top icon
Επικαιρότητα

Mazda 6 MPS

Mε αυτό το αυτοκίνητο η ιαπωνική εταιρεία ουσιαστικά εγκαινιάζει τη δική της σειρά σπορ μοντέλων, τα οποία και θα φέρουν το συγκεκριμένο χαρακτηριστικό. Mazda Perfomance Series, λοιπόν, και το οικογενειακό 6 μεταμορφώνεται πλήρως, αποκτώντας χαρακτήρα σπορ. Στόχος των μηχανικών της Mazda δεν ήταν να κατασκευάσουν το απόλυτο σπορ μοντέλο, το οποίο θα μπορεί να συγκριθεί με τα «ακραία» για κάποιους Subaru Impreza και Mitsubishi Lancer. Ο πολιτισμένος χαρακτήρας, η σπορ αίσθηση και η άνεση, ήταν ο ιδανικός σκοπός, τον οποίο και οι ιάπωνες μηχανικοί πέτυχαν.
 
Από την πρώτη στιγμή που αντικρίσαμε το αυτοκίνητο κατά την παρουσίαση στην πίστα των Σερρών, το αυτοκίνητο μας κέρδισε με την διακριτικότητα που το χαρακτηρίζει. Οι μεγάλες αεροτομές και οι αεραγωγοί λάμπουν δια της απουσίας τους, και το γρήγορο Mazda ξεχωρίζει αισθητά από σημεία, τα οποία απαιτούν να το παρατηρήσει κανείς καλά για να καταλάβει τη διαφορά. Το «μυώδες» καπό, οι μεγάλοι αεραγωγοί στον εμπρός προφυλακτήρα και τα μαρσπιέ στο πλαϊνό μέρος το κάνουν να ξεχωρίζει, αλλά ακόμα περισσότερα θα αντιληφθεί κανείς αν αντικρίσει την πίσω όψη, όπου δεσπόζουν οι δύο εξατμίσεις και ο αεροδυναμικός διαχύτης.
 
Το ίδιο πνεύμα κυριαρχεί και στο εσωτερικό, αφού με μοναδική διαφορά τον πίνακα οργάνων και τον επιλογέα ταχυτήτων, τίποτα δεν μαρτυρά την αλλαγή σε σχέση με το «δικό σας» 6άρι. Βέβαια, αυτό δεν ισχύει και το πλαίσιο του αυτοκίνητου, το οποίο έχει δεχθεί τις απαραίτητες ενισχύσεις, με αποτέλεσμα να είναι 50% πιο άκαμπτο.
 
Ο κινητήρας των 2,3 λίτρων, μόνο εξωτερικά είναι ίδιος με αυτόν που έχουμε συναντήσει στο απλό 6. Εκτός από την προσθήκη του υπερσυμπιεστή, όποιο μέρος του δέχεται υψηλά φορτία, έχει αλλάξει. Ενισχυμένα είναι τα έμβολα, νέος είναι ο στροφαλοφόρος, τελείως διαφορετική κυλινδροκεφαλή, αλλά και νέες μπιέλες. Με λίγα λόγια καμία σχέση! Όλα αυτά, έχουν σαν αποτέλεσμα την αύξηση της ιπποδύναμης στους 260 ίππους, και την εκτόξευση της ροπής στα 38,7 χλγμ. Μάλιστα, αυτό που κάνει τη διαφορά σε σχέση με τους υπόλοιπους υπερτροφοδοτούμενους κινητήρες είναι το γεγονός ότι έχουμε να κάνουμε με ένα κινητήρα άμεσου ψεκασμού, με αποτέλεσμα από τις 1.800 σ.α.λ. να υπάρχει διαθέσιμη ροπή της τάξης των 30 χλγμ.
 
Αλλαγές υπάρχουν και στη μετάδοση, με το Mazda 6 MPS να εφοδιάζεται, με το νέο ενεργητικό σύστημα τετρακίνησης με κατανομή ροπής. Το πίσω διαφορικό είναι μπλοκέ -ίδιο με του RX-8- ενώ η κατανομή της ροπής εμπρός και πίσω γίνεται ηλεκτρονικά μέσω ενός εγκεφάλου, για την απόδοση της σωστής ποσότητας ροπής στον κατάλληλο τροχό. Νέο είναι και το κιβώτιο έξι σχέσεων, το οποίο διακρίνεται για την εξαιρετική του αίσθηση. Η ανάρτηση παραμένει ίδια, αλλά με μεγαλύτερες αντιστρεπτικές δοκούς εμπρός και πίσω, και πιο σκληρά ελατήρια εμπρός και πίσω, κατά 25% και 37%, αντίστοιχα.
 
Στην πίστα των Σερρών, το Mazda 6 MPS δικαίωσε πλήρως τον χαρακτήρα του, όντας φιλικό, προβλέψιμο, και εύκολα ελεγχόμενο. Η εν γένει συμπεριφορά του είναι υποστροφική, ενώ μπορεί εύκολα να μετατραπεί σε υπερστροφή, αν ο οδηγός το επιθυμεί. Ο κινητήρας αναμφισβήτητα χαρακτηρίζεται για την γραμμικότητα του, ενώ εντυπωσιάζει με τη ροπή από χαμηλά, μέχρι και τις 5.500-6.000 σ.α.λ. Σε κάθε περίπτωση ισορροπεί ιδανικά ανάμεσα σε σπορ αίσθηση και άνεση για καθημερινή χρήση.
 
Το Mazda 6 MPS διατίθεται ήδη στην ελληνική αγορά, στην τιμή των 42.990 ευρώ, με υπερπλήρη εξοπλισμό που συμπεριλαμβάνει σχεδόν τα πάντα, με εξαίρεση το μεταλλικό χρώμα, το οποίο και κοστίζει 500 ευρώ επιπλέον._Π.Τ.
 

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ