Το είδαμε για πρώτη φορά πριν 12 μήνες και επειδή… ποτέ δεν είναι αργά, ήρθε η ώρα να μάθουμε σήμερα περισσότερες λεπτομέρειες για το τεχνολογικό ποιόν της κορυφαίας έκδοσης ST του Ford Fiesta.
«Fiesta ST reloaded» θα μπορούσε κάλλιστα να είναι ο τίτλος του εν λόγω σημειώματός μας, μιας και η πολυαναμενόμενη κορυφαία έκδοση ST του «μικρού» της Ford έρχεται να ενισχύσει με συγκεκριμένες επιλογές του τεχνικού της team το δυναμικό προφίλ της εν λόγω κατασκευής. Σήμερα, στα ήδη γνωστά «καλούδια» της έρχονται να προστεθούν δύο ακόμα, που σίγουρα χρίζουν προσοχής. Ας δούμε όμως πρώτα τα πιο «βασικά».
Η τρίτη, λοιπόν, γενιά του δημοφιλούς «καυτού» μικρού της Ford μπορεί, χάρη στους 200 ίππους στις 6.000 σ.α.λ. και τα 290 Nm ροπής του νέου EcoBoost 3κύλινδου κινητήρα των 1,5 λίτρων που την κινεί, να επιταχύνει από στάση έως τα πρώτα 100 χλμ./ώρα σε χρόνο 6,5 δλ., επίδοση βελτιωμένη κατά 0,2 δλ. σε σχέση με το απερχόμενο μοντέλο. Οι ιθύνοντες της Ford αναφέρουν χαρακτηριστικά πως ο εν λόγω κινητήρας είναι ο πρώτος 3κύλινδρος με σύστημα απενεργοποίησης του ενός κυλίνδρου, λειτουργία που πραγματοποιείται σε χρόνο μόλις 14 msec. Την ίδια στιγμή, διαθέτει νέο υπερσυμπιεστή, αλλά και διπλό σύστημα μεταβλητού χρονισμού των βαλβίδων.
Από εκεί και πέρα, σύμφωνα με την Ford, ο οδηγός θα μπορεί να επιλέξει ανάμεσα σε τρία προγράμματα λειτουργίας, το Normal, το Sport και το Track, μεταβάλλοντας το βαθμό απόκρισης του κινητήρα, την αίσθηση του τιμονιού, αλλά και την ευαισθησία του συστήματος ελέγχου της ευστάθειας του αμαξώματος. Αξίζει να επισημάνουμε πως το τελευταίο μπορεί να απενεργοποιηθεί σε τρία στάδια, με το… μεσαίο να επιτρέπει στον οδηγό να πραγματοποιήσει μικρές πλαγιολισθήσεις και γλιστρήματα.
Άξιο αναφοράς, σύμφωνα με τα νεότερα επίσημα στοιχεία που βλέπουν τα φως της δημοσιότητας, είναι η παρουσία ενός μηχανικού μπλοκέ διαφορικού της Quaife (έξτρα εξοπλισμός) που περιορίζει την παροχή ισχύος προς τον τροχό με τη μικρότερη πρόσφυση στις στορφές. Μάλιστα, το καλούδι αυτό συνεργάζεται με το γνωστό και επίσης προαιρετικό σύστημα Torque Vectoring Control της Ford.
Αξιοσημείωτη είναι και η παρουσία στον έξτρα επίσης εξοπλισμό συστήματος launch control, το οποίο προορίζεται, κατά την ίδια την Ford, αποκλειστικά για χρήση του αυτοκινήτου στην πίστα. Σχεδιασμένο για να είναι απλό στη χρήση, ο οδηγός μπορεί να επιλέξει την εν λόγω λειτουργία χρησιμοποιώντας τα χειριστήρια του τιμονιού που ενεργοποιούν συγχρόνως μια ειδική γραφική απεικόνιση στην οθόνη αφής των 4,2 ιντσών του οχήματος. Πατώνοντας έως το τέρμα της διαδρομής του το δεξί πεντάλ, το σύστημα δίνει εντολή ώστε να κρατηθούν στο επιθυμητό επίπεδο οι στροφές του κινητήρα. Κατόπιν, ο οδηγός δεν έχει παρά να αφήσει τον συμπλέκτη αφήνοντας τα υπόλοιπα στο σύστημα ευστάθειας, που για την περίσταση μπαίνει σε ειδικό mode, στο Torque Vectoring Control καθώς και στο σύστημα Torque Steer Compensation.
Οι δίσκοι των φρένων του αυτοκινήτου έχουν διάμετρο 278 και 253 χλστ. εμπρός και πίσω, ο λόγος της κρεμαγέρας φτάνει στην τιμή 12/1, με την τελευταία να είναι ταχύτερη κατά 14% σε σχέση με εκείνη του προηγούμενου ST._Χ.Α.