X
Επικαιρότητα

Μαλιακός -Κλειδί: προς οριστική λύση…

Ο δρόμος για την κατασκευή του μεγάλου οδικού έργου Μαλιακός –Κλειδί φαίνεται να ανοίγει ξανά, καθώς οι δύο κατασκευαστικοί όμιλοι που ως πρόσφατα αντιμάχονταν στα δικαστήρια για το συγκεκριμένο έργο φαίνεται να «τα βρήκαν».
Η δουλειά περιλαμβάνει την ολοκλήρωση σηράγγων μήκους 23 χιλιομέτρων στα Τέμπη, βελτίωση της εθνικής οδού από τη θέση Ράχες (Μαλιακός) ως τη θέση Κλειδί, κοντά στην Εγνατία (Ημαθία). Το έργο με συνολικό μήκος 230 χλμ θα προχωρήσει με σύμβαση παραχώρησης, ενώ θα υπάρξει αναπροσαρμογή στο ύψος των διοδίων, που θα εκτιμώνται με βάση τα χιλιόμετρα που θα διανύει κανείς στον αυτοκινητόδρομο. Το αντίτιμο της διέλευσης θα αυξηθεί όταν τελειώσει το έργο και θα κυμαίνεται από 3 μέχρι 4.5 ευρώ, αντί των 2 που ισχύουν σήμερα.
Στα ήδη έτοιμα τμήματα της εθνικής οδού από τις Ράχες Μαλιακού ως τη θέση Κλειδί θα γίνουν έργα συντήρησης.
Ο διαγωνισμός για την ανάληψη του έργου ήταν «παγωμένος» για 14 μήνες, αφού ο κατασκευαστικός όμιλος που αναδείχθηκε δεύτερος σε αυτόν προσέφυγε στα ελληνικά και στα ευρωπαϊκά δικαστήρια. Όμως, για όλα τα αντιμαχόμενα μέρη έγινε κάποια στιγμή ξεκάθαρο πως ο διαγωνισμός θα επαναπροκηρυσόταν, οπότε έγινε και υποχρεωτική η συμφωνία μεταξύ των.
Οι εργασίες που θα ξεκινήσουν σε λίγους μήνες θα κοστίσουν περίπου ένα δισεκατομμύριο ευρώ και αναμένεται ως την ολοκλήρωσή τους να χρειαστούν 4.5 χρόνια. Το τμήμα Μαλιακός –Κλειδί θα κατασκευαστεί κατά τα πρότυπα της Αττικής Οδού και θα είναι η πρώτη «ιδιωτική» εθνική οδός της χώρας μας. Κάπου λοιπόν γύρω στο 2011 θα έχουμε ξεμπερδέψει μάλλον από αυτό το πρόβλημα, που δεκάδες ζωές έχει κοστίσει μέχρι σήμερα. Με την προϋπόθεση βέβαια ότι οι συντελεστές της κατασκευής του θα παραμείνουν ενωμένοι και δεν θα… μαλώσουν ξανά.
Δυσάρεστο, αλλά όπως δείχνουν τα πράγματα, εδώ και αρκετά χρόνια οι άνθρωποι σκοτώνονταν στο «πέταλο» και στον ένθεν και ένθεν «αυτοκινητόδρομο», επειδή τα «φράγκα» δεν είχαν κατανεμηθεί σωστά στους όποιους δικαιούχους…

ΤΕΜΠΗ

Ευαγγελισμός-Σκοτίνα: αυτοκινητόδρομος μήκους 25 χλμ
3 σήραγγες δύο χωριστών κλάδων μήκους 11.5 χλμ
3 γέφυρες 200, 500 & 700 μέτρων
2 ανισόπεδοι κόμβοι (Πλαταμώνας -Ραψάνη)

ΚΑΤΕΡΙΝΗ –ΚΛΕΙΔΙ

3 ανισόπεδοι κόμβοι

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!