθέσιμα προγράμματα, με το πιο «ήπιο» από αυτά να εξασφαλίζει επιβράδυνση 0,11 g και το πιο… σκληροπυρηνικό 0,19 g.

Θυμίζουμε ότι το νέο Mini Cooper SE βασίζεται στο 3θυρο Mini, με τους ανθρώπους της εταιρείας να έχουν προσπαθήσει να συνδυάσουν ιδανικά το σύστημα κίνησης μηδενικών ρύπων με τη χαρακτηριστική αίσθηση go-kart της μάρκας, την premium ποιότητα με την ξεχωριστή σχεδίαση, αλλά και το κλασικό με το μοντέρνο σε εμφάνιση και ουσία. Το ηλεκτρικό μοτέρ που εφοδιάζει το Mini Cooper SE είναι εκείνο του BMW i3S, το οποίο αποδίδει 184 ίππους και 270 Nm ροπής. Στο Mini όμως, είναι τοποθετημένο στο εμπρός μέρος του αυτοκινήτου και μεταφέρει την κίνηση στους εμπρός τροχούς, ενώ τροφοδοτείται από μπαταρία ιόντων λιθίου χωρητικότητας 32,6 kWh. Σε ό,τι αφορά το κρίσιμο χαρακτηριστικό της αυτονομίας, το Mini Cooper SE διαθέτει εμβέλεια 235 έως και 270 χλμ., τιμή που έχει υπολογιστεί σύμφωνα με τον WLTP προσαρμοσμένο για λόγους σύγκρισης στον κύκλο NEDC, με τη μέση κατανάλωση ενέργειας να διαμορφώνεται στα 15,0-13,2 kWh/100 χλμ._Χ.Α.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!