Αυστηρότερες προδιαγραφές ασφαλείας για την κυκλοφορία λεωφορείων και φορτηγών υιοθετούνται πλέον από την Ευρωπαϊκή Ένωση
Το σχέδιο οδηγίας, που εγκρίθηκε πριν λίγες μέρες από το αρμόδιο όργανο της Ευρωπαϊκής Ένωσης, ενοποιεί μια μεγάλη σειρά παλαιότερων διατάξεων (περισσότερων από 45) για την οδική ασφάλεια φορτηγών και λεωφορείων. Τα κυριότερα σημεία στα οποία η επιτροπή δίνει βάρος είναι τα εξής α) Υποχρεωτική χρήση ΑΒS από όλα τα οχήματα δημόσιας χρήσης, φορτηγά ή λεωφορεία. β) Τοποθέτηση νέου τύπου καθρεφτών, για μεγαλύτερη ορατότητα και μείωση «νεκρών» σημείων από το βλέμμα του οδηγού. γ) Εγκατάσταση πρόσθετης προστασίας στο ύψος των τροχών, προκειμένου να μην παγιδεύονται κάτω από το όχημα πεζοί, μοτοσικλετιστές και ποδηλάτες εμπλεκόμενοι σε ενδεχόμενο ατύχημα. δ) Προσθήκη περισσότερων εξόδων κινδύνου στα λεωφορεία, ανάλογα με τις διαθέσιμες θέσεις. ε) Ενίσχυση του συστήματος των φώτων και νέου τύπου φώτα φρένων, ώστε να προειδοποιούνται πιο έγκαιρα όσοι ακολουθούν ένα φορτηγό ή λεωφορείο που για κάποιο λόγο επιβραδύνει απότομα. H σταδιακή εφαρμογή των όσων μέτρων ασφαλείας τελικά υιοθετηθούν, προβλέπεται πως θα έχει ολοκληρωθεί μέχρι το 2006. Από εκεί και έπειτα, «χάρες» στον κλάδο των βαρέων οχημάτων δεν προβλέπεται να υπάρξουν σε κανένα κράτος-μέλος της Ε.Ε.