X
Επικαιρότητα

Mazda RX-8 Challenge

Η νέα και πιο προσιτή έκδοση του ιαπωνικού wankel κουπέ, με 192 ίππους!

Το νησί των ιπποτών, την Ρόδο, επέλεξε η Mazda προκειμένου να παρουσιάσει τον «μικρότερο» ιππότη της ασφάλτου της. Το RX-8 Challenge αποτελεί ένα ουσιαστικό άνοιγμα της εταιρείας προς ένα μεγαλύτερο σε μέγεθος κοινό, που επιζητεί την συγκίνηση και το ιδιαίτερο στυλ που χαρακτηρίζει κάθε αυτοκίνητο που φοράει τον συγκεκριμένο κωδικό.

Επί της ουσίας το νέο αυτοκίνητο «φοράει» τον γνωστό κινητήρα wankel, τον Renesis, στον οποίον με κάποιες αλλαγές στην πολλαπλή εισαγωγής και με την μείωση των μπεκ ψεκασμού από έξι σε τέσσερα πέτυχε την μείωση της ιπποδύναμης στους 192 ίππους, αλλά με ταυτόχρονη αύξηση της ροπής κατά 1 χλγμ. που πλέον φτάνει στα 22,4 χλγμ., σε σχέση με την μεγαλύτερη έκδοση Cosmo. Όπως λογικά συμπεραίνει κανείς, αυτή η «μετατροπή» επέφερε και μια κάποια μείωση της κατανάλωσης, που στην περίπτωση αυτού του είδους κινητήρα αποτελεί ένα αρνητικό σημείο.

Εξωτερικά το Challenge δεν διαφέρει καθόλου σε σχέση με το μεγαλύτερο μοντέλο, ενώ εσωτερικά οι παρατηρητικοί θα διακρίνουν ότι την θέση του δέρματος έχει πάρει το ύφασμα, το οποίο όμως είναι πολύ καλής ποιότητας και δεν μειώνει την πολύ καλή αίσθηση που αποπνέει η καμπίνα στο σύνολό της. Ταυτόχρονα, από αυτή την θέση θα γίνουν μάρτυρες άλλης μιας αλλαγής, αφού οι ενδείξεις στον πολύ χαρακτηριστικό επιλογέα ταχυτήτων δεν είναι πλέον έξι, αλλά πέντε και το στροφόμετρο σταματάει πλέον στην ένδειξη 9.000 σ.α.λ. και όχι 10.000, όπως στο Cosmo.

Στον δρόμο το διαφορετικό αυτό RX-8 είναι πραγματικά ευχάριστο, ξυπνώντας τα επιθετικά ένστικτα του οδηγού και σπρώχνοντάς τον στην αναζήτηση όλο και μεγαλύτερων δόσεων αδρεναλίνης. Ο κινητήρας αποκρίνεται αρκετά γραμμικά, συνοδευόμενος από μια χροιά που πραγματικά μαγνητίζει το ακουστικό νεύρο. Μετά τις 4.500 σ.α.λ. αρχίζει να «φωνάζει» όλο και πιο έντονα παρόν, αλλά δεν ξεσπά πουθενά μέχρι τις 7.800 σ.α.λ. όπου πλέον αναλαμβάνει ο κόφτης. Από άποψη οδικής συμπεριφοράς τα πράγματα είναι πολύ απλά. Αναλόγως με την ικανότητα του οδηγού ανεβαίνει και η απόλαυση. Αρχικά με σταθερό γκάζι τείνει στην υποστροφή, ενώ το βαθύ πάτημα του δεξιού πεντάλ στείλει εντολή στην ουρά να αρχίσει τον πραγματικά απολαυστικό χορό της.

Το καλύτερο από όλα το αφήσαμε για το τέλος. Η τιμή του θα είναι 28.900 ευρώ στην πλήρη έκδοση! Πραγματικά καλή προσφορά, ωστόσο μας δημιούργησε ανησυχίες ότι ίσως αυτό «καπελώσει» το μεγάλο αδελφό, το Cosmo, που κοστίζει σχεδόν 10.000 ευρώ παραπάνω._Κ.Φ.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!