X
Επικαιρότητα

Mazda: 40 χρόνια κινητήρες Wankel

H Mazda γιορτάζει την επέτειο των 40 χρόνων απο την δημιουργία του πρώτου αυτοκινήτου με περιστροφικό κινητήρα. Απο το 1967 εως τα τέλη Απριλίου του 2007, η Mazda έχει κατασκευάσει περίπου 1.970.000 οχήματα με περιστροφικούς κινητήρες.
Γύρω στα τέλη του 1950, πολλές βιομηχανίες αυτοκινήτου ανά τον κόσμο, αφιέρωσαν αξιοσημείωτους πόρους για έρευνα & ανάπτυξη του περιστροφικού κινητήρα (RE), αλλά οι προσπάθειές τους δεν συνεχίστηκαν, επειδή δε μπόρεσαν να ξεπεράσουν τις τεχνικές προκλήσεις που υπήρχαν στην τεχνολογία. Η Mazda επέμεινε, ξεπερνώντας αυτά τα εμπόδια και κατάφερε να θέσει τον περιστροφικό κινητήρα στη μαζική παραγωγή. Στις 30 Μαΐου 1967, η Mazda ξεκίνησε τις πωλήσεις του πρώτου αυτοκινήτου παγκοσμίως με περιστροφικό κινητήρα (διπλό ρότορα), του Cosmo Sport.
Η Mazda παρουσίασε στην αγορά και άλλα οχήματα με περιστροφικούς κινητήρες συμπεριλαμβανομένων των: Familia Rotary Coupe, Savanna, RX-7 και Eunos Cosmo. Με μία σειρά βελτιώσεων στην οικονομία καυσίμου και στην περιβαλλοντική απόδοση, η παραγωγή των οχημάτων Mazda με περιστροφικούς κινητήρες συνεχίστηκε.
Η Mazda ξεκίνησε την εμπλοκή της σε αγώνες αυτοκινήτου το 1968, ακολουθώντας την παραγωγή του Cosmo Sport, όταν τα αυτοκίνητα με περιστροφικούς κινητήρες ξεκίνησαν να συμμετέχουν σε αγώνες αυτοκινήτου. Το 1991, το Mazda 787B έκανε τον περιστροφικό κινητήρα ιστορία, όταν έγινε το μοναδικό ιαπωνικό αυτοκίνητο που κέρδισε στον 24ωρο αγώνα αντοχής του Le Mans.
Με περισσότερες απο 100 νίκες συνολικά, τα αγωνιστικά αυτοκίνητα που εξοπλίστηκαν με περιστροφικούς κινητήρες, σημείωσαν τεράστια επιτυχία.
Το RX-8 παρουσιάστηκε τον Απρίλιο του 2003. Τροφοδοτείται απο το νέας γενιάς περιστροφικό κινητήρα Renesis, ο οποίος είναι πιο συμπαγής, δυνατός και φιλικός στο περιβάλλον σε σύγκριση με τους προκάτοχούς του. Το ειδικό περιοδικό τεχνολογίας της Βρετανίας, «Engine Technology International», απένειμε το 2003 στον κινητήρα Renesis το «International Engine of the Year Award», καθώς επίσης και δύο βραβεία στην κατηγορία των κινητήρων το 2003 και το 2004.
Αυτή τη περίοδο, η Mazda εξελίσσει την ανάπτυξη του περιστροφικού κινητήρα υδρογόνου, ο οποίος δεν εκπέμπει διοξείδιο του άνθρακα, ένα απο τα αέρια που ευθύνονται για την υπερθέρμανση του πλανήτη. Η ανάπτυξη του περιστροφικού κινητήρα υδρογόνου ξεκίνησε το 1991 και έχει οδηγήσει στη δημιουργία του RX-8 Hydrogen RE, το οποίο κυκλοφόρησε τον Φεβρουάριο του 2006. Αυτή τη στιγμή, κυκλοφορούν 7 οχήματα με περιστροφικό κινητήρα υδρογόνου στους ιαπωνικούς δρόμους.
Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!